Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@17:22:51 GMT

دمای هوای خراسان شمالی تا ۱۸ درجه کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۵۰۸۵

دمای هوای خراسان شمالی تا ۱۸ درجه کاهش می‌یابد

مهری هاشمی دوین روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سامانه بارشی از روز پنجشنبه سبب وزش باد شدید، رگبار باران و بارش برف در مناطق مختلف می شود.

وی گفت: فعالیت این سامانه سبب وزش باد شدید، گاهی باد لحظه ای بسیار شدید با احتمال گرد و خاک محلی خواهد شد.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی افزود: فعالیت این سامانه در بیشتر مناطق بویژه در شهرستان های شیروان، فاروج، بجنورد و اسفراین پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این سامانه تا اواخر روز شنبه ادامه دارد گفت: با توجه به رگباری بودن بارندگی، اختلال در تردد، وقوع رواناب و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست.

هاشمی دوین افزود: با توجه به پیش بینی کولاک در گردنه های برفگیر و کوهستانی از مسافران انتظار می رود از تردد در جاده های کوهستانی خودداری کنند.

وی گفت: برای مناطق مختلف استان در روز پنجشنبه افزایش ۶ درجه ای دمای هوا پیش بینی شده است و مردم استان کاهش ۱۶ تا ۱۸ درجه ای دمای هوا را از جمعه تا شنبه تجربه می کنند.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: از کوهنوردان هم انتظار می رود از صعود به ارتفاعات بویژه در روز جمعه بعدازظهر تا شنبه شب خودداری کنند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری آن در روستاها سکونت دارند. 

برچسب‌ها بجنورد وضعيت هوا اداره کل هواشناسی خراسان شمالی سازمان هواشناسی كشور بارش برف بارش باران خراسان شمالی سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد وضعيت هوا اداره کل هواشناسی خراسان شمالی بجنورد وضعيت هوا اداره کل هواشناسی خراسان شمالی سازمان هواشناسی كشور بارش برف بارش باران خراسان شمالی سازمان هواشناسی اخبار کنکور خراسان شمالی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۵۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور، از افزایش دما در بیشتر مناطق خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، کرمان، بعضی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان و ارتفاعات شرقی تهران، در بعضی از ساعات رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و در نقاط مستعد، تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شرایط جوی مذکور روز شنبه در بعضی نقاط خراسان رضوی و جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان و یکشنبه در جنوب کرمان و دوشنبه در ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس، انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، سه‌شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور می‌شود و در مناطق غربی کشور بارش خواهیم داشت.

ضیائیان ادامه داد: در سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور، در بعضی ساعات وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، همچنین تا اواسط هفته آینده، روند افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور انتظار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۲۴ و کمینه ۱۱ درجه سانتی‌گراد است و روز شنبه، قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۲۵ و کمینه ۱۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 747949

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  • سامانه بارشی جدید در راه اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • افزایش دمای هوای در زنجان
  • سامانه بارشی در راه غرب کشور / افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد
  • تداوم بارش‌ها در خراسان رضوی تا شنبه
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • آسمان مازندران تا اواسط هفته آینده صاف و آفتابی
  • افزایش دمای هوای کرمانشاه