Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@18:01:34 GMT

فعالیت‌های قرآنی استان فارس سال آینده تقویت شود

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۵۹۹۰

فعالیت‌های قرآنی استان فارس سال آینده تقویت شود

گروه استان‌ها_ امام جمعه شیراز گفت: باید در سال ۱۴۰۰ فعالیت‌های قرآنی و مفاهیم مربوط به اهل بیت را باید تقویت کنیم و به یکدیگر پیوند دهیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   شیراز   ، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز در جلسه ستاد بزرگداشت ایام شعبانیه اظهار داشت: باید مراسم‌ها را به رویداد فرهنگی تبدیل کنیم، مراسم برای ارسال گزارش برای مافوق است، اما مافوق در صدد برگزاری رویداد برای نسل آینده است، مقام معظم رهبری می‌فرماید هزینه‌ای که صورت می‌گیرد باید نتیجه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه یکی از اساس‌های تشکیل نظام جمهوری اسلامی موضوع مهدویت است، افزود: اصل همت ما این است که در سال 1400 هم افزایی‌ها و جبهه شدن جریان فرهنگی انقلاب برای پیش برد اهداف شکل بگیرد.

امام جمعه شیراز در خصوص قرآن، بیان کرد: سال 1400 با همفکری به عنوان سال قرآن و عترت می‌نامیم البته اصل نامگذاری را مقام معظم رهبری انجام می‌دهند، اما مسلما آنچه رهبر معظم انقلاب نام گذاری می‌کنند جدای از این نیست، فعالیت‌های قرآنی و اهل بیت را باید تقویت کنیم و به یکدیگر پیوند دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه پراکندگی کار‌ها یکی از دلایل عدم برگزاری مطلوب برنامه‌های مذهبی است، افزود: توقع من از مجموعه فعالان فرهنگی این است که کار‌ها به صورت متمرکز صورت گیرد، جامعه ما نیاز دارد که در محافل و مجالس رشد پیدا کنند از این رو باید بر روی این کار تمرکز کنیم.

داور خارجی مسابقات بین‌المللی قرآن: ایران این روزها را غنی و همه را بر خوان گسترده قرآن جمع کرده است شانزدهمین جشنواره قرآن عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی با معرفی نفرات برتر در 6 بخش به کار خود پایان داد ترویج برنامه‌های قرآن و عترت مورد تأکید دانشگاه جامع علمی کاربردی است

آیت‌الله دژکام بیان کرد: مراسمات و مجالس باید مردمی باشد، زیبایی جلسات به مردمی بودن است، بنابراین باید بر روی این موضوع تفکر کرد.

وی گفت: اگر می‌خواهد قرآن در جامعه اجرا شود باید حکم شرعی شد، اگر احکام را فرا نگیریم قرآن اجرا نخواهد شد، حوزه علمیه باید در این بخش همکاری کند تا به نتیجه مطلوب دست یابد، حوزه علمیه فارس نیز قول داده است تا مجموعه طلاب با یک برنامه به این کار بپردازیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس هم در این جلسه، گفت: اعیاد شعبانیه یکی از ایام الله‌هایی است که در سال‌های متوالی به صورت مردمی با برگزاری جشن‌هایی گرامی داشته می‌شد اما اکثر برنامه‌های امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا بر بستر مجازی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یکسری آسیب‌هایی متوجه نیمه شعبان بود که با تشکیل این ستاد آسیب‌ها به حداقل رسید، افزود: یکسری سیاست‌های کلی در ارتباط با اعیاد شعبانیه از جمله برگزاری آن به شکل مردمی، رعایت اصول بهداشتی و بحث آسیب‌هایی که شناسایی و احصاء شده و باید در جای خود به آن پرداخته شود، وجود دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به اینکه شبهاتی در خصوص امام عصر(عج) مطرح می‌شود که باید ستاد بزرگداشت اعیاد شعبانیه ورود کند، عنوان کرد: مهمترین برنامه‌های ما بحث فضای مجازی است و نمی‌توان از ظرفیت این فضا غافل شد.

رضایی ادامه داد: در شب نیمه شعبان و ولادت امام زمان (عج) طنین نوای "یا مهدی ادرکنی"  از فراز بام‌های منازل، پنجره‌ها و بالکن‌های مجتمع‌های مسکونی و مأذنه‌های مساجد و دیگر اماکن مذهبی توأم با نورافشانی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی هم به صورت شکلی در سطح استان اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: نیمه شعبان 1400  از یک ویژگی خاص برخوردار است و آن هم برگزاری دو نیمه شعبان در این سال است که امید است زمینه‌ای برای ظهور امام زمان(ع) باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس از نورافشانی در سطح مناطق در شب نیمه شعبان خبر داد و گفت: از ظرفیت سازمان اوقاف، نهادهای فرهنگی و تبلیغی، حوزه‌های علمیه و ... در تامین محتوا برای استفاده در فضای مجازی استفاده خواهد شد.

رضایی همچنین از برگزاری راهپیمایی نیمه شعبان با توجه به شیوع بیماری کرونا به صورت حرکت خودرویی و رژه موتوری در یکی از خیابان‌های اصلی شیراز خبر داد و گفت: با کمک مردم و تبلیغات شهری باید همه نقاط شیراز و فارس در نیمه شعبان رنگ و بوی مهدویت بگیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس همچنین بیان کرد: برنامه‌های یوم‌الله 12 فروردین روز نظام جمهوری اسلامی ایران نیز باید به شکلی برگزار شود که در خور این روز باشد و از افراط و تفریط به دور باشد.

انتهای پیام/424/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس نیمه شعبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۵۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان

 اسماعیل زارعی‌کوشا همراه با فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی، به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی‌کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و افزود: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای قرآنی نباید از جامعه جدا و دور شود، گفت: اگر روحیه فهم آیات قرآن در زندگی انسان ورود پیدا کند و گسترش یابد بسیاری از معضلات خود به خود کاهش می‌یابد.

استاندار کردستان در پایان این دیدار ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روز‌ها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان