Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سایه خریدهای شب عید در مناطق تحت‌پوشش این دانشگاه خبر داد.

دکتر نوید دانایی در گفت‌وگو با ایسنا از افزایش شناسایی موارد مثبت کرونای سرپایی در این استان خبر داد و اظهار کرد: تنها در یک روز گذشته 44 مورد آزمایش تست مثبت کووید19 در شهرستان‌های 6گانه تحت پوشش علوم پزشکی سمنان شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از بستری 12 کرونایی جدید در 48 ساعت گذشته در بیمارستان‌های این دانشگاه خبر داد و افزود: در شبانه‌روز گذشته نیز هشت بیمار جدید مثبت بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: با بستری شدن این هشت بیمار موارد بستری مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان‌های شش‌گانه تابعه این دانشگاه به چهار هزار و 699 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر این 13 هزار و و 322 بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند اضافه کرد: شمار مبتلایان بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مناطق تحت‌پوشش دانشگاه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون به 18 هزار و 21 مورد مثبت رسیده است.

 دکتر دانایی گفت: شمار موارد ترخیصی در بیمارستان‌های علوم پزشکی سمنان نیز از ابتدای بروز این بیماری تاکنون به سه هزار و 975 نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در پاسخ به پرسشی در ارتباط با ابتلای احتمالی به گونه جهش‌یافته انگلیسی گفت: خوشبتخانه تاکنون هیچ گزارشی از آزمایش مثبت ابتلا به این گونه جهش یافته در استان نداشتیم اگرچه این به آن معنی نیست که موردی از ابتلا به این گونه در استان نباشد.

این پزشک فوق‌تخصص با اشاره به افزایش خریدهای شب عید در استان از آن به عنوان یک خطر جدی نام برد و اظهار کرد: متاسفانه در این روزها میزان رعایت پروتکل‌ها در استان کاهش داشته که انتظار می‌رود عموم شهروندان علاوه بر رعایت پروتکل‌ها و حفظ فاصله اجتماعی از حضور در اماکن شلوغ و دورهمی‌ها اجتناب کنند تا با خیز دیگری از این بیماری عالمگیر در استان روبرو نشویم.

وی خواستار حذف برنامه سفر نوروزی از برنامه خانواده‌ها در تعطیلات سال جدید شد و گفت: توصیه اکید ما به هم‌استانی‌ها این است که به هیچ عنوان برای سفر در این شرایط و به ویژه سفر به مناطق جنوبی کشور برنامه‌ریزی نکنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا دانشگاه علوم پزشکی سمنان کرونای انگلیسی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان پروتکل ها تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۳۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال

قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در مراکز درمانی دولتی کرمانشاه رایگان شد.

وی افزود: در این طرح همه خدمات سرپایی و بستری شیرخواران و کودکان زیر هفت سال (به استثنای داروی سرپایی) و استفاده از مجموعه ابزار تولید داخل غربالگری نوزادان در مراجعه به مراکز دولتی دانشگاهی کرمانشاه رایگان خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: سازمان‌های بیمه گر مکلف شده‌اند که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • شهرهای مختلف چگونه با امواج گرمایی مبارزه می‌کنند؟
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ ۸.۴۲ هزار سمنانی را تحت پوشش خواهد برد
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال