Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@16:29:54 GMT

ورود سامانه بارشی از مرز‌های شمال غرب

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۵۴۴۳

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده کشور گفت: امروز مناطقی از سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش دارند. فردا علاوه بر این مناطق انتظار داریم در بعضی مناطق غرب کشور بارش خفیف و پراکنده داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: روز پنجشنبه از سمت شمال غرب سامانه بارشی فعالی وارد کشورمان می‌شود که ابتدا مناطق شمال غرب و برخی از نقاط غرب کشور سواحل دریای خزر دامنه‌های جنوبی البرز و به تدریج شمال شرق کشور از این بارش‌ها بهره مند می‌شوند.

رفیعی افزود: روز جمعه با توجه به تقویت فعالیت این سامانه بارشی در کل کشور به جز جنوب شرق و جنوب کشور بارش خواهیم داشت. روز شنبه این بارش‌ها محدود می‌شود به سواحل دریای خزر، شمال شرق کشور و برخی از مناطق شرق کشورمان که در اواخر وقت روز شنبه این سامانه بارشی از مرز‌های شمال شرق کشورمان خارج خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: از نظر شرایط دمایی هم از روز پنجشنبه تا روز شنبه در بیشتر مناطق کشور به ویژه نیمه شمالی کاهش محسوس دما را خواهیم داشت. این کاهش دما حدودا بین هشت تا دوازده درجه سانتیگراد خواهد بود. برای استان سیستان و بلوچستان هم روز‌های سه شنبه و چهارشنبه و جنوب غرب روز‌های پنجشنبه و جمعه پدیده غالب وزش باد شدید خواهد بود که گاهی با گرد و خاک همراه خواهد شد.

رفیعی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی پایتخت اظهار کرد: تهران امروز از نظر شرایط جوی کمی تا قسمتی ابری خواهد بود. همچنین وزش باد خواهد داشت که گاهی این وزش شدید خواهد بود. حداکثر دما در تهران امروز هفده درجه بالای صفر پیش بینی می‌شود و حداقل دما فردا هفت درجه بالای صفر خواهد بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سینوفارم آرامکو عربستان سعید محمد مهدی باکری ورود سامانه بارشی شمال غرب سینوفارم آرامکو عربستان سعید محمد مهدی باکری سامانه بارشی شرق کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۵۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به خوزستان از روز دوشنبه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سبزه‌زاری اظهار کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی، امروز با گذر سامانه از استان خوزستان همچنان احتمال بارش‌های خفیف در مناطق مرتفع شرقی و شمالی مورد انتظار است.  

وی ادامه داد: از اوایل دوشنبه، سامانه بارشی از سمت غرب و شمال غرب وارد استان خوزستان می‌شود و تا صبح سه‌شنبه در اغلب مناطق استان سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط و تندباد‌های لحظه‌ای خواهد شد.

سبزه‌زاری گفت: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها در بخش‌های شرقی، شمالی، جنوبی و ارتفاعات استان خوزستان پیش‌بینی می‌شود. در بقیه مناطق، بارش‌ها به‌صورت پراکنده و نقطه‌ای خواهد بود. هرچند با توجه به ماهیت سامانه‌های بهاری احتمال شدت گرفتن بارش‌های نقطه‌ای نیز دور از انتظار نیست. احتمال ریزش تگرگ نیز در مناطق مستعد وجود دارد.

دیگر خبرها

  • سازمان هواشناسی اعلام کرد:آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران / هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • ورود سامانه بارشی جدید به خوزستان از روز دوشنبه
  • تداوم بارش‌ها در ایران؛ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا
  • ورود سامانه بارشی به کشور از فردا؛ این استان‌ها بارانی می‌شوند
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / موج جدید بارش‌ها کدام مناطق را در برمی‌گیرد؟
  • جوی آرام در اکثر نقاط کشور/ ورود سامانه بارشی جدید از فردا
  • تداوم بارندگی‌ها و صدور هشدار نارنجی تا دوشنبه | ورود سامانه بارشی جدید از غرب