Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@21:14:33 GMT

ضرورت توزیع عادلانه امکانات فرهنگی خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۶۱۰۱

ضرورت توزیع عادلانه امکانات فرهنگی خراسان جنوبی

خسروی بر توزیع عادلانه منابع و امکانات فرهنگی در سطح استان خراسان جنوبی تأکید کرد و گفت: باید فرهنگ اسلامی و ملی در تولید آثار متعدد هنری قابل مشاهده باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین خسروی اسفزار» امروز (۱۹ اسفند) در نشست با مدیرکل و معاونین فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به تعریف گسترده معنی فرهنگ، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند:«الاسلام يعلو و لا يعلى عليه؛ فرهنگ اسلام بر هر مکتبی برتری دارد»، باید این فرهنگ دینی و ملی در تولید آثار متعدد هنری و سینمایی قابل مشاهده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید فرهنگی اسلامی در تمام حوزه های اجتماعی، صنعت، معدن، کشاورزی، سیاسی و اقتصادی دیده شود، گفت: بسیاری از پروژه های عمرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به دلیل کمبود اعتبار نیمه تمام باقی مانده است که نیازمند پیگیری برای جذب اعتبار است.

 

وی بر پیگیری حل مشکلات خبرنگاران توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان مجلس تأکید کرد و افزود: البته در ابتدا باید اهالی هنر و رسانه واقعی استان پالایش شوند تا هر کسی ادعای فعالیت در این حوزه نداشته باشد.

 

خسروی در ادامه از اهالی رسانه و به خصوص خبرگزاری شبستان در انعکاس و پیگیری مشکلات مردم استان خراسان جنوبی قدردانی کرد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت پیگیری مسئولان استانی برای حل مشکلات استان و جذب اعتبارات از طریق وزارتخانه ها و مقامات کشوری، عنوان کرد: بسیاری از مشکلات و کمبودهای حوزه درمان و سلامت، جاده ها و حوزه های دیگر استان را در دیدار با وزار و معاونین آنان پیگیری کرده ایم.

 

خسروی بر توزیع عادلانه منابع و امکانات فرهنگی در شهرستان های مختلف استان خراسان جنوبی تأکید کرد و گفت: کار فرهنگی مهمترین ابزار در برابر تهاجم فرهنگی است البته فعالیت های فرهنگی اثرگذار اما دیربازده است.

 

وی در پایان با اشاره به جایگاه مفاخر علمی و فرهنگی استان، عنوان کرد: قدردانی از این مفاخر از وظایف مسئولان است و باید جایگاه این بزرگان و شهدای والامقام در جامعه معرفی و شناسانده شود.

 

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: توزیع عادلانه امکانات مشکلات خبرنگاران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس فرهنگ اسلامی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۶۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در اولین روز از سفر رسمی‌اش به ارمنستان وارد ایروان شد تا برنامه مبادلات فرهنگی با این کشور را توسعه دهد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور ـ رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ـ که توسط مقامات ارشد ارمنی و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران استقبال شد، طی ضیافت شامی در سفارت جمهوری اسلامی ایران به بحث و تبادل‌نظر در مورد موضوعات و مسایل فرهنگی پرداخت.

در جریان این سفر که نشان‌دهنده حسن نیت و علاقمندی به تعمیق روابط فرهنگی بین دو کشور است، قرار است تفاهم‌نامه‌ای برای استحکام بخشیدن به همکاری‌های فرهنگی و هنری امضا شود. پاپویان (رییس مرکز امور بین‌الملل و دیاسپرای وزارت فرهنگ ارمنستان) نیز ابراز امیدواری کرد که این سفر به تحکیم و گسترش روابط فرهنگی دوجانبه منتهی شود.

 بنا بر اعلام این خبر در مدت اقامت حجت‌الاسلام و المسلمین ایمانی‌پور در ارمنستان قرار است  که با اسقف اعظم کلیسای جامع آچمیادزین،‌ وزیر فرهنگ، علوم و ورزش ارمنستان و معاون وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگوهایی داشته باشد.

این سفر همچنین شامل دیدار با رییس دانشگاه دولتی ایروان و ملاقات با اساتید و دانشجویان رشته ایران‌شناسی و زبان و ادبیات فارسی می‌باشد و انتظار می‌رود که به توسعه همکاری‌های دانشگاهی و فرهنگی بین دو کشور کمک کند.

با امضای برنامه‌های مبادلات فرهنگی میان ارمنستان و ایران دو کشور در انتظار فرصت‌های جدید برای ارتباطات عمیق‌تر و مبادله تجربیات در زمینه‌های فرهنگی، زبانی، هنری و آموزشی هستند.

در این سفر، حمید مصطفوی (مدیر کل اداره‌کل مبادلات فرهنگی سازمان‌های بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) و حسین دیوسالار (مشاور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گزارشی از نکوداشت مختومقلی فراغی؛ شاعری که وحدت‌بخش بود
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد
  • ضرورت تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی
  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • دغدغه مردم زیرکوه در خصوص تخریب قنوات و جاده‌ها ویژه پیگیری می‌شود
  • رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟
  • فعالیت تبلیغی ۵۲۰ مبلغ در ایام شهادت امام صادق(ع) در خراسان جنوبی
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند/ ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق(ع)