Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی جامعه الزهرا(س)، لاله افتخاری روز سه‌شنبه در نشست کشوری «زن تراز انقلاب اسلامی» در قم افزود: ما برای شناخت زن تراز انقلاب اسلامی باید انقلاب را بشناسیم که بر اساس مکتب وحی یعنی مکتب قرآن و عترت صورت گرفت، بنابراین زن تراز انقلاب اسلامی زنی است که موردنظر قرآن و عترت است یعنی زنی با الگوی فاطمی و زینبی و معصومی که مورد تأیید مکتب وحی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل اتحادیه جهانی بانوان جهان اسلام بیان داشت: ما به طور کلی در طول تاریخ از پیش از اسلام تا به امروز شاهد سه الگو برای زن و خانواده بودیم، الگوی زنی که عقب مانده و جنس دوم است و هم و غم او زندگی دنیوی، تجملات و درگیر زر و زیور است که این زن مورد نظر اسلام و مورد نظر مکتب وحی و تراز انقلاب نیست.

افتخاری افزود: زن الگوی دوم، شامل زنانی است که به دنبال نهضت‌های فمینیستی برای اخذ حقوق اولیه خود به خیابان‌ها آمدند و قیام کردند و حقوق اولیه بشری را می‌خواستند، آنچه که مکتب وحی به ما داده است.

وی ادامه داد: در قرآن کریم، همه حقوق زنان از جمله حق مالکیت، تعیین سرنوشت، آموزش و همه آمده، اما برخی زنان در کشورهای غربی که از این حقوق محروم بودند، به این نهضت‌ها اقدام کردند و مانند فنری که بعد از قرن‌ها تحت فشار بود، ناگهان رها شد، این بار هویت زنانه، انسانی، مادری، همسری و خواهری توسط خود زنان سرکوب شد.

دبیرکل اتحادیه جهانی بانوان جهان اسلام اضافه کرد: احساس مادری، تعهد و ایثار که در وجود یک زن است و هویت زنان با الگوی دوم از آنان گرفته شد و بیشترین ظلم در این قسمت به زن وارد شد. در این جا مظلوم ترین گروه ها، زنانی هستند که در این گروه قرار گرفتند و برای همین اصلاحاتی در فعالیت‌های فمینیستی انجام گرفت.

افتخاری در ادامه به الگوی سوم زنان اشاره کرد و گفت: زنی با الگوی سوم یعنی زن تراز انقلاب اسلامی باید بر اساس این الگو طراحی شود، زنی که باید در این برهه از زمان در تحقق بیانیه گام دوم نقش آفرین باشد.

وی با بیان اینکه زن تراز انقلاب اسلامی  پیرو الگوی اول و دوم نیست، تصریح کرد: زن امروز برای انقلاب اسلامی الهام بخش است، زنی که اگر گام اول را چهل ساله پشت سر گذاشت، گام دوم را با توجه به تکنولوزی و با سرعتی مضاعف طی کند.

افتخاری افزود: شاخص‌هایی که برای زن تراز انقلاب می‌خواهیم در نظر بگیریم همان است که بر اساس وحی ترسیم کند و باید دوشادوش مردان و گاهی جلوتر حرکت کنند تا گام دوم را طی کند، همان شاخص‌هایی که برای همه زنان تربیت شده مکتب وحی می‌بینیم.

دبیرکل اتحادیه جهانی بانوان جهان اسلام یادآور شد: همه شهروندان دارای حقوق و مسئولیت هستند، یعنی نه مثل نهضت‌های فمینیستی که زنان در آنجا تمام حقوق را دارند و مسئولیت ندارند و نه مثل الگوی اول که زنان بدون حقوق و با مسئولیت فراوانند، یعنی همه زنان حقوق مختلف اجتماعی، فرهنگی، تربیتی، علمی، اقتصادی، خانوادگی و غیره دارند و از حقوق شهروندی برخوردارند  و همه حول محور رهبری الهی حرکت می‌کنند.

افتخاری تأکید کرد: امروز هم همه باید خواستار ولایت و به دنبال امام امت باشند و در مباحث مختلف از جمله فرزندآوری، سبک زندگی، ازدواج، رفتارهای اجتماعی، خانوادگی و رفتارهای فردی از رهبر الهی تبعیت کنند.

افتخاری با اشاره به اینکه در صدر اسلام، زنان در روایتگری و حفظ وحی و کتابت سهیم بودند، یادآور شد: امروز وحی نازل نمی‌شود، اما بانوان در نشر فرهنگ وحی و ثبت آنچه بر اساس آیات قرآن انجام گرفت و خاطرات دفاع مقدس و مسائل دیگر در ثبت و ضبط و انتقال به آیندگان تلاش کنند.

وی عنوان کرد: ما فقط برای ایران و حوزه نیستیم، بلکه برای آیندگان و جهان اسلام و جهان بشریت هستیم که همواره تشنه معارف الهی است، پس زنان باید مثل زنانی که در مدینه النبی در تمدن نبوی بودند برای خود نقش تعریف کنند.

دبیرکل اتحادیه جهانی بانوان جهان اسلام بیان داشت: اوج جایگاه زنان در تمدن نبوی، حضرت زهرا(س) هستند که در جایگاه همسری، دختر بودن، مادر بودن برای فرزندان و جامعه خود، تربیت و توجه به جامعه و رعایت عدالت خوش درخشیدند.

نشست کشوری «زن تراز انقلاب اسلامی» با محوریت الگوی سوم زن ایرانی که از سوی مرکز بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهرا(س) با همکاری سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانبون کشور و مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران قم در جامعه الزهرا برگزار شد، 

برچسب‌ها انقلاب اسلامی ایران قم قرآن کریم بانوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران قم قرآن کریم انقلاب اسلامی ایران قم قرآن کریم بانوان اخبار کنکور زن تراز انقلاب اسلامی مکتب وحی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۵۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه؛ محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۳ که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، ضمن بیان این‌که دشمن با تمام قوا پا به جنگ تمام‌عیار فرهنگی علیه کشور ما گذاشته است، اظهار کرد: در جنگ فرهنگی علیه تهاجم دشمن، وظیفه ما عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و اقتضائات روز است که باید در عمل به آن انسجام لازم را داشته باشیم.

محمد طیب صحرایی افزود: هرچند که طی دوران شکوهمند انقلاب اسلامی در جنگ فرهنگی با استکبار شرایط گرانبها و بی‌نظیری رقم خورده است اما به این معنی نیست که عرصه جنگ را رها کنیم و تقابل جبهه حق و باطل تا ختم بشریت و پیروزی جبهه حق ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر به قله نزدیک شده است، تصریح کرد: اینکه معظم‌له تاکید دارند در نزدیک قله هستیم، منظور صرفا قله‌های سیاسی یا اقتصادی و... نیست، بلکه ترکیبی از موفقیت‌های انقلاب است که موضوع فرهنگ هم یکی از آنها محسوب می‌شود.

استاندار کرمانشاه افزود: حرکت دقیق و اثرگذار در عرصه فرهنگی نیازمند عمل کردن در چارچوب کار قرارگاهی است و شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان قرارگاه اصلی و شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها نیز در ذیل و به متناظر آن شورای فرهنگ عمومی استان بایستی قرارگاه فرهنگی باشد.

صحرایی تاکید کرد: با تشکیل این قرارگاه و اتحاد می‌توان از پراکنده کاری و دوباره کاری در حوزه فرهنگی استان تا حد زیادی جلوگیری نمود و همانطور که مورد تأکید مقام معظم رهبری است باید در حوزه فرهنگ، کار جبهه‌ای انجام دهیم و همه باید در کنار هم حرکت کنیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه درزمینه‌ی عفاف و حجاب حداقل ۳۰ سازمان متولی وجود دارد که وظیفه آن‌ها به‌روشنی در قانون مشخص‌شده است، بیان کرد: این سازمان‌ها و نهادها اگر بخواهند فعالیتی را بدون فرماندهی واحد ادامه دهند، قطعاً با شکست مواجه می‌شوند لذا اگر این سازمان‌ها انسجام و همکاری لازم در این حوزه را داشته باشند مشکلات موجود مرتفع خواهد شد.

صحرایی در ادامه ضمن اشاره‌ به شوراها و ستادهای مختلف اجرایی در کشور، افزود: اگر شوراهایی از جمله شورای عفاف وحجاب، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شورای فضای مجازی و... و ستاد هایی از قبیل ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، ستاد اقامه نماز، ستاد برگزاری مراسم مذهبی و... هدف محور باشند برنامه‌ها زودتر به هدف نزدیک خواهد شد.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: توجه به گفتمان سازی در ادارات دولتی و همکاری و همراهی اصناف در بخش‌های خصوصی نیز می‌تواند مسیر گفتگوی مشوق محور و خیرخواهانه را در حوزه‌ عفاف و حجاب در قرارگاه شورای فرهنگ عمومی ایجاد نماید.

خبرنگار: امید فلاحی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228380 برچسب‌ها ایسکانیوز رهبر معظم انقلاب کرمانشاه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انقلاب اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی

دیگر خبرها

  • انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد/ معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول است
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • مسئله‌گی حجاب؛ از بحران داخلی تا بشارت تمدنی