Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@22:37:12 GMT

قرار است کسی سفر نرود اما همه امکانات مهیا است!

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۴۶۰۶

قرار است کسی سفر نرود اما همه امکانات مهیا است!

حرمت الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران به خبرنگار مهر گفت: اگر مسافرتها از طریق آژانس‌ها انجام شود نهادهای مرتبط می‌توانند بر رعایت اصول بهداشتی سفرهای نوروزی نظارت کنند. اکنون تورهای گردشگری برگزار می‌شود همان طور که بازارها را نبسته اند و می‌بینیم که در این روزها بسیار هم شلوغ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها جایی که می‌توان از آن طریق سفرها را کنترل کرد همین آژانس‌ها هستند چون می‌توان فهمید مسافر به کدام هتل رفته و یا به کدام مناطق سفر کرده است و این سفر در چه شرایطی انجام شده است. این موارد در ستاد کرونا تصویب شده اما باز هم شاهد تناقض گویی ها هستیم یک باره می‌بینیم که سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا حرف دیگری می‌زند.

وی افزود: به ما می‌گویند صبر کنید در حالی که کمتر از دو هفته به عید مانده است. ما باید برای آن زمان فروش داشته باشیم نمی‌توانیم روز قبل پکیج سفر ببندیم و تور بفروشیم و به مسافر هم بگوییم یا سفر به آن نقطه انجام می‌شود یا نه. از یک طرف می‌گویند تور نفروشید از طرف دیگر سیستم فروش باز است.

رفیعی گفت: متأسفانه وزارت میراث فرهنگی هیچ وقت نتوانست دفاعی از صنعت گردشگری کند که برای منافع ملی مفید باشد و چرخ اقتصاد دفاتر هم بچرخد. امهال مالیات هیچ وقت انجام نشد و بسته‌های حمایتی نیز کارکردی نداشتند. به تازگی هم مشاهده کردیم که اعلام شد با کشور اندونزی تفاهم نامه امضا کردند تا تورهای گردشگری بین دو کشور برگزار شود اما بخش دیگری از همین دولت اعلام می‌کند که پرواز از مقصد اندونزی ممنوع است. جالب‌تر اینکه از ۳۰ کشوری ورود گردشگر به ایران ممنوع شده که حتی یک نفر هم از آن کشورها به ایران، ورودی نداشتیم!

این فعال صنعت گردشگری بیان کرد: از یک ماه پیش تبلیغات مسموم درباره آژانس‌های مسافرتی به وجود آمده که نمی‌دانیم دلیلش چیست به عنوان مثال یک بار گفتند تور واکسن کرونا برگزار می‌شود یک بار دیگر از برگزاری تور ترکیه با نرخ نزدیک به دو میلیارد تومانی خبر دادند. بار دیگر گفتند عروسی میلیاردی در لواسان برگزار شده در حالی که هیچکدام از اینها توسط آژانس‌های مسافرتی مجوزدار انجام نشده است. گویا جریانی برای تخریب آژانس‌ها در حال شکل گیری است.

رفیعی همچنین درباره برخی اظهار نظرها درباره نظارت بر تورها نیز گفت: سال پیش وزارت میراث فرهنگی اعلام کرد که تمام تورهای گردشگری در سامانه‌ای ثبت می‌شود اصلاً چنین اتفاقی نیفتاد و هیچ سامانه‌ای به دفاتر برای ثبت تورها معرفی نشد. از یک سو می‌گویند مسافران باید به همراه خودشان رزرو اتاق هتل به همراه داشته باشند آیا گرفتن وچر جعلی هتل کار سختی برای افراد است که یکی از شروط سفر را وچر اعلام می‌کنند؟

کد خبر 5165748 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: دفاتر خدمات مسافرتی آژانس های مسافرتی سفرهای نوروزی محدودیت های کرونایی ویروس کرونا شهرداری تهران شورای شهر تهران ویروس کرونا سازمان تامین اجتماعی محسن حاجی میرزایی وزارت آموزش و پرورش متروی تهران قوه قضاییه آزادی زندانیان ترخیص کالا سامانه بارشی نوروز شورای عالی آموزش و پرورش علی اصغر مونسان آژانس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۴۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط» عراق مهیا است

علیرضا فخاری بعد از ظهر شنبه در نشست با «محمدجمیل المیاحی» استاندار «واسط عراق» که در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران و در حاشیه افتتاحیه ششمین دوره نمایشگاه «ایران اکسپو ۱۴۰۳» برگزار شد، با اشاره به اینکه تهران به عنوان مرکز جمهوری اسلامی ایران نزدیک به ۱۰ میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است، اظهار کرد: تهران یکی فشرده‌ترین و خاص‌ترین پایتخت‌های دنیا محسوب می‌شود.

استاندار تهران با بیان اینکه ۳۰ درصد از درآ مد ملی کشور بدون یافته‌های حوزه نفت و انرژی در اختیار پایتخت قرار دارد و ۵۰ درصد از شرکت ها‌ی دانش بنیان ایران در تهران مستقر هستند، گفت: در استان تهران علاوه بر خدمت رسانی به مردم ایران، میزبان اتباع نیز هستیم و نزدیک به ۵۲ درصد از مالیات کشور در تهران وصول می‌شود.

فخاری وجه تمایز استان تهران با سایر استان‌ها را به لحاظ ساختاری و نظام برنامه ریزی، فشردگی جمعیت این استان دانست و افزود: تأمین زیرساخت‌ها و رفع نیازمندی‌ها با توجه به فشردگی جمعیتی در این استان کار آسانی نیست.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده فعالیت‌های استان تهران مربوط به کارخانه‌ها و مراکز تولیدی با ظرفیت ملی است که در این استان مستقر شده اند، عنوان کرد: از صنایع «هایتک» تا خودرو سازی و موضوعات فراگیر همگی سبب شده اند که تهران به عنوان ام القرای کشور مطرح باشد.

فخاری به مقام برتر استان تهران در بخش کشاورزی و حوزه محصولات باغی اشاره کرد و گفت: استان تهران در حوزه تولید محصولات گلخانه‌ای رتبه نخست را دارد.

وی حوزه لبنیات استان تهران را شاخص دانست و افزود: موضوع مهم در تبادلات اقتصادی، شناخت کافی استان‌ها از ظرفیت‌های یکدیگر می‌باشد و در این راستا اگر ما پتانسیل‌ها و نیازمندی‌های استان «واسط» در عراق را بدانیم، بهتر می‌توانیم در این زمینه محاورات طرفین را مورد بررسی قرار داده و پروژه‌ها و برنامه‌های جدید را خلق کنیم.

استاندار تهران ضمن اعلام آمادگی پایتخت برای همکاری در حوزه تعاملات اقتصادی و رفع نیازمندی‌های استان «واسط» عراق گفت: لازم به ذکر است که استان ایلام نیز می‌تواند به عنوان یک استان واسط ظرفیت‌های لازم را میان تهران و «واسط» فراهم کند.

فخاری بر ضرورت ایجاد یک کارگروه مشترک میان استان تهران و استان «واسط» تاکید کرد و گفت: با استفاده از این کارگروه می‌توانیم موضوعات را مورد بررسی قرار داده و موقعیت‌های کاری جدید را احصا کنیم.

استاندار تهران در خصوص درخواست استاندار «واسط» مبنی بر استفاده از تجربیات و ظرفیت‌های استان تهران در خصوص موضوعات شهری «واسط» اظهار کرد: این موضوع بستگی به جغرافیا و شرایط اقلیمی دارد، چرا که «دشت استان واسط» به عنوان یک دشت وسیع با ظرفیت‌های اقلیمی خود قابل توجه بوده و ما مشابه این وضعیت را در استان ایلام و «دشت عباس» و مناطق شمال استان خوزستان داریم و مهم‌ترین موضوع منطقه تأمین آب است که در صورت مدیریت صحیح در تأمین آب، ظرفیت‌های جدیدی را در حوزه کشاورزی خواهیم داشت.

فخاری یکی از زمینه‌های ایجاد اشتغال در استان «واسط» را ایجاد کارخانه‌هایی در حوزه تولید برق اعلام و بیان کرد: تولید سلول‌های خورشیدی یکی از حوزه‌هایی است که می‌تواند ظرفیت‌های لازم را برای برق مورد نیاز تأمین کند.

استاندار تهران با تاکید بر نقش مهم کشاورزی در توسعه اقتصادی، گفت: بر اساس تجربه جهانی صنایع پایین دستی حوزه کشاورزی عنوان نقطه عطفی در حوزه تولیدات و سرمایه گذاری محسوب می‌شوند.

وی همکاری تهران و واسط را یک جریان تاریخ ساز جدید عنوان کرد و افزود: با وجود تمایل دشمنان برای اختلاف اندازی میان دو ملت ایران و عراق باید تلاش کنیم ضمن تداوم اتحاد میان دو کشور دوست و همسایه، شاهد همکاری‌های روز افزون نیز باشیم.

استاندار تهران حفظ استقلال اقتصادی عراق را مهم دانست و عنوان کرد: امیدوار هستیم که در آینده شاهد رفع ظلم آمریکایی‌ها در عراق باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • فرصت انتقام برای گل‎گهر در حذفی مهیا شد
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • این آژانس فقط پس از برپایی کشور مستقل فلسطین منحل خواهد شد
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • ظرفیت‌های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط» عراق مهیا است
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است