Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@23:46:49 GMT

اینترنت نسل پنج رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۵۸۵۰

اینترنت نسل پنج رونمایی شد

نخستین سایت نسل پنجم ۵G شرکت مبین نت با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران ارشد مجموعه مبین نت و همچنین مدیران شرکت همراه اول به بهره برداری رسید .

در روز دوشنبه ۱۸ ام اسفند ماه ۱۳۹۹ مراسم رونمایی از سایت نسل پنجم ۵G درمحل سالن  ایوان شمس با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم ارتباط چند مشترک سازمانی به تکنولوژی نسل پنجم ارتقا یافت و اینترنت نسل پنجم دوشنبه در خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران به بهره برداری رسید.

این مراسم که توسط مجموعه مبین نت برگزار شد، وزیر ارتباطات و فناوری و جمعی از مدیران همراه اول ، خبرگزاری جمهوری اسلامی و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران حضور داشتند و به سخنرانی پرداختند.

درطی این مراسم محمدجواد آذری جهرمی ضمن تبریک به این مجموعه  برای حرکت در مسیر خدمت رسانی به مردم افزود : وزارت ارتباطات به عنوان ناظر باید به نیاز بازار و مردم توجه کنند و متناسب با آن خدمات را توسعه دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از راهکارهای برون‌رفت از مشکلات مربوط به انحصار مخابرات ایران و مشکلات اینترنت خانگی، رفتن به سمت تکنولوژی ۵G-FWA است، یعنی استفاده از نسل پنجم اینترنت (۵G) برای اینترنت خانگی که می‌تواند حتی کیفیت اینترنت را تا ۳۰ برابر بالا ببرد.

آذری جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دو چالش عمده روبه‌روی این فرآیند قرار دارند، چالش اول قیمت مودم است. هر تکنولوژی نوظهوری در دنیا، قیمت بالایی دارد که این منطقی است. دقیقا مانند میوه‌های نوبرانه. برای رفع این مشکل، ساخت مودم نسل پنجم در ایران آغاز شده است و برای ورود به بازار تاییدیه گرفته است.

وی یادآور شد:: شرکت‌های ارائه دهنده خدمت باید بدانند کاربر نهایی و مصرف کننده توان مالی زیادی ندارند. وظیفه «مبین‌نت» این نیست که صرفا تکنولوژی وارد کشور کند، باید شرایط مناسب نیز برای مردم ایجاد شود.

آذری جهرمی افزود: سهامدار عمده مبین‌نت همراه اول است، مجموعه همراه اول نیز درنظام بانکی کشور سهامدار است. می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و با دریافت خط اعتباری برای مبین نت، از ظرفیت دولت الکترونیک استفاه کنید. به این صورت که هر مشتری درخواست خرید مودم دارد آن را با اقساط۲۰ ماهه به فروش برسانند. این کار هم به نفع سیستم بانکی است هم به نفع مصرف کننده. مشکل دوم در هزینه در سرمایه گذاری است. هزینه‌ها عمدتا به احداث سایت مربوط می‌شود که البته مبین نت به دلیل تفاهم با همراه اول این مشکل را ندارد.

وزیر ارتباطات اظهار داشت: امروز اینترنت نسل پنجم در خبرگزاری ایرنا نیز آغاز به کار کرده که امیدواریم خبرنگاران بتوانند این مودم را تست کنند و آن را مورد ارزیابی قرار بدهند.

 حسین طهرانی مدیرعامل «مبین‌نت» در رابطه با ارائه اینترنت پرسرعت ۵G ، گفت : در حوزه سازمانی به بیش از هزار سازمان، سرویس می‌دهیم و الحاق ما به شبکه همراه اول و «VSAT» باعث شد این پوشش به صورت کامل در کشور اجرا شود و بتوانیم به صورت یکپارچه به شرکت‌ها خدمات ارائه دهیم.

وی افزود: ما دومین سهم بازار را پس از مخابرات ایران در حوزه ارائه خدمت به حوزه سازمانی را داریم. امروز اولین سایت خود در حوزه اینترنت نسل پنجم را افتتاح می‌کنیم. ماموریت ما ارایه نسل پنجم ارتباطات بر بستر FWA (راهکاری است که در حوزه بی‌سیم به صورت ثابت خدمات را به مشتریان انبوه و سازمانی ارائه می‌دهد) است چرا که فرصت بروز بهتری پیدا می‌کند.

همچنین «وحید رافع» معاون فناوری اطلاعات خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در طی سخرانی خود گفت: امروز با همکاری شرکت ارتباطات مبین‌نت امکان اتصال پهنای باند یک گیگابیت بر ثانیه داریم و جا دارد از وزیر ارتباطات و مدیرعامل مبین نت تشکر ویژه کنیم.

رافع افزود: همان طور که حدود ۲۰ سال قبل با تکنولوژی دایل آپ شاهد پیشرفت بودیم با ۵G نیز شاهد ادامه موفقیت‌ها باشیم.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا وزیر ارتباطات فناوری اطلاعات اینترنت نسل آذری جهرمی همراه اول نسل پنجم مبین نت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۵۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی سملیان ظهر شنبه در نشست هماهنگی در اجرای طرح ملی اتصال منازل و کسب و کارها به فیبرنوری در استان بوشهر، از همدلی و همکاری فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها و واحدها در تحقق برنامه‌های وزارت متبوع، بخصوص پروژه ملی اتصال منازل و کسب و کارها به فیبرنوری در استان اظهار تقدیر کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در پروژه ملی توسعه فیبرنوری FTTx در استان بوشهر به عنوان اولین استان شروع کننده در این بخش، عنوان کرد: توسعه شبکه فیبرنوری در سطح استان یک الزام است و باید با اهتمام ویژه، این مهم را در اسرع وقت اجرایی کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با توجه به چالش‌های ارائه شده از سمت اپراتورها، هدف از برگزاری این نشست را انجام هماهنگی و تسهیل امور بیان کرد.

سملیان گفت: تا کنون در شهر بوشهر ۴۲ کیلومتر، شهر برازجان ۲۷ کیلومتر، شهر گناوه ۱۸ کیلومتر، عالی شهر ۱۵ کیلومتر، شهر کنگان ۱۰ کیلومتر و شهر عسلویه ۳ کیلومتر فیبر نوری کار شده است.

وی در پایان به تکلیف شهرداری‌ها، طبق بند (پ) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی به منظور رعایت تعرفه و صدور مجوز حداکثر ۱۵ روز به پیمانکاران معرفی شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد.

کد خبر 6090087

دیگر خبرها

  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • حضور معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه