Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: سعید نمکی، صبح سه شنبه نوزدهم اسفند ۹۹ در برنامه نوروزی تشدید گام چهارم بسیج ملی مقابله با کرونا، به ارزیابی بیماری کرونا در کشور پرداخت.
سعید نمکی وزیر بهداشت گفت: در دعاهایم همیشه از خدا خواستم که در این مسیر شرمنده شهدای مدافع سلامت، رهبر انقلاب و مردم نباشیم و خدارا شاکریم که در نظر سنجی‌ها برآورد مردم مثبت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر بهداشت عنوان کرد: این پیروزی را به همه عزیزانی که در این یک سال تلاش کردند تبریک عرض می‌کنم. برخی رسانه‌ها و خبرنگاران تا مرز کتک خوردن پیش رفتند و من از این موضوع حیرت کردم گرچه ما از برخی مردم کم مهری دیدیم. روز 13 نوروز که هیچ ایرانی در خانه نمی‌ماند با تقاضای ما در منزل ماندند.
*قتل عام کرونا در انگلیس و آمریکا
نمکی افزود: یکی از دستاوردهای بزرگ طرح شهید سلیمانی بود و هدف‌گذاری ما زودتر از آنچه برآورد کرده بودیم حاصل شد. اروپا و آمریکا شاهد مرگ‌های بالای سه رقمی بودند و این بیماری در این کشورها قتل عام راه انداخت اما به برکت طرح شهید سلیمانی کشورآرام از کنار این بیماری عبور کرد.
وی ادامه داد: یک ماه قبل به همکارانم گفتم خود را برای یکی از سخت‌ترین ایام مدیریت کرونا که ویروس جهش یافته است آماده کنید. وقتی نظامی مثل نظام محکم بهداشت و درمان انگلیس به زانو در آمد نشان داد که این ویروس طوفان به پا خواهد کرد، من از همکاران خواستم خود را برای دوره سخت آماده کنند و من همه ابعاد را به آنها گفتم. گفتم که این ویروس به مراتب سرسخت‌تر از ویروس قبلی است و بیش از 48 ساعت الی 72 ساعت بیشتر به شما وقت نمی‌دهد و بیمار را درگیر می‌کند.
*وزیر بهداشت باید دست ببوسد که به درخواستش عمل شود
نمکی توضیح داد: به عنوان وزیر تقاضا کردم که بحث سفر را منتفی کنیم و از مردم تقاضا کنیم که مردم همراهی کنند؛ هرچند مردم روزهای سختی را گذرانده‌اند و از دیدن بزرگترها محروم مانده‌اند و مردم مشتاق‌تر از قبل هستند که به سفر بروند اما اطمینان دارم که مردم می‌دانند که هر آمد و شد به معنای شیوع بیماری است، از سفر رفتن پرهیز می‌کنند.
وی یادآور شد: در سفر فرد ناقل ویروس جهش یافته را به سایر نقاط منتقل می‌کند و التماس کردیم که سفر نباشد، وزیر بهداشت باید دست ببوسد، پا ببوسد و التماس کند که به درخواستش عمل شود. انتظار ما این است که به عرایض دلسوزانه وزیر بهداشت توجه شود.
وزیر بهداشت بیان داشت: وقتی مردم جا به جا می‌شوند و جمعیت مواج است اجرای طرح سخت است اما در جمعیت ساکن و غیر مواج مدیریت بسیار ساده‌تر خواهد شد؛ به همین دلیل التماس و خواهش می‌کنم که مردم به سفر نروند و اگر به سفر بروند ضرر می‌کنند و خدا نکند که چند خوزستان در آن واحد خلق کنیم، اگر چند خوزستان دیگر شکل گرفت نمی‌توان روی تاب آوری نظام سلامت قسم خورد.
* تاب آوری نظام سلامت به شدت کم شده است
نمکی تصریح کرد: امروز در کشور روزانه 100 هزار تست کرونا انجام می‌شود و در زخوستان روزانه 20 هزار تست کرونا انجام می‌شود که کار بزرگی است. از 783 هزار تستی که در خوزستان انجام شد من گفتم میزان کارایی تست سریع با پی سی آر نیز بررسی شد که 8.7 درصد از تست‌های سریع منفی مثبت بودند. ما باید از ظرفیت تست سریع استفاده کنیم اما نمی‌توان جای تست پی سی ار را با تست سریع عوض کنیم. اولین و برنده‌ترین سلاح در این طرح جدید تست کرونا است. پس از تشخیص نباید بیمار رها شده داشته باشیم و این قسمت اصلی مدیریت بیماری است.
وزیر بهداشت افزود: در تاریخ دهم دی از روسا خواستم با کم شدن موارد تست‌ها کم نشود و پیوند بین خود و بسیج را کم نکنند و از ظرفیت و سرمایه اجتماعی بسیج نگهداری شود. برچسب ها: سعید نمکی

منبع: خرداد

کلیدواژه: سعید نمکی وزیر بهداشت سعید نمکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۳۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سوال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

به گزارش ایلنا، کنعانی افزود: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آن‌ها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آن‌ها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

دیگر خبرها

  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • قیام جامعه دانشگاهی ایران در حمایت از دانشجویان آزادیخواه اروپا و آمریکا +تصاویر
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • نرخ‌ بیکاری اصفهان تک رقمی شد
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند