Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، کنگره ملی لشکر فرشتگان ویژه پاسداشت زنان ایثارگر و جانباز صبح امروز با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست و جمعی از خانواده شهدا و محمودی رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، صبح امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم با پیام مقام معظم رهبری آغاز شد. متن پیام ایشان که صبح امروز حجت‌الاسلام والمسلمین شکری نماینده ولی‌فقیه در محل همایش قرائت کرد، به این شرح است:

«بسم الله الرّحمن الرّحیم

شهیدان و جانبازان و آزادگان زن، نمایشگرانِ یکی از برترین قلّه‌های افتخارات انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی‌اند. قدرت ایمان، راه مجاهدتهای بزرگ را به روی زنان ایرانی گشود و صحنه‌های شگفت‌انگیز و کم‌نظیری از حضور شجاعانه و فداکارانه و مبتکرانه‌ی آنان در میدانهای دشوار پدید آورد. از تظاهرات شورانگیز روزهای انقلاب تا دوران فراموش‌نشدنی دفاع مقدّس، و از قهرمانی در صفوف نبرد تا دل بریدن از فرزند و همسر و فرستادن آنان به پیشباز خطر و تا خدمات پشت جبهه، و از حضور در جبهه‌ی علم و تحقیق و فنّاوری و درخشندگی در وادی ادبیّات و هنر، تا هنرنمایی در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی و مدیریّتها، و سرانجام فداکاری در میدان سلامت و خدمت به بیماران در آزمون پُرخطر اخیر، همه و همه نشانه‌های اعتلای معنوی زنِ ایرانی است که به برکت نظام اسلامی و درسها و ارزش‌گذاری‌های اسلام پدید آمده است.

بی‌شک زنان شهید و جانباز و آزاده  ـ که تعداد آنان را ۱۷ هزار دانسته‌اند ـ در قلّه‌ی این افتخاراتند. زن ایرانی توانست به‌رغم فرهنگ فساد و انحطاط غربیِ تحمیل‌شده بر بسیاری از زنان در دوران نحس پهلوی، خود را به شرافت و طهارت مطلوب اسلام نزدیک کند و این افتخاری بزرگ است؛ و الحمد لله ربّ العالمین.
سیّدعلی خامنه‌ای
۱۸ اسفند ۱۳۹۹»

در این مراسم که به علت رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت وبینار در سراسر کشور پخش شد، گروه سرودی متشکل از زنان جانباز به اجرای برنامه پرداختند.

سپس رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به سخنرانی پرداخت گفت: برگزاری مراسم امسال روز شهید یک نگاه صرف تقویمی نیست، بلکه با یک نگاه اعتقادی و عمیق برگزار خواهد شد.

وی افزود: ستاد بزرگداشت این مراسم هم حدود دو ماه پیش برگزار شد با ۶ رویکرد. اول اینکه بتوانیم با همان نگاه یک شعار محوری برای روز بزرگداشت شهید داشته باشیم با عنوان «راه شهید ادامه دارد». دوم مشارکت پذیری دستگاه‌ها بود. ۲۲ نهاد به ما در برگزاری چنین روزی کمک کردند. سوم حضور تشکل‌های جامعه ایثارگری است که بخشی از برنامه‌ها با حضور آنها شکل گرفت. چهارم، مسأله‌محور باشد؛ یعنی با توجه به موضوع این روزها بزرگداشت شهدای سلامت هم جزو موضوعات ما بود.

اوحدی بیان داشت: از ۱۷ عنوان برنامه، ۱۱ برنامه در اوج شکوه برگزار شد و حضور شهدا را واقعا حس کردیم. همینطور تلاش کردیم برنامه‌های متنوعی برگزار شود.

وی ادامه داد: ۹۶۰ اثر با چهار رویکرد از جمله محور مقاومت در حوزه فیلم به دبیرخانه ما فرستاده شد که ۲۲ مستند در خصوص شهدای سلامت ساخته شده است.

اوحدی بیان داشت: امسال که روز شهید در ۱۰ روز گرامی داشته خواهد شد، کنگره امروز در آستانه مبعث پیامبر برگزار شد و این درحالی است که ما نمی‌توانیم از مجاهدت‌های پیامبر بگوییم اما نقش حضرت خدیجه(س) را ندیده بگیریم؟ مگر می‌شود نقش حضرت زهرا(س) را در این مسیر نادیده بگیریم؟ مگر می‌شود از تاریخ عاشورا بگوییم اما از نقش ام‌البنین (س) و حضرت زینب (س) حرفی نزنیم؟ مگر می‌شود از شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم بگوییم اما از نقش زنان مجاهدمان حرفی نزنیم؟ آنجا که امام فرمودند: مرد از دامن زن به معراج می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کنگره ملی لشکر فرشتگان زنان جانباز بنیاد شهید برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۳۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز، دهقان شیری همراه با مسئولین فاطمیون در استان امروز در دیدار با خانواده شهدای لشکر فاطمیون گفت: رزمندگان لشکر فاطمیون ادامه دهنده راه ،اندیشه و مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هستند و نقش بسیار موثری در جبهه مقاومت و دفاع از حریم حرم داشته اند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: وعده صادق انتقام خون شهدا از جمله شهدای مدافع حرم و لشکر فاطمیون بود، تکریم و احترام به خانواده های شهدا که با صبوری و مقاومت همواره پشتیبان رزمندگان اسلام بوده اند یک وظیفه میباشد.

دهقان شیری مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز در این دیدارها ضمن دلجویی از خانوادهای  شهیدان لشکر فاطمیون تقدیر و تشکر به عمل آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تجلیل از مدال آوران سال ۱۴۰۲ ورزش با حضور رییس جمهور
  • مراسم تجلیل از قهرمانان با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود
  • پیکر دو شهید گمنام در مسجد جمکران مقدس آرام می‌گیرد
  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • علت تغییر زمان برگزاری کنگره ناباروری
  • ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که از روشهای IVF برای درمان ناباروی اقدام می کنند بچه دار می شوند 
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران