Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@17:10:14 GMT

۱۰۰۰ برنامه درسی دانشگاهی بازنگری می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۴۰۶۲

۱۰۰۰ برنامه درسی دانشگاهی بازنگری می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علم و صنعت ایران، نشست عمومی طرح بازنگری ۱۰۰۰ برنامه درسی با حضور ۱۶۰ نفر از مدیران دفتر برنامه ریزی آموزشی عالی، معاونین آموزشی دانشگاه‌ها، مدیران دفاتر برنامه ریزی درسی دانشگاه‌ها و مجریان طرح در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برگزار شد.

در ابتدای نشست، دکتر واحدی معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت ایران به اهمیت برنامه ریزی درسی و ملاحظات مربوطه در این خصوص پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه دکتر آهنچیان مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم و دکتر روحانی معاون مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم گزارشی از روند اجرای این طرح در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ارائه کردند.

سپس مدیران دفاتر برنامه ریزی درسی دانشگاه‌ها و مجریان طرح به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص اجرای طرح بازنگری ۱۰۰۰ برنامه درسی پرداختند.

اجرای این طرح از آذر ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شد که از جمله اهداف آن تغییرات در برنامه درسی مصوب موجود با رویکرد متناسب‏‌سازی دروس و سرفصل‏‌ها با تحولات علمی روز، تأمین نیازهای جامعه در موضوع مرتبط با برنامه، تقویت مهارت‌افزایی دانشجویان، تناسب محتوا با زمینه شغلی و ارتقای توان اشتغال ‏پذیری دانشجویان بوده است.

در مرحله اول اجرای این طرح، دانشگاه علم و صنعت ایران در زمینه بازنگری ۱۵ برنامه مشارکت کرده است و در مرحله دوم نیز مجریان بازنگری ۶ برنامه، از دانشگاه علم و صنعت ایران معرفی شده‌اند.

کد خبر 5165690 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه ها بازنگری دروس دانشگاهی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی آزمون دکتری تخصصی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشجویان خوابگاه دانشجویی دانشگاه ها معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت پذیرش دانشجو زبان فارسی سازمان سنجش دانشگاه تربیت مدرس آزمون گروه علوم پزشکی دانشگاه علم و صنعت ایران دانشگاه ها برنامه ریزی برنامه درسی آموزش عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۴۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت 21 هزار کرمانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ محمدرضا وحیدی،افزود: این آزمون صبح روز جمعه 14 اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در 57 حوزه امتحانی معرفی شده در استان کرمان برگزار می‌شود.   رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان کرمان گفت: آزمون استخدامی آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی مشاغل کیفیت بخشی درحوزه های امتحانی 7 شهرستان(کرمان-بم-جیرفت-رودبارجنوب-زرند-سیرجان-کهنوج) برگزار خواهد شد.   وحیدی، تصریح کرد: در این آزمون که توسط سازمان جهاد دانشگاهی و با نظارت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار خواهد شد در مجموع  21169 نفر نام نویسی کرده و به رقابت خواهند پرداخت.  

دیگر خبرها

  • ضرب سکه نقره ویژه بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت دانشگاهی در ایران از سوی بانک مرکزی
  • مقیمی: مأموریت تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز به دانشگاه تهران واگذار شد
  • رقابت 21 هزار کرمانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • اجرای عملیات رنگ‌آمیزی جداول میانی خیابان دفاع مقدس
  • ۱۲ حکم رئیس دانشگاه تهران برای بزرگداشت سنت دانشگاهی ایران صادر شد
  • بهره‌برداری از فاز اول سایت مجتمع آموزش عالی سراوان
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام