Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی حسن زاده که ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اردبیل سخن می‌گفت با بیان اینکه در یک سال اخیر طرح‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی توسط جوانان مستعد و داوطلب محلات در استان اردبیل برگزار شده است، اظهار کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر محله محور کردن اقدامات فرهنگی و اجتماعی، گروه‌های مختلف در هر کدام از مناطق استان تشکیل و اعضای فعال فعالیت خود را در یک سال اخیر با موضوع کرونا و شرکت در طرح رزمایش بزرگ حاج قاسم سلیمانی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه با توجه به محدودیت‌های خاص کرونایی اجرای بسیاری از برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی و اجتماعی در محلات با تأخیر مواجه شد افزود: سال ۱۴۰۰ مبنا و فعالیت اصلی فعالان محلات و پایگاه‌های مقاومت استان اجرای طرح‌های جدید بر مبنای نیاز هر منطقه و در راستای حل مشکلات شهروندان در هریک از محلات استان اردبیل خواهد بود

اجرای طرح «رویداد همت» در بیش از ۷۰ محله استان اردبیل

دبیر قرارگاه حضرت زهرا (س) استان اردبیل از تشکیل معاونت راهبردی و اندیشه ورزان قرارگاه در راستای اجرای طرح «رویداد همت» در استان اردبیل خبر داد و گفت: این رویداد در روز پنج شنبه و همزمان با مبعث رسول مکرم اسلام افتتاح خواهد شد و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ شاهد تغییرات گسترده و پیشرفت محلات در استان اردبیل باشیم.

وی به اهداف اصلی طرح رویداد همت در محلات استان اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: اولین هدف گفتمان سازی تمامی فعالیت محله محور از طریق فعالان و کنش گران بسیج محلات، هیأت امنا مساجد و هیأت‌های مذهبی است که در گام دوم مسئولان تراز اول استان نیز وارد این رویداد خواهند شد.

حسن زاده تصریح کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۹۹ بیش از ۵۰۰ نفر از نخبگان و فعالان محلات و مدیران استان در این رویداد شرکت کرده و ضمن توجیه اهداف آمادگی خود را در جهت اجرای طرح‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در مناطق مختلف استان اعلام نمایند.

اجرای بیش از ۴۰ برنامه فرهنگی و اجتماعی با ۲۱ موضوع در محلات استان اردبیل

دبیر قرارگاه حضرت زهرا (س) استان اردبیل دومین هدف از تشکیل این رویداد در محلات را تشکیل غرفه‌های فرهنگی و اجتماعی در محلات عنوان کرد و افزود: این غرفه‌ها در ۲۱ موضوع و هر موضوع در قالب ۴۰ برنامه پیش بینی شده که با توجه به نیاز هر محله در موضوعات مختلف از قبیل مذهبی، روانشناسی، ترویج سبک زندگی ایرانی، اقتصاد مقاومتی و.. اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد: در گام بعدی با کمک و همیاری فعالان مساجد و محلات استان نقاط قوت و ضعف یا مشکلات هر منطقه شناسایی و توسط هسته‌های پیشران و پیشرفت محلات بررسی و به ادارات و یا سازمان‌های مربوطه اعلام خواهد شد.

حسن زاده از آغاز فعالیت طرح رویداد همت در ۱۶ محله استان اردبیل نیز خبر داد و گفت: پیش از اعلام و افتتاح رسمی، این رویداد در محلات مختلف و توسط گروه‌های فعال تشکیل شد تا راهبران محلات به صورت داوطلبانه به ارائه خدمات فرهنگی، درمانی و اجتماعی بپردازند.

حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی از اهداف اصلی طرح رویداد همت است

دبیر قرارگاه حضرت زهرا (س) استان اردبیل در ادامه به موضوع نظارت بر مساجد محلات به عنوان مهم‌ترین پایگاه تربیتی در استان نیز اشاره کرد و گفت: امامان جماعت در مساجد محله باید امام محله بوده و در راستای حل مشکلات و یا آسیب‌های اجتماعی گام بردارد تا روحیه همبستگی و همدلی مناسبی در بین اقشار مختلف مردم در محلات ایجاد شود.

حسن زاده به طرح انتخاب مسجد تراز انقلاب اسلامی با مشارکت سازمان‌های فرهنگی و ادارات متولی مساجد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۱ مسجد تراز در استان اردبیل معرفی شده و این تعداد را با همکاری تمام نهادها و فعالین خود محلات تا پایان سال به ۴۰ مسجد افزایش خواهیم داد.

وی اصلی ترین هدف رویداد همت را کمک به حل آسیب‌های اجتماعی محلات دانست و افزود: در همین راستا همیاران محله هر کدام خانواده آسیب دیده را تحت پوشش و حمایت قرار داده و متناسب با مشکلات هر خانوار به یاری و کمک می‌پردازد و در اقدامات تکمیلی نیز با خیرین و یا سازمان‌ها و ادارات مختلف وارد همکاری خواهد شد.

دبیر قرارگاه حضرت زهرا (س) استان اردبیل ادامه داد: در این طرح جهیزیه مناسب برای دختران دم بخت نیازمند تهیه و معتادین متجاهر و یا نیازمند تحت پوشش و حمایت کامل قرار خواهند گرفت و در این راستا نیز با ادارات و سازمان‌های مختلف و یا خیرین تفاهم نامه همکاری به امضا رسیده است.‌

کد خبر 5165732

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری اردبیل محلات کانون مساجد علی حسن زاده ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه بوشهر شیوع کرونا گرگان اردبیل عکس استانها شیراز انتخابات 1400 شهرستان کرج همدان اراک فرهنگی و اجتماعی استان اردبیل محلات استان رویداد همت اجرای طرح خواهد شد حسن زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۵۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان عملیات بازپیرایی بوستان شهری کوچه بیوک در یزد

مدیر منطقه یک شهرداری یزد گفت:  بازپیرایی بوستان درون محله ای کوچه بیوک واقع در جنب مسجد اعظم این محله با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال و طی مدت ۱۰ ماه به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه، علیرضا رسولی با بیان اینکه بازپیرایی بوستان کوچه بیوک با توجه به مراجعات و پیگیری‌های اهالی و فعالین اجتماعی این محله در دستور کار منطقه یک شهرداری قرار گرفت، اظهار کرد: برنامه بازپیرایی بوستان کوچه بیوک جنب مسجد اعظم این محله به عنوان یکی از بوستان‌های محله‌ای از محل اعتبارات عمرانی ۱۴۰۲ منطقه آغاز شد و خوشبختانه طی برنامه زمان بندی در مدت ۱۰ ماه به پایان رسید.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از بازپیرایی این بوستان، این محل فقط به عنوان یک بوستان درختکاری شده مورد استفاده قرار می‌گرفت، گفت: در باز طراحی و بازپیرایی، موضوع استفاده بهینه از این بوستان، همچنین افزایش نشاط اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر منطقه یک شهرداری یزد، احداث سایت چمن مصنوعی با عنوان مینی فوتبال برای بازی‌های گل کوچک را از مهمترین اقدامات انجام شده در این بوستان برشمرد و افزود: خوشبختانه توانستیم پس از تأمین اعتبار، علاوه بر احداث این زمین چمن مصنوعی، اقداماتی نظیر تقویت روشنایی، تجهیز مبلمان، نصب وسایل بازی جدید، ایجاد جاده سلامت و نصب دستگاه‌های ورزشی انجام دهیم که همه این فعالیت‌ها منجر به رونق بیشتر این محل و افزایش شور و نشاط اجتماعی شده است.

رسولی با بیان اینکه با همکاری حوزه‌های عمرانی و خدماتی منطقه و با تکمیل روشنایی این بوستان، فاز اول بازپیرایی این پروژه پایان یافته است، اظهار امیدواری کرد: انشاالله در سال جاری، فاز دوم بازپیرایی این بوستان شامل اصلاح معابر باقیمانده و بقیه فعالیت‌ها و عملکردهای آن تکمیل خواهد شد و مورد استفاده بهینه همه همشهریان به ویژه اهالی محترم محله کوچه بیوک قرار خواهد گرفت.

کد خبر 751544

دیگر خبرها

  • پایان عملیات بازپیرایی بوستان شهری کوچه بیوک در یزد
  • اجرای ۳۰ برنامه فرهنگی، هنری و اجتماعی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر
  • ۲۵ چایخانه رضوی در استان بوشهر اجرا می‌شود
  • جشن روز دختر در قالب پویش «آینده شبیه توست»
  • ۱۰۰ برنامه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مرکزی هدفگذاری شد
  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • ارزیابی ۱۵۷ طرح‏نامه رویداد «ریحان‌شهر»
  • دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • کاروان سلامت هلال احمر تالش در روستاهای بخش مرکزی تالش اجرا شد