Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: خانواده‌های پر جمعیت به فرهنگ‌سازی، ترغیب و تشویق زوج‌های جوان و خانواده‌های کم جمعیت؛ به فرزندآوری و افزایش جمعیت بپردازند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازیزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، در مراسم تجلیل و تقدیر از مادران جوان دارای 3 فرزند با اشاره به اینکه در آینده با چالش و دغدغه کاهش جمعیت و پیر شدن جمعیت در آینده مواجه می‌شویم اظهار داشت: بنا به سفارش رهبر معظم انقلاب فرهنگ‌سازی و ترغیب خانواده‌ها برای فرزندآوری لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: خداوند خود به بندگان و مردم وعده داده که رزق و روزی هر شخصی با خود اوست، بنابراین خانواده‌ها نسبت به تامین رزق و روزی فرزندان خود نگران نباشند بلکه روحیه توکل را در خود تقویت کنند زیرا خداوند متعال در قرآن کریم روزی‌رسان است.

ناصری تصریح کرد: امیدواریم که خانواده‌ها و زوج‌های جوان با تربیت اسلامی و درست فرزندان خود، انسان‌های شایسته‌ای را برای پاسداری از دین تربیت کرده و مسئولان خدوم به اسلام و انقلاب تحویل جامعه بدهند و هر کدام از این کودکان سربازی برای امام زمان (عج) شوند.

امام جمعه یزد با اشاره اینکه رسول خدا در روایات متعدد خانواده‌های پرجمعیت و پر فرزند را مایه مباهات دین دانستند افزود: جمعیت شیعیان باید افزایش پیدا کند.

دهقان، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب استان یزد اظهار داشت: مشاهده می‌شود که گاهی خانواده‌های پر فرزند در بین دیگر خانواده‌ها در انزوا هستند، خانواده‌های تک فرزند و دو فرزندی روال غیرعادی را طی می‌کنند درحالی که فرزند زیاد یک فرهنگ و روال عادی است.

دبیر جبهه فرهنگی استان یزد از خانواده‌های پر فرزند خواست تا خودشان در زمینه افزایش جمعیت و فرزندآوری در بین خانواده‌های دیگر و به فرهنگ سازی در خصوص فرزندآوری بپردازند.

شنای خلاف جهت ایران در رویکرد جهانی برای فرزندآوری/ "فرزند طلایی" چیست؟باید جلوی تعارض اشتغال زنان و فرزندآوری را گرفت/ "مادران شاغل" در خانه و محل کار باید حمایت شوند"نرخ رشد جمعیت کشور" منفی شده است/ فرزندان در آینده بستگان نزدیک نخواهند داشت!

در این مراسم با اهدای هدایایی از سوی امام جمعه یزد، جبهه فرهنگی انقلاب و سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد از زنان زیر 40 سال دارای سه فرزند به بالا تجلیل شد.

لازم به ذکر است آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد دارای پنج فرزند به نام‌های محمد، علی، فاطمه، حسن و حسین هستند.

انتهای پیام/781/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خانواده های پر امام جمعه یزد خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۵۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد

 فریبا ولیپور عالم در جلسه جوانی جمعیت لرستان بیان کرد: در شناسنامه مادرانی که فرزند سوم آنها پس از قانون جمعیت متولد شده، شناسه‌ای تعریف می‌شود که با مراجعه به هر یک از مراکز تفریحی مربوط شهرداری و میراث فرهنگی از تخفیف برخوردار می‌شوند.

وی اظهار داشت: شناسه‌دار شدن مادران دارای سه فرزند از جمله مواردی است که در سال جدید روند مطلوبی به خود گرفته است.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با اشاره به بیمه رایگان بازنشستگی زنان روستایی ادامه داد: هزینه‌های درمان ناباروری به شکل مطلوبی رو به کاهش است و خانواده‌هایی که دارای سه فرزند زیر ۲۰ سال و یا چهار فرزند زیر ۲۰ سال هستند، می‌توانند از تخفیف ۵۰ و ۷۵ درصدی انشعابات آب و برق و گاز استفاده کنند.

ولی پور عالم با اشاره به افزایش سطح تسهیلات فرزندآوری عنوان کرد: پرداخت سریع‌تر این تسهیلات به متقاضیان طی سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امکان جذب در آزمون‌های استخدامی از دیگر شرایطی است که دولت برای افراد متاهل و دارای فرزند در حال فراهم‌سازی است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند همراهی جدی دستگاه‌هاست
  • نرخ فرزندآوری در مادران جوان صعودی شد
  • افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم
  • وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • رشد فرزندآوری در مادران جوان/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • شرایط دریافت وام‌ها و تسهیلات فرزندآوری باید تسهیل شود
  • نیروی جوان جامعه عامل پیشرفت های آتی خواهند بود/ شرایط وام فرزندآوری تسهیل شود
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد
  • سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است