Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی شریفی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان به خبرنگار باشگاه گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: طرح زراعت چوب به وسعت ۲۱۵ هکتار با مصرف آب غیرخوراکی از چرخه آبفا اجرا می‌شود.
به گفته او سهم اجرای طرح زراعت چوب استان اصفهان ۴۰۰ هکتار است که بیش از ۵۰ درصد آن در کاشان محقق شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان تصریح کرد: طرح زراعت چوب به منظور جلوگیری از قاچاق چوب و برداشت آن از تاغزار‌ها باتوجه به تحریم‌ها، کاهش واردات چوب و اجرای طرح تنفس سه ساله جنگل‌های شمال جایگزین شد.

شریفی با اشاره به اینکه در این طرح زمین و نهال را منابع طبیعی به بهره‌بردار واگذار می‌کند افزود: حتی تسهیلات نیز به بهره‌بردار با زمان سررسید اقساط بعد از به ثمر رسیدن و فروش درخت اعطا می‌شود.

به گفته او نوع نهال با توجه به اقلیم هر منطقه است که در مورد کاشان بیشتر اکالیپتوس کاشته می‌شود.

تولید ۲.۵ تن اکسیژن با هر هکتار جنگل‌کاری

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان با تاکید بر اینکه هر هکتار درختکاری (جنگل‌کاری) از ورود ۶۰ تن گرد و غبار جلوگیری می‌کند گفت: هر هکتار جنگل‌کاری ۲.۵ تن اکسیژن تولید و اکسیژن ۱۰ ساله یک نفر را تامین می‌کند.

شریفی ۱۷۰۰ هکتار جنگل‌کاری در کاشان از ابتدای امسال تاکنون را یادآور شد و گفت: این میزان جنگل‌کاری در قالب سه طرح مهم ایجاد کمربند سبز (زنده)، اجرای بزرگترین طرح زراعت چوب و جنگل‌کاری سنواتی بوده است.

او تصریح کرد: طرح ایجاد کمربند سبز (زنده) در روستا‌های بیابانی کاشان با اعطای درخت از منابع طبیعی به کشاورزان و باغداران به منظور تلطیف هوا، جلوگیری از ورود ریزگردها، بیابان‌زدایی و جلوگیری از آسیب به درختان روستا‌های سن‌سن، آب‌شیرین و جوشقان استرک به دلیل فعالیت معادن اجرا می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان کمربند سبز به جای کشیدن دیوار با اعطای رایگان ۲۳ هزارو ۲۵۰ اصله نهال گل محمدی، اکالیپتوس، زیتون مثمر، توت مثمر سنجد و حتی پسته به طول ۷۰ کیلومتر نخستین بار در شهرستان کاشان ایجاد شده‌است.

افزایش ۴۲ مترمربعی به فضای سبز هر شهروند کاشانی

شریفی از افزایش ۴۲ مترمربعی سرانه فضای سبز هر شهروند کاشانی با اجرای ۱۴۰۰ هکتار جنگل‌کار خبر داد و گفت: این طرح با کاشت گونه بادام کوهی و اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به دست مددجویان زندان کاشان در روستا‌های اسحاق‌آباد، ازوار، تجرگان، مرق و روستای سادیان اجرا شده‌است.

او یادآور شد: این طرح بعد از پنج سال با درآمد سالیانه ۵۴ میلیارد ریال به ثمر می‌نشیند.

کاشت ۱۲ هزار اصله درخت در هفته منابع طبیع کاشان


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان به کاشت ۱۲ هزار اصله درخت به دست مردم، شرکت‌ها و دهیاری‌ها در هفته منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: این درختان شامل گونه‌های کم آب مثمر و غیرمثمر، سازگار با شرایط خاک و آب و هوایی کاشان است.

شریفی افزود: سه درخت نارنج به نام دکتر زارع، دکتر فرهاد و پرستار خادم از شهدای مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان غرس شد.

او گفت: ۱۸۰۰ اصله نهال داغداغان و بذر بادام کوهی نیز در ۱۵ هکتار از زمین‌های منطقه خنب نیاسر و ۳۰۰ اصله نهال غیر مثمر نیز در روستا‌های سادیان و مرق کاشته شده‌است.
او از افتتاح طرح آبخیز‌داری و ساخت آبخوان کاشان با اعتبار سه میلیارد تومان و ظرفیت ذخیره ۵۰۰ هزار متر مکعب برای کنترل سیلاب و روان‌آب‌های منطقه خبرداد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری طرح زراعت چوب کاشت درخت جنگلکاری طرح زراعت چوب هکتار جنگل جنگل کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۴۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کامیاران با اعلام این مطلب گفت: یکی از آفات و امراضی که حیات جنگل‌های استان کردستان را به مخاطره انداخته، آفت جوانه خوار بلوط است که هر ساله در اوایل فروردین طغیان می‌کند.
وی افزود: عملیات مبارزه با آفت جوانه خوار بلوط به ۲ روش انجام می‌شود که در روش اول به صورت محلول پاشی با استفاده از محلول BT که با درختان جنگلی سازگار است، انجام می‌شود.
کرم جوانه خوار، آفتی است که هر سال از اواخر اسفند ماه و شروع فصل بهار با تغذیه از جوانه‌ی درختان بلوط شروع به فعالیت می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی