Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@10:36:50 GMT

لزوم استقرار امکانات مقابله با بحران های طبیعی در ایلام

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۳۶۶۷

لزوم استقرار امکانات مقابله با بحران های طبیعی در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار صبح امروز سه شنبه در دیدار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: استان ایلام فراز و نشیب‌های بسیاری پشت سر گذاشته و به همین نیازمند توجه خاص است.

وی گفت: استان ایلام دارای محدودیت فرودگاه، و جاده مناسب برای امدادرسانی در شرایط سخت است، لذا در شرایط بحران امدادرسانی سخت خواهد شد، لازم است ستاد بحران استان تجهیز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه ایلام با اشاره به تهدیدهای طبیعی استان، بیان کرد: استان ایلام در معرض خطرهای طبیعی همچون سیل، زلزله و بیماری کرونا است.

وی با اشاره به افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز شهری در کوچه‌های چندمتری اظهار کرد: در صورت بروز بحران زلزله مردم با مشکلات و حوادث غیر قابل جبرانی مواجه خواهند شد.

کریمی تبار، احداث اماکن امن شهری و محلی برای تجمعات مردم در شرایط بحران و یا نیاز به مانور جمعیت را لازم دانست و افزود: در شهرسازی جدید احداث این فضاها باید در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه به واسطه شرایط سخت اقتصادی، استان دارای مشکلات بیشتری است، بیان کرد: در استان با مشکل ریزگردها مواجه بودیم که خسارت کلی به جنگل‌های زاگرس و درختان بلوط وارد شد.

وی افزود: در این زمینه با کاشت درختانی متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه که بدون نیاز به آبیاری هستند، ۱۰ هزار هکتار بیایان زدایی در مناطق جنوب استان صورت گرفته است.

امام جمعه ایلام در ادامه تصریح کرد: ۶۰ هزار هکتار دیگر از مناطق استان توسط درختان بلوط، بنه، کنار، سدر و اوکالیپتوس جنگل کاری شده، که اقدامی ارزشمند است.

کد خبر 5165735

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه ایلام الله نور کریمی تبار مدیریت بحران ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه بوشهر شیوع کرونا گرگان اردبیل عکس استانها شیراز شهرستان کرج انتخابات 1400 اراک همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۳۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق سیلی محکمی بر چهره رژیم صهیونیستی بود

                                                             

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره اجرای عملیات غرورآفرین وعده صادق، اظهار داشت: آمریکا، رژیم غاصب اسرائیل و هم‌پیمانان آن‌ها نتوانستند عکس‌العمل دفاعی در برابر این سیلی محکم جمهوری اسلامی نشان بدهند، عملیات وعده صادق سیلی محکم ولایت فقیه و مظلومان و آزادیخواهان جهان، بر چهره صهیونیست کودک کش بود که قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را به نمایش گذاشت.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته معلم و کار و کارگر افزود: معلمان و کارگران ۲ قشری هستند که در عرصه تعلیم‌وتربیت و کار و اشتغال، جامعه را به پیش می‌برند.

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از خطبه های امروز با دعوت از نخبگان جامعه برای تلاش در راستای ارتقاء فرهنگ کار در استان، بیان کرد: در استان قبل از اینکه مشکل کار و اشتغال داشته باشیم، مشکل فرهنگ کار وجود دارد، نگاه ما به کار باید یک نگاه ارزشی باشد و باید این نگاه را کار به صورت کار اداری، تغییر دهیم، اگر این نگاه را تغییر دادیم، به طور طبیعی محرومیت و بیکاری هم خواهد رفت.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با تاکید بر اینکه توجه ویژه به کارگران شرکتی لازم است، عنوان کرد: مسئولان توجه ویژه ای به نیروهای شرکتی داشته باشند، پیمانکاران باید رعایت حق و حقوق کارگران را داشته باشند و حقوق و مزایای آنان را به گونه ای پرداخت کنند که در حق کارگران اجحافی صورت نگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به برگزاری جشن شکرگذاری برداشت گندم در استان، یادآور شد: کشاورزان برای استقلال جامعه و نان مردم تلاش می‌کنند، این عزیزان مطالباتی دارند که مسئولان بایستی پیگیر مسائل این قشر باشند، قشر شریف و متدین کشاورز، یکی از اصناف تأثیرگذار در جهت تولید، استقلال و خودکفایی جامعه هستند.

دیگر خبرها

  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • تاکیدامام جمعه خوی براهتمام اعضای شوراهابه توزیع عادلانه امکانات
  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • عملیات وعده صادق سیلی محکمی بر چهره رژیم صهیونیستی بود
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی