Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت السالام محمد علی فتحی خاطرنشان کرد: امام کاظم(ع) در برابر ناملایمات روزگار بردبار بود و با دشمنان با نرمی رفتار می کرد، لذا در این شرایط کرونایی که کمی آستانه صبر و تحمل مردم کاهش یافته باید از حلم و بردباری ایشان الگو بگیریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مذهبی در گفتگو با "تیتریک" گفت: امام موسی بن جعفر(ع) هفتمین امام شیعیان که به "کاظم"، "باب الحوائج" و "عبد صالح" معروف هستند در هفتم ماه صفر سال ۱۲۸ قمری در ابواء منطقه‌ای در میان مکه و مدینه به دنیا آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از القاب و کنیه های ایشان: ابو ابراهیم، ابوالحسن، العبد الصالح، باب الحوائج و ابو عبدالله را می توان نام برد.

حجت الاسلام محمد علی انصاری ادامه داد: امام کاظم(ع) بعد از شهادت پدر بزرگوارشان امام جعفر صادق(ع) در ۲۵ شوال سال ۱۴۸ هجری قمری در حالی که بیست سال سن داشتند مسئولیت بزرگ امامت و هدایت امت را در یکی از بحرانی‌ترین دوران‌ها به عهده گرفتند.   وی افزود: آن حضرت به دلیل حلم و بردباری در برابر تجاوزکاران و فرو نشاندن غیظ و خشم خویش به «کاظم» ملقب بودند و به خاطر لیاقت و شایستگی، ایشان به عبدصالح معروف شدند.   این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: امام کاظم(ع) علم را با حلم آراسته بود، در برابر ناملایمات روزگار بردبار بود، با دشمنان و بد اندیشان با نرمی رفتار می کرد و با این شیوه به تربیت آنان می پرداخت، لذا در این شرایط کرونایی که کمی آستانه صبر و تحمل مردم کاهش یافته باید از حلم و بردباری ایشان الگو بگیریم.   وی تصریح کرد: دوران امامت هفتمین امام شیعیان ۳۵ سال به طول انجامید و ایشان با چهار تن از خلفای عباسی یعنی منصور عباسی، مهدی عباسی، هادی عباسی و هارون‌الرشید همزمان بودند که همگی در ضدیت با شیعه قرار گرفته و اختناق و فشار بسیاری را متوجه امام کاظم(ع) و اصحاب ایشان کرده بودند.   حجت الاسلام انصاری گفت: دوران امامت امام موسی بن جعفر(ع) برای شیعیان بسیار سخت بود، زیرا در این دوران فقه و حدیث و زور و قدرت در خدمت حکومت بود و عباسیان در اوج استبداد و ستمگری، علویان را تنها رقیب و مخالف خود می‌دانستند و همواره در پی سرکوب شیعیان بودند.   وی ادامه داد: از نکات قابل توجه در زندگی امام کاظم(ع) مدت طولانی غیبت ایشان (14 سال زندان) در میان شیعیان بود که مردم و به طور خاص محبین آن حضرت را از وجود ایشان بی بهره نمود.   این کارشناس افزود:  اگر بخواهیم تشبیهی از دوره امام کاظم(ع) و دوره حاضر نسبت به امام زمان(عج) داشته باشیم، غیبت طولانی امام عصر(عج) است که امام کاظم (ع) به خاطر حاکمان جور در زندان بودند و امام زمان (عج) نیز به خاطر آماده نبودن مردم نسبت به پذیرش ایشان در غیبت به سر می برند، بنابراین برای رهایی خودمان از زندان نفس و آماده کردن و زمینه سازی برای ظهور امام عصر (عج) باید تلاش کنیم و در مسیر الله قدم برداریم.   حجت الاسلام انصاری در خاتمه خاطرنشان کرد: امام کاظم (ع) در وصف دوران غیبت فرمودند «الله الله فی دینکم» یعنی مواظب دینتان باشید تا کسی آن را از شما نگیرد. ایشان همچنین سفارش کردند که در دوره غیبت سعی کنید در دین ثبات داشته باشید، زیرا کسی که ثبات در دین داشته باشد روز قیامت با ماست.      

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حلم و بردباری امام کاظم ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۳۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیبت فیل فودن و روبن دیاز مقابل ناتینگهام فارست به علت بیماری

سیتیزن ها دو بازیکن مهم خود را در اختیار ندارد.

طرفداری | فیل فودن و روبن دیاز دو غایب مهم منچسترسیتی مقابل ناتینگهام فارست هستند.

ناتینگهام فارست و منچسترسیتی در چارچوب هفته سی و پنجم لیگ برتر مقابل هم قرار می‌گیرند. در لیست منچسترسیتی نام فیل فودن و روبن دیاز چه در ترکیب و چه روی نیمکت دیده نمی شود که طبق اعلام باشگاه، غیبت این دو بازیکن به علت بیماری است. فیل فودن در بازی قبلی منچسترسیتی مقابل برایتون بریس کرده بود.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • رئیس بایرن: قرار نیست از رئالی‌ها الگو بگیریم
  • عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • روایت هجرت اجباری ابوالرضا(ع) از مدینه به عراق
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • عکس جالب کاظم نوربخش سلمان سریال «نون خ»
  • غیبت فیل فودن و روبن دیاز مقابل ناتینگهام فارست به علت بیماری