Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@06:22:08 GMT

راهیان‌نور مجازی در جوار شهدای گمنام شهرکرد کلید خورد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۳۴۰۲

راهیان‌نور مجازی در جوار شهدای گمنام شهرکرد کلید خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد صبح امروز آیین افتتاحیه راهیان نور مجازی ویژه دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری در تپه نورالشهدای شهرکرد با حضور مسئولان استانی و دانش‌آموزان بسیجی برگزار شد و از راویان دفاع مقدس و خانواده‌های آنان تجلیل شد.

ضرورت ارتباط راویان دفاع مقدس با دانش‌آموزان در فضای مجازی

سردار علی‌محمد اکبری در این آیین گفت: راهیان نور هرساله همزمان با 20 اسفند در سراسر کشور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس صورت می‌گرفت اما دو سال است که به‌ دلیل شرایط ایجاد شده و بیماری کرونا این توفیق از همگان سلب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم( ع) افزود: در حال حاضر به مناسبت سالروز راهیان نور در فضای مجازی و از طریق شبکه‌های استانی اطلاع رسانی به دانش‌آموزان، دانشجویان و عموم مردم صورت خواهد گرفت تا این افراد بتوانند با ایستادگی‌ها و رشادت‌های شهدا و جانبازان و ایثارگران و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند.

اکبری خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها در فضای مجازی با کمک سپاه، بسیج، آموزش و پرورش و سازمان راهیان نور صورت می‌گیرد و سعی بر این است تا راویان دفاع مقدس بتوانند از این طریق با دانش‌آموزان ارتباط برقرار کنند و همچنین با استفاده از تصاویر مناطق عملیاتی و آرشیو برنامه‌ها دانش‌آموزان را با این ارزش‌ها آشنا کنند.

وی در پایان یادآور شد: راویان که خود دوران دفاع مقدس را تجربه کرده‌اند و گنجینه ارزشمندی در سینه دارند با حضور در جمع‌های محدود، اماکن متبرکه، قبور شهدا و شهدای گمنام این خاطرات و درس‌ها را بیان می‌کنند.

 

فرج‌الله اعرابی در ادامه این برنامه گفت: هرساله با توجه به سهمیه اعلامی از طرف آموزش و پرورش و بسیج 8 هزار سهمیه برای دانش‌آموزان در نظر گرفته می‌شد که با اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی غرب و جنوب و بازدید از یادمان‌های دفاع مقدس و خاطره‌گویی راویان ایثارگری و از خودگذشتگی شهدا به نمایش گذاشته می‌شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش افزود: به واسطه ارزیابی‌هایی که در سال‌های پیش صورت می‌گرفت تاثیرپذیری بالا و درصد رضایت بالایی کسب می‌شد که نشان دهنده این است که نسل حاضر می‌توانند با شهدا ارتباط خوبی برقرار کنند و آن‎ها را الگوی راه خود قرار دهند.

اعرابی با اشاره به شیوع ویروس کرونا ادامه داد: از سال گذشته که از حضور در مناطق عملیاتی محروم شدیم بر آن شدیم تا با عضویت در کانال مخصوص راهیان نور در شاد با آثار شهدا، زندگی شهدا، یادمان‌ها و ارزش‌های آن دوران آشنا شویم که در حال حاضر توسط 2 هزار مدیر مدارس در این برنامه رصد می‌شود.

انتهای پیام/68035

 

منبع: فارس

کلیدواژه: علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم ع معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش راهیان نور مجازی مناطق عملیاتی دانش آموزان راهیان نور دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۳۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و هئیت همراه با حضور در باغ رضوان ارومیه با اهدای شاخه گل و نثار فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند.   افتتاح یک باب هتل، کلنگ‌زنی یک باب هتل، بازدید از مجتمع گردشگری و تفریحی ستاره سیلوانا، قلعه بدلبو، خانه انصاری، مسجد جامع، مدرسه هدایت و زیرساخت‌های گردشگری دریاچه ارومیه از جمله برنامه‌های یک روزه معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به این شهرستان هستند.

دیگر خبرها

  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد