Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی در همایش توجیهی تخصصی مشاوران وکارشناسان مذهبی کلانتری های سراسر کشور افزود: یکی از کارهایی که طلبه‌های جوان باید انجام بدهند انس با کلام معصومین علیهم السلام و مطالعه کتب روایی و احادیث است خصوصا کتب اربعه شیعه است و تلاش نمایند اول خودشان به دستورات معصومین(ع) عمل کرده و برای مخاطبان خود هم تشریح کنند زیرا فرمایشات معصومین(ع) در واقع ترجمه قرآن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی تاکید کرد: چون اهل بیت(ع) غیر از قرآن چیز دیگری نمی گفتند. 
ادیانی گفت: امروز دنیای غرب و مادیات به دلیل اینکه در مقابل ندای آسمانی امام (ره) و خلف صالح او  تسلیم نیستند، صاحب عقل و خرد نیستند. در ادامه می‌فرمایند: دنیا، دریایی عمیق است که  عالمان زیادی را غرق کرده است برای رسیدن به مقام و منصب دنیوی؛ برای اندوختن اموال دنیا ، دنیا مردمان زیادی را غرق کرده است. 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا افزود: اگر دنیا می تواند افراد خبره و خاص زیادی را غرق کند، اگر مراقبت نکنیم و خودسازی نکنیم و چشم مان را در مقابل زینت و زیور دنیا نبندیم، خودمان هم مجذوب می شویم؛ اگر بخواهیم مجذوب متاع های دنیوی نشویم راهی جز کسب تقوا و پرهیزگاری نداریم.
ادیانی اضافه کرد: شما طلبه ها سرباز امام زمان(عج) هستید؛ امروز خیمه اهل بیت(ع)، نظام اسلامی ایران است؛ اگر به سلاح تقوا مجهز شدید، دیگر به هیچ سلاحی نیاز ندارید و بدانید که اگر داخل اتاق نشستید و دنبال میز و تشکیلات بودید از رسالت اصلی خود که همان تربیت انسان است، غافل شده اید. باید مثل یک طبیب دوار عمل کنید و دائم در حال جنب و جوش و تربیت مجموعه تحت امر باشید.
وی ادامه داد: خودتان مجهز به سلاح تقوا بشوید و هم دیگران را مجهز کنید. مقام معظم رهبری در کتاب معیشت مومنانه می فرمایند: گاهی گزارش هایی به ما می رسد که انسان خجالت می کشد وقتی می شنود. که عده ای مسئول، تعداد زیادی ماشین در اداره خودش پارک کرده اند. چه ضرورتی دارد که مسئولان اینقدر اهل تشریفات باشند.
ادیانی افزود: اگر  اهل ورع و بی اعتنایی به زخارف دنیا بودیم در چشم مردم  می شویم. بعد می فرمایند که  اگر مسائل امنیتی اجازه می‌داد با پیکان در سطح شهر تردد می‌کردم.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا افزود: روحانیان کلانتری، نباید روزشان را بدون مطالعه سپری کنند. آقا فرمودند هر جا که طلبه هست باید در رشته تخصصی خودش و پاسخگویی به مسائل شرعی و مذهبی، سرآمد همه باشد. نباید فکر کنید که جذب  سازمان عقیدتی سیاسی شدید و همه چیز تمام شد؛ باید یک سیر مطالعاتی برای خود پیش بینی کنید؛ و یک برنامه منظم برای مطالعه و پژوهش داشته باشند. 
ادیانی تصریح کرد: هیچ اشکالی ندارد که طلبه ما در کلانتری به درجه اجتهاد برسد و یک عالم جامع و کامل بشود. امام موسی بن جعفر( ع)می فرمایند:« که ای هشام مردم برای اطاعت از خدا خلق شده اند.» حرکت همه پیامبران و ائمه (ع) برای خدا بود؛ برای این بود که مردم نسبت به خدا، شناخت و معرفت پیدا کنند؛ انقلاب اسلامیِ امام (ره) برای خدا بود و لا غیر. حرکت شما، حرف شما ، تصمیم شما، عمل شما باید برای خدا باشد.
وی تاکید کرد: تلاش کنید که افراد مخاطب شما، مطیع خدا شوند مراقبت کنید از مأموران کلانتری تا نسبت به مردم مهربان باشند و برخورد حکیمانه با مردم داشته باشند.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا افزود: حضرت آقا می فرمایند مردم عملکرد و رفتار ماموران کلانتری را به اسم نظام به حساب می آورند اگر رفتار مأمور کلانتری، منصفانه و شیرین باشد، این رفتار را به نظام نسبت می دهند. شما باید در کلانتری اثرگذار  باشید نه اثر پذیر. فلسفه حضور  شما، ارتقاء رفتار و نهادینه کردن دستورات اسلام و قرآن در قلب و جان مأموران است.
ادیانی گفت: شما باید کلانتری را به یک حوزه علمیه تبدیل کنید. یعنی مأموران عاشق فراگیری دستورات اسلام بشوند و از شما دستورات دین را مطالبه نمایند و بر طبق آن عمل کنند.
وی افزود: بنا نداریم که در کلانتری یک دستگاه اداری درست کنیم و میز و دستک راه بیندازیم. میز کار و محل کار  شما، محراب و منبر و نمازخانه ها است. ما می‌خواهیم که شما آداب صحیح و برخورد درست و اسلامی را به ماموران کلانتری آموزش  بدهید و مردم بدانند این کسی که در کلانتری است  درد او را می‌داند و اهتمام دارد که مشکل او را حل کند اگر هم حل نکرد سنگ صبور او است. خود روحانیان هم باید مظهر مهربانی و رأفت اسلامی باشد؛ و با عمل خودشان محیط کلانتری را معنوی و تربیتی کنید و از مأموران تحت امر خود مراقبت و صیانت کنند و ارتباط برادرانه و دلسوزانه داشته باشند. 
ادیانی گفت: علاوه بر اثر گذاری در محیط کلانتری، تلاش کنید با محیط پیرامون کلانتری هم ارتباط بگیرید؛ با امام جماعت محل، با معتمدین محل و با پایگاه توهای بسیج با مساجد و در آنها هم اثر بگذارید. هوشیار و چشم بینا و بیدار باشید و با تمام وجود از انقلاب و نظام و ارزش های اسلام دفاع کنید.

برچسب‌ها ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اخبار کنکور سازمان عقیدتی سیاسی اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۵۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیر از مدیریت مجموعه تفریحی سپاهان گفت: مدیریت هماهنگ شهری در این شرکت به خوبی صورت گرفت و شاهد همکاری فراجا، میراث فرهنگی، سازمان‌های شهری در کنار هم هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت‌_ در آیین بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور و ۱۵ پروژه خدماتی، گردشگری و ورزشی در مجمتع گردشگری صفه، با اشاره به سالروز تاسیس شوراها اظهار کرد: یکی از زیبایی‌های جمهوری اسلامی، مردم سالاری است و مصداق بارز آن شوراها است.

وی افزود: در هر دوره شورایی، منتخبان مردم چهار سال در خدمت آن‌ها هستند و با انتخاب شهردار که در راس ۱۵ منطقه شهری و ۱۵ سازمان شهری قرار دارد، این مردم‌سالاری را در عرصه شهری تجلی می‌دهند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امروز شاهد اقدامات و دستاوردهای شهرداری در حوزه تقویت گردشگری نصف جهان هستیم؛ در شورای اسلامی شهر نیز کمیته گردشگری داریم که هدف ما توسعه گردشگری و توجه به این بخش است و لذا در مقطعی ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این امر اختصاص یافت.

حاج‌رسولی‌ها با تقدیر از مدیریت مجموعه تفریحی سپاهان خاطر نشان کرد: مدیریت هماهنگ شهری در این شرکت به خوبی صورت گرفت و شاهد همکاری فراجا، میراث فرهنگی، سازمان‌های شهری در کنار هم هستیم.

وی گفت: ما در اصفهان برای خودمان تصمیم می‌گیریم و این زیبایی کار شورایی است؛ در مدت ۱.۵ سال دیگر مردم مجدد شورای دیگری را انتخاب می‌کنند و هر حرکتی در این شهربا پشتوانه انتخابات مردمی انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ویژگی‌های منحصر به‌فرد مجموعه کوه نور تصریح کرد: چنین مجموعه‌ای نه تنها در ایران، بلکه حتی در کشورهای دیگر ندیده‌ام.

کد خبر 749181

دیگر خبرها

  • سرقت ۱۵ هزار دلار توسط سرایدار خانه
  • معلمان شاگردانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند
  • خدا را سپاسگزاریم که در جای جای نظام سخن از یاد خدا و عدالت و یاری مظلومان است/ مردم ایران اسلامی در صف اول حمایت از فلسطین بوده و هستند
  • معلمان مدیران تراز انقلاب تربیت کنند
  • نجات یک راس بره آهو در شهرستان خوسف توسط پلیس
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • گزارشی از چند روز مراجعه به پلیس امنیت؛ توقیف‌های پولساز
  • شورا‌های اسلامی می‌توانند بسترساز تحقق شعار سال باشند
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است