Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@21:28:02 GMT

جشنواره قرآن مدهامتان مقدمه ای برای عمل به قرآن است

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۴۲۳۱

جشنواره قرآن مدهامتان مقدمه ای برای عمل به قرآن است

امام جمعه انار گفت: همه تلاش ها و زحمات چه در بخش های مختلف قرآن از جمله احکام و قرائت قرآن و بسیاری از کارهای هنری که مربوط به قرآن است و یا این جشنواره ها، مقدمه عمل به قرآن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام حسین منتظری سه شنبه (19 اسفند) در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره قرآن استانی مدهامتان شهرستان انار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، گفت: از همه کسانی که این جشنواره را برگزار کردند، تشکر و قدردانی می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

امام جمعه انار بیان کرد: امیدواریم هر سال بر شکوه این برنامه های قرآنی افزوده شود که بهترین باقیات الصالحات همین قرآن و کسانی است که در مسیر قرآن قدم بر می دارند.

 

 

وی اظهار کرد: همه این تلاش ها و زحمات حالا چه در بخش های مختلف قرآن از جمله احکام و قرائت قرآن و بسیاری از کارهای هنری که مربوط به قرآن است و این جشنواره هایی که عزیزان زحمت می کشند، همه این ها مقدمه عمل به قرآن است.

 

 

حجت الاسلام منتظری ادامه داد: ما همه کارها را می کنیم که جامعه ما یک جامعه قرآنی بشود و در رفتار مردم و مسئولین این عمل به قرآن بروز و ظهور پیدا کند.

 

 

وی با اشاره به چند روایات، ادامه داد: امیرالمؤمنین علی(ع) می فرمایند «توصیه می کنم شما را به قرآن؛ نباید دیگران بر شما در عمل به قرآن پیشی بگیرند» و پیامبر اکرم نیز فرمودند «کسی که قرآن را بیاموزد و به آن عمل نکند و دنیا و زینت آن را بر قرآن ترجیح دهد سزاوار خشم خدا است».

 

 

امام جمعه انار خاطرنشان کرد: خدا به همه عزیزانی که در عرصه های مختلف قرآنی دارند زحمت می کشند توفیق دهد چه کسانی که در مسابقات قرآن شرکت کردند و رتبه آوردند و چه کسانی که آمدند و رتبه نیاوردند، فرق نمی کند، همین که توفیق شرکت در این مسابقات را داشتند، باید خدا را شاکر و سپاسگزار باشند.

 

 

وی بیان کرد: اگر ما قرآن را خواندیم و در عرصه های مختلف قرآنی حضور پیدا کرده و به آیات قرآن عمل هم کردیم نتیجه آن همان است که امام صادق(ع) فرمودند «کسی که قرآن را قرائت و حفظ کند، بخواند و به آن عمل کند، فردای قیامت با پیامبران بزرگوار و نیکو محشور خواهد شد».

 

 

حجت الاسلام منتظری در پایان گفت: امیدواریم که بتوانیم با عمل به قرآن کریم در نهایت با پیامبران عظیم الشان الهی محشور شویم و سعادتی بزرگتر از این دیگر نیست که انسان فردای قیامت با پیامبران الهی محشور شود.

 

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهرستان انار جشنواره قرآنی مدهامتان جعفری مختلف قرآن عمل به قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۴۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مسئول اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات خراسان شمالی گفت:آزمون سراسری نوزهمین دوره آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور جمعه چهاردهم اردیبهشت ساعت هشت و نیم صبح در مجتمع شهیدین نرسیده به دانشکده علوم قرآنی برگزار می‌شود.
 سید ناصرحسینی افزود: در این دوره ۸۶ نفر از حافظان (۳۴ آقا و ۵۲ شرکت کننده خانم) در ۳ بخش (حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظ کل) شرکت کردند که ۱۷ نفر از حافظان اهل سنت و مابقی از اهل تشیع هستند.
وی گفت: افراد شرکت کننده در این آزمون ، هشت نفر با مدرک کارشناسی ارشد، هشت نفر دانشجو ۲۳ نفر کارشناسی، ۱۴ نفر دانش آموز، ۱۵ نفز دیپلم و ۱۸ نفر نیز در مقطع زیر دیپلم هستند.

در خراسان شمالی بیش از دو هزار نفر حافظ قرآن کریم وجود دارد.

دیگر خبرها

  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • نماینده ولی فقیه : برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند / برخی از کسانی که برای حج سپرده‌گذاری کرده‌اند چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند