Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، پویش هر هفته الف ب ایران از ابتدای امسال با وعده بهره‌برداری از ۲۵۰ پروژه آب و برق با اعتبار ۵۰ هزار میلیارد تومان آغاز به کار کرد و هم اینک در ایستگاه چهل و چهارم خود به استان کهگیلویه و بویراحمد رسید.

افتتاح طرح های آبرسانی به ۴۰۰ روستا در ۷ استان شامل اصفهان، کرمان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد و گیلان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمعیت تحت پوشش این طرح ها ۲۲۳ هزارو ۹۷۰  نفر می باشد و جمع سرمایه گذاری ۳۰۲ میلیارد تومان بوده است.

به گفته وزیر نیرو با احتساب این ۴۰۰ روستا، ۱۳ هزار و ۱۶۳ روستا با جمعیت ۸.۳ نفر به شبکه آبرسانی متصل هستند.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد در این باره اظهار داشت: پویش هرهفته الف ب ایران در سال گذشته دست پر به استان رسید و شاهد بهره‌برداری از پروژه های تصفیه‌ خانه فاضلاب سی سخت، تصفیه خانه مجهز آب سرفاریاب، آبرسانی به دهدشت شرقی در قالب این طرح انجام شد.

فیض الله پاسره گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در میان استان هایی است که شاهد حضور مجدد کاروان پویش است.

وی ابراز داشت: ۳۴ طرح بزرگ آبرسانی افتتاحی امروز با ۵ مجتمع آبرسانی در روستاهای شهرستان های کهگیلویه، بویراحمد، گچساران و لنده هستند.

پاسره تاکید کرد:در آغاز به کار این دوره ها تعداد ۲۷۰۰ خانوار روستایی با جمعیت ۱۰ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار می‌شوند.

وی افزود: برای تکمیل این پروژه ها بالغ بر ۲۷۵ میلیارد تومان از محل منابع صندوق توسعه ملی، بنیاد برکت و منابع داخلی هزینه شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی در روستاهای استان از ابتدای دولت تدبیر و امید با بهبود حدود ۸ درصدی از ۶۸ درصد به ۷۵.۱۱ درصد رسیده است.

پاسره عنوان کرد: در این استان ۱۶۴۱ روستا وجود دارد که ۱۴۸۰ مورد از آن ها دارای تاسیسات آبرسانی هستند.

معاون عمرانی استاندار کهکیلویه و بویراحمد نیز گفت: در دولت تدبیر و امید گام های خوبی در توسعه زیرساخت های آب، برق شده است.

کیومرث حاجی زاده افزود: برای نمونه سد تنگ سرخ در این استان در حال تکمیل است اما از سوی دیگر خواهان پیگیری وضعیت سد آبریز و ۲ پروژه بزرگ هستیم.

وی عنوان کرد: در زلزله سی سخت بسیاری از زیرساخت ها دچار خسارت شده اند که امید است برای جبران آسیب ها کمک شود.

حاجی زاده خواهان پیگیری و تعیین تکلیف وضعیت آبداران استان در خصوص مطالبات آن ها شد.

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد آب و فاضلاب یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد آب و فاضلاب یاسوج کهگیلویه و بویراحمد آب و فاضلاب یاسوج اخبار کنکور کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۵۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد

محمد کریمی گفت: در راستای تحقق شعار دولت سیزدهم که مصمم است با تمام توان برای رفع محرومیت و آبادانی ۱۰ هزار روستا در کشور را در قالب جهاد آبرسانی تامین آب نماید این مهم به سرانجام رسید.

کریمی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای آبرسانی به این روستا گفت: بهسازی و محوطه سازی یک دهنه چشمه، نصب اتاقک برق، حفر و تجهیز چاهک پمپاژ همچنین نصب و راه اندازی سیستم گندزدایی آب شرب از جمله کار‌هایی است که در محل آبگیر انجام شده است

وی از اقدامات دیگر در جهت بهره‌مندی مردم کهن دژ از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار را اجرای چهار کیلومتر شبکه آبرسانی در روستا، اجرای هزار و ۲۵۰ متر خط انتقال آب از چشمه به مخزن، نصب و مدفون سازی یک عدد مخزن ذخیره آب به حجم ۵۰ مترمکعب از جنس پلی اتیلن، خرید انشعاب و اجرای شبکه برق سه فاز، نصب ۳۵ فقره انشعاب با تجهیزات کامل نظیر کنتور آب و... عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان گفت: این پروژه آبرسانی با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی ارتش جمهوری اسلامی و با هدف تامین آب شرب اهالی این روستا اجرا شده است.

بیشتر بخوانید

تامین آب شرب ۵۴ روستا و شهر با طرح آبرسانی آتشگاه

کریمی اعتبار هزینه شده برای این طرح آبرسانی روستایی را ۵۰ میلیارد ریال معادل ۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

 روستای کهن دژ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار در حدود یکصد کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • عملیات وعده صادق پاسخی عبرت آموز به رژیم صهیونیستی بود
  • ورود فرمانده کل ارتش ایران به گچساران جهت حضور در اجلاسیه شهدای ارتش