Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@04:32:18 GMT

این نقاط بدن را هرگز فشار ندهید!

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۳۶۰۸

این نقاط بدن را هرگز فشار ندهید!

برخی نقاط بدن نقاط عصبی محسوب می‌شوند که هرگونه فشار یا ضربه به آن‌ها سبب ایجاد درد عصبی شده و عوارض خطرناکی به همراه دارد. در ادامه در این مطلب شما را با این نقاط آشنا می‌کنیم.

به گزارش برنا، شناخت فیزیولوژی بدن در حفظ سلامت و تندرستی انسان بسیار مهم است. اینکه بدانیم هر قسمت از بدن چه عملکردی دارد و چه عواملی برای آن خطرناک است و کدام نقاط از بدن حساسیت بیشتری نسبت به درد دارند ما را در تشخیص بیماری و عملکرد بهتر کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی نقاط بدن به شدت نسبت به فشار و ضربه حساسا هستند و گاهی یک ضربه کوچک به آن‌ها سبب آسیب جدی به سلامت فرد می‌شود. پس بهتر است بیشتر برای شناخت بدن خود وقت بگذاریم. در این مطلب شما را با نقاطی از بدن که هرگز نباید فشار دهید آشنا می‌کنیم. نقاط حساس به درد اغلب قسمت‌هایی هستند که تاندون‌ها و ماهیچه‌ها در آن به هم می‌رسند.

پیشانی و نوک انگشتان

پیشانی و نوک انگشتان حساس‌ترین مناطق بدن انسان نسبت به درد هستند. اعمال هرگونه فشار و دردی به این نواحی سبب ایجاد در درتمام بدن می‌گردد.

همچنین بسیاری از رگ‌های عصبی از ناحیه پیشانی عبور می‌کنند و فشار دادن این قسمت از صورت حتی برای تخلیه جوش نیز درد عصبی فراوانی به همراه دارد و همچنین با تاثیری که بر عصب‌های بدن می‌گذارد سبب ایجاد حس عصبی شدیدی در فرد می‌گردد.

بینی

بینی نیز مانند پیشانی دارای رگ‌های عصبی فراوانی استو بهتر است از فشار دادن بینی جدا خودداری کنید، زیرا این تحرکات به مرور زمان تاثیر بدی بر اعصاب فرد می‌گذارد.

شانه‌ها

شانه‌ها نیز از نقاط بسیار حساس به فشار و ضربه هستند و هر گونه فشار کوچک در این ناحیه سبب ایجاد عکس العمل غیر ارادی جهت دفع فشار در فرد می‌گردد. بسیاری از افراد هنگامی که شانه‌های آن‌ها را فشار می‌دهید به سرعت با حرکت دست‌ها عکس العمل نشان می‌دهند که این عکس العمل در پاسخ به درد ایجاد می‌شود.

پشت گردن

پشت گردن نیز از نقاط بسایر حساس به فشار و درد است و اکیدا توصیه می‌شود که از فشار وارد کردن به این قسمت خودداری کنید، زیرا وارد آمدن فشار بیش از حد در این قسمت سبب ایجاد سردرد بسیار وحشتناکی در فرد می‌گردد.

زانو‌ها

کاسه‌ی زانو نیز بسیار نسبت به فشار و ضربه حساس است و توصیه می‌کنیم به این ناحیه فشار وارد نشود.

قسمت بالای کمر

یکی از نقاط حساس بدن در محل رسیدن عضلات کمر به تیغه‌های شانه در قسمت بالای کمر می‌باشد. فشار دادن هرکدام از نقاط گفته شده سبب ایجاد عکس العمل‌های عصبی و در دراز مدت سبب ایجاد تنش عصبی و تیک عصبی در فرد می‌گردد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فشار فرد می گردد سبب ایجاد عکس العمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۳۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دو ویتامین برای سلامت قلب مهم هستند

به گزارش خبرآنلاین، ویتامین‌های B نقش اساسی در فرآیند تبدیل غذا به انرژی دارند. ویتامین‌های B شامل تیامین (B ۱)، ریبوفلاوین (B ۲)، نیاسین (B ۳)، اسید پانتوتنیک (B ۵)، B ۶ (پیریدوکسین)، بیوتین (B ۷)، فولات (B ۹) و B ۱۲ است. این ویتامین‌ها هم‌چنین با تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی، که برای عملکرد مغز و تنظیم خلق و خوی ضروری هستند، به داشتن یک سیستم عصبی سالم کمک می‌کنند. علاوه بر این، ویتامین‌های B ۶ و B ۱۲ برای سلامت قلب و عروق بسیار مهم هستند، زیرا به تنظیم سطح هموسیستئین و تولید گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کنند.

برخی از عوامل سبک زندگی می‌توانند بر سطوح ویتامین B در بدن تأثیر بگذارند. مصرف الکل می‌تواند جذب چندین ویتامین B را مهار کند. افزایش سطح استرس می‌تواند برخی از ویتامین‌های B، به ویژه ویتامین B ۶ را کاهش دهد. از سوی دیگر، رژیم‌های غذایی با مقادیر کم ویتامین B می‌تواند منجر به افزایش سطح استرس و خلق و خوی ضعیف شود.

برای دریافت ویتامین B کافی، داشتن یک رژیم غذایی متعادل و غنی از منابع ویتامین B یک گام کلیدی است. مصرف مکمل‌های B کمپلکس که حاوی تمام ویتامین‌های گروه B است را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901027

دیگر خبرها

  • این دو ویتامین برای سلامت قلب مهم هستند
  • پوستکوعلو: باید خیلی چیزها را اصلاح کنیم؛ تاوان ضعف دفاعی‌مان را پرداختیم
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • رئیسی: تحریم در ایران هرگز به نتیجه نرسید و پس از این هم نمی‌رسد
  • تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • نگاهی به مسائل اجتماعی و فرهنگی در مجموعه «خط روی خط»
  • سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • سلامت دهان و دندان موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود