Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@02:26:28 GMT

مشارکت ۸۰۰ دانش‌آموز از فارس در المپیاد رویش

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۴۰۷۱

مشارکت ۸۰۰ دانش‌آموز از فارس در المپیاد رویش

ایسنا/فارس رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از برگزاری ششمین دوره المپیاد استانی بازی‌های فکری سرگرمی رویش به صورت ویدئویی با حضور حدود ۸۰۰ دانش‌آموز از سراسر استان خبر داد.

امید اسماعیلی سه‌شنبه ۱۹ اسفند در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس و تداوم آموزش در فضای مجازی، گفت: متاسفانه سال گذشته برگزاری المپیاد استانی رویش به دلیل همزمانی با ورود ویروس کرونا به کشور لغو و همین امر موجب شد تا به دنبال راهی برای برگزاری این بازی‌ها به صورت ویدئویی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر اینکه فلسفه راه‌اندازی المپیاد بازی‌های فکری سرگرمی در شش سال گذشته دور کردن دانش‌آموزان از بازی‌های رایانه‌ای و افزایش قدرت تفکر، ایجاد خلاقیت، تحرک و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان و تمرین بازی‌های گروهی و تیمی در میان آنان بوده است، گفت: امروز به دلیل مجازی بودن آموزش‌ها و استفاده بیش از حد دانش‌آموزان از فضای مجازی، ضرورت تداوم این مسابقات بیش از پیش آشکار شد و در همین راستا ما به دنبال راهی برای برگزاری این مسابقات در شرایط کرونایی و به صورت ویدئویی بودیم.

اسماعیلی ادامه داد: از همین رو در ابتدا از تمام سرداوران این سری مسابقات در سال‌های قبل دعوت کردیم تا به دنبال طرحی برای امکان‌پذیر کردن شرایطی برای برگزاری آنلاین این مسابقات باشند و خوشبختانه داوران با همفکری هم توانستند با خلاقیت و ابتکار با ایجاد اندکی تغییرات در میز بازی‌ اتللو و پنتاگو شرایطی را برای برگزاری آنلاین این مسابقات فراهم کنند.

او خاطرنشان کرد: با ایجاد طرح جدید، به منظور سنجش عملی بودن این روش، مسابقات در میزان محدود و به صورت آزمایشی با گروهی از دانش‌آموزان و به کمک داوران برگزار شد که حاصل کار بسیار مطلوب بود و شرکت کنندگان رضایت کامل داشتند.

رئیس سازمان دانش آموزی فارس ادامه داد: پس از آن رابطان رویش در تمام مناطق انتخاب شدند و پس از گذراندن آموزش‌های لازم، ثبت نام این مسابقات از مرحله مدرسه‌ای آغاز شد و بیش از ۳ هزار برگزیده از مرحله مدرسه‌ای در مرحله منطقه‌ای شرکت کردند.

اسماعیلی با بیان اینکه این مسابقات در چهار رشته پنتاگو، اتللو (ریورسی)، لیوان چینی و مکعب روبیک برای تمام مقاطع برگزار شده است، عنوان کرد: نزدیک به ۸۰۰ نفر برگزیدگان مرحله منطقه‌ای به مرحله استانی راه‌یافته‌اند که در روزهای پنج شنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ اسفندماه باهم به رقابت می‌پردازند.

او خاطرنشان کرد: امسال با توجه به برگزاری آنلاین این مسابقات استقبال بیشتری از سوی دانش‌آموزان مناطق دورتر داشتیم به طوریکه شرکت‌کنندگان از ۳۳ منطقه آموزشی استان فارس در این رقابت ها حضور دارند.

معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی فارس نیز با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در محل‌های خود به صورت ویدئویی در این رقابت شرکت می‌کنند، افزود: این مسابقات با حضور ۲۲ نفر داور، قضاوت می‌شود که با توجه به اینکه مسابقات به صورت تک حذفی است و برنده هر گروه با برنده گروه دوم رقابت می‌کند، داوری به صورت متمرکز انجام می‌شود و داوران با حضور در یک مکان بر روند بازی ها نظارت دارند.

فاطمه عظیمی در خصوص احراز هویت شرکت‌کنندگان نیز گفت: در زمان ثبت نام، شرکت‌کنندگان عکس خود را بارگزاری کرده‌اند و مشخصات فردی و عکس شرکت کنندگان در اختیار داوران قرار می‌گیرد و هر داور قبل از شروع بازی احراز هویت بازیکنان را انجام می‌دهد.

به گفته معاون سازمان دانش‌آموزی استان فارس، در این دوره از رقابت‌ها در رشته اتللو در مقطع ابتدایی نزدیک به ۱۴۰ نفردانش‌آموز پسر و دختر و در مقطع متوسطه نیزنزدیک به ۱۱۰  نفر دانش‌آموز  پسر و دختر با هم به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: المپياد دانش آموزي استان فارس استانی علمی و آموزشی سازمان دانش آموزی صورت ویدئویی شرکت کنندگان برای برگزاری دانش آموزان بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۴۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت بیش از ۲ هزار دانش آموز قشمی در طرح قرآنی مسطورا

حسین رنجبر گلشواری مدیرآموزش و پرورش شهرستان قشم گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۲ هزار و ۲۴۱ دانش آموز  قشمی در طرح ملی قرآنی مسطورا شرکت کرده‌اند.

 

 وی افزود: طرح ملی مستورا با هدف ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم در بین جامعه، دانش‌آموزان و فرهنگیان در حال برگزاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • شرکت ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله نخست آزمون سراسری
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • ۱۵ هزار دانش آموز در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • ۱۵ هزار دانش آموز ایلامی در مرحله‌ اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • چین و روسیه؛ تنها شرکت‌ کنندگان خارجی نمایشگاه ریلی
  • تجلیل از برگزیدگان المپیاد زبان فارسی دانش آموزان لبنانی
  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • شرکت بیش از ۲ هزار دانش آموز قشمی در طرح قرآنی مسطورا