Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا امسال ۱۵ عنوان به فهرست نامزدهای نهایی دریافت نشان‌های طلایی و نقره‌ای لاک‌پشت پرنده راه پیدا کرده‌اند که پیش‌تر به مخاطبان معرفی شده‌اند و برگزیدگان از میان آن‌ها انتخاب و در مراسمی مجازی از طریق صفحه اینستاگرام شهرکتاب مرکزی در ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۸ اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم به آقای احمدرضا احمدی و خانم فیروزه گل‌محمدی نیز نشان ویژه لاک‌پشت پرنده اهدا خواهد شد. نشان ویژه لاک‌پشت پرنده به چهره‌های معتبر و پیشکسوت کتاب کودک که فعالیت‌های موثری در زمینه کتاب کودک داشته باشند اهدا می‌شود.

کتاب یاد نیز بخش دیگری از این برنامه است که به یک اثر قدیمی و تاثیرگذار کودک و نوجوان که در دهه‌های قبل منتشر شده اختصاص دارد. در این برنامه به کتاب قصه‌های طوقی که شعرهای آن را محمود مشرف آزاد تهرانی با نام هنری م.آزاد سروده پرداخته خواهد شد. این کتاب را کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسانده است.

نامزدهای اولیه‌ دریافت نشان‌های طلایی و نقره‌ای نهمین دوره‌ی اهدای نشان‌های لاک‌پشت پرنده از میان کتاب‌هایی که در سال ۱۳۹۸ با امتیاز پنج یا شش لاک‌پشت به فهرست‌های فصلی راه یافته‌اند، انتخاب می‌شوند و در جلسات داوری نامزدهای نهایی مشخص می‌شوند.
در این مراسم فهرست‌های سی‌وپنجم و سی‌وششم لاک‌پشت پرنده از بهترین کتاب‌های منتشر شده در پاییز و زمستان ۹۸ نیز رونمایی خواهد شد.

لاک‌پشت پرنده فهرستی از کتاب‌های ادبیات کودک و نوجوان است که با همکاری مشترک مؤسسه شهر کتاب و فصلنامه تخصصی پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان تهیه می‌شود.
بر اساس معیارها و اصول لاک‌پشت پرنده کتاب‌های داوران برای دریافت نشان بررسی نمی‌شود.
گروه داوری لاک‌پشت پرنده در این دوره عبارتند از: حمید اباذری، محمود برآبادی، شکوه حاجی‌نصرالله، مینا حدادیان، شیوا حریری، شادی خوشکار، فاطمه زمانی، علی‌اصغر سیدآبادی، گیسو فغفوری، رودابه کمالی ، نلی محجوب، مریم محمدخانی، فرمهر منجزی، رویا میرغیاثی و سیدمهدی یوسفی.

طراحی پوستر نهمین مراسم اهدای نشان‌های طلایی و نقره‌ای لاک‌پشت پرنده بر عهده کیانوش غریب‌پور بوده است.

مراسم اهدای نشان‌های طلایی و نقره‌ای نهمین دوره لاک‌پشت پرنده ۲۲ اسفند ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۸ به صورت مجازی در صفحه اینستاگرام فروشگاه مرکزی شهرکتاب برگزار و این نشان‌ها به نویسندگان، مترجمان، تصویرگران و ناشران کتاب‌های برگزیده اهدا خواهد شد.

کد خبر 589760 برچسب‌ها ادبیات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ادبیات نشان های طلایی و نقره ای اهدای نشان لاک پشت پرنده خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۵۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این جشنواره که عرض ارادت شاعران کودک و نوجوان به ساحت مقدس امام رضا(ع) است، ۱۲ نفر از شاعران کودک و نوجوان سروده‌های خود را برای شرکت کنندگان در همایش خواندند.

همچنین در این رویداد از جواد محقق هم تجلیل شد، جواد محقق نویسنده، شاعر حوزه کودک و نوجوان و روزنامه‌نگار همدانی است که در سال ۱۳۳۳ متولد شده است و از استادان برجسته و به نام کشور هستند.

کتاب های هم سرو هم صنوبر، باران بهانه بود و صحن حرم با موضوع امام رضا(ع) از جمله آثار این هنرمند برجسته است.

رونمایی و نقد کتاب این لحظه‌ها را دوست دارم از خانم مریم زرنشان نویسنده همدانی از دیگر برنامه های این جشنواره ملی است.

موضوع این کتاب نیز درباره امام رضا(ع) است، خانم زرنشان هم نویسنده و هم شاعر هستند که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت دارند.

این جشنواره ملی از جمله برنامه‌های جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) است که به مناسبت دهه کرامت در همدان برگزار می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • ۱۲ طلبه و ۴ مداح که اعضاء بدن‌شان اهداء شد/ انتشار شماره جدید «خیمه»
  • طلایی شدن بانوی تیرانداز خراسان رضوی
  • درخشش فرنگی‌کاران نوجوان خوزستانی در مسابقات بین‌المللی
  • برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی
  • همدان قهرمان مسابقات بوکس نوجوانان کشور شد