Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران استاندار مازندران، گفت: بهره‌گیری از ظرفیت اجتماعی جامعه برای حل مشکلات و تنگناها؛ مهم‌ترین دستاورد دولت تدبیر و امید طی هشت سال گذشته بوده است. ‎

احمد حسین زادگان در مراسم افتتاح ۱۱۷ مرکز مثبت زندگی استان مازندران که با دستور ویدیو کنفرانسی رییس جمهوری و همزمان با سراسر کشور صورت گرفت، اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید خروج ارائه خدمات از چتر دستگاه‌های دولتی و استفاده از ظرفیت شرکای اجتماعی و تشکل های مردم نهاد اتفاقی مثبت در کشور از جمله مازندران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید با فراهم کردن بسترهای لازم برای نقش آفرینی نهادهای اجتماعی در ارائه خدمات و همچنین تصمیم‌سازی گامی موثر در کوچک سازی دولت و متولی گری برداشته است.

استاندار مازندران گفت: با پیچیده شدن معضلات و مطالبات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، ارائه خدمات از توان نهادهای دولتی خارج شده است و هیچ دولتی در ایران و دیگر نقاط دنیا نمی تواند تمامی نیازهای اجتماعی را برطرف کند. نمی توان از دستگاه های دولتی انتظار داشت تا همه نیازمندی‌های مختلف در حوزه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را بر دوش گرفته و برطرف کرد. 

وی متولی‌گری دولت در ارائه تمامی خدمات را خارج از توان مالی و فنی دستگاه ها دانست و افزود: متولی‌گری نهادهای دولتی به کیفی‌سازی خدمات آسیب می زند و نقش مردم و جامعه در مدیریت مشکلات اجتماعی را حذف می کند.

حسین زادگان بهزیستی را نهادی با مسئولیت و خدمات متکثر و متنوع توصیف کرد و گفت: استفاده از شرکای اجتماعی در قالب خیرین، سمن‌های مردم نهاد و تشکل‌های اجتماعی اتفاقی مثبت برای بهزیستی است که در سال های اخیر در بهزیستی کشور توسعه یافته است.

استاندار مازندران خواستار چنین اتفاقی در تمامی نهادها و دستکاه های دولتی شد و افزود: این اتفاق نه تنها منجر به استفاده از تمامی ظرفیت اجتماعی برای تحقق توسعه همه جانبه خواهد شد، بلکه مردم و نیروهای اجتماعی را نیز در حاکمیت دخیل خواهد کرد.

حسین زادگان همچنین به افتتاح مراکز مثبت زندگی اشاره کرد و اظهار کرد: کوچ بهزیستی برای ارائه خدمات الکترونیکی و فعالیت در فضای فناوری اطلاعات می تواند به پویایی و گسترش خدمات و مسئولیت آن بینجامد.

وی افزود: به طور طبیعی بهزیستی به عنوان دستگاهی با نوع و تکثر در فعالیت ها از دایره وسیعی از مسئولیت و خدمات برخودار است که نه در توان و نه در اعتبارات این نهاد است و باید شرکای اجتماعی همچون تشکل های مردم نهاد و خیرین در این زمینه وارد شوند.

۱۱۷ مرکز مثبت زندگی در مازندران همزمان با افتتاح ۲۴۰۰ مرکز کشور با دستور ویدئو کنفرانسی رییس جمهور و حضور استاندار مازندران به بهره‌برداری رسید. این مراکز در فاز نخست در مجموع ۲۲ خدمت به ۵۱ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی استان ارائه خواهند داد و مهم ترین زیرساخت آنها هم الکترونیکی کردن پرونده های مددجویی جامعه هدف است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استاندار مازندران دولت تدبیر و امید ارائه خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۳۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران:در حاشیه اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی که به میزبانی چالوس گفت: در این اجلاسیه در زمینه مباحث تخصصی و آسیب شناسی در رشته‌های مختلف بحث و تبادل نظر صورت گرفت تا با ایجاد ساز و کار‌های مناسب، کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد را جبران کنیم.

سید عبدالله میرغیاثی با اشاره به اینکه حرکت دانشگاه آزاد مازندران بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد کشور است که با اهتمام سازمان مرکزی و رویکرد ارزشمند ریاست دانشگاه آزاد کشور تدوین شده ، افزود: همه ما در برابر این سند به عنوان یک سند بالادستی مسئول هستیم تا همه تحولات و رویکرد‌های تعالی دانشگاه آزاد استان مازندران را بر اساس این سند پیش ببریم.

میرغیاثی با بیان اینکه مازندران استانی حاصلخیز و با ظرفیت بسیار بالاست، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت ۱۳ واحد دانشگاهی و یک مرکز در محمودآباد درصدد شناسایی ظرفیت‌ها و منابع واحد‌های مختلف دانشگاه آزاد هستیم تا بتوانیم برای درآمدزایی غیر شهریه‌ای اقدام کنیم.

وی ادامه داد: اولین گامی که در استان و در راستای سند تحول برداشتیم این که تلاش شد، در اواخر سال ۱۴۰۲ تمامی واحد‌های دانشگاهی را برای یک بار به عنوان تشکیل هیأت رئیسه داشته باشیم و با رؤسای واحد‌های دانشگاهی و کارشناسان حوزه‌های مربوطه نشستی در راستای شناسایی ظرفیت‌ها برگزار کنیم.

میرغیاثی تصریح کرد: ما بر اساس ظرفیت هر یک از واحد‌های دانشگاهی برنامه ریزی داریم تا بتوانیم وضعیت معیشتی و اقتصادی کارکنان و هیأت علمی دانشگاه آزاد استان مازندران را به درجه مطلوب و مقبول برسانیم.

وی همچنین درباره اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی با اشاره به برگزاری این اجلاسیه به منظور تشکیل جلسات گروه‌های مختلف آموزشی مانند گروه هنر و رسانه، تعلیم و تربیت و علوم اجتماعی،خاطرنشان کرد: در این اجلاسیه بحث اقبال کم دانشجویان و خانواده‌ها به دانش‌های علوم اجتماعی بعنوان ضرورت مورد بررسی قرار گرفت ، زیرا در جامعه‌ای که در آن علوم انسانی رشد نکند و مبانی دانش انسانی مورد خدشه وارد شود، می‌تواند بر روی دیگر رشته‌ها هم تأثیرگذار باشد.

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • کارگران مازندران خواستار اجرای بیشتر عدالت اجتماعی
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است