Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@18:29:37 GMT

تمبر و شناسنامه بانوان شهیده استان زنجان رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۶۳۷۵

تمبر و شناسنامه بانوان شهیده استان زنجان رونمایی شد

با برگزاری کنگره ملی لشگر فرشتگان، از کتاب، تمبر و شناسنامه بانوان شهیده استان زنجان رونمایی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از موج رسا; ماهرخ بلوری در کنگره ملی لشکر فرشتگان، 17000 زنان شهید، اظهار داشت: کنگره فرشتگان تاریخ‌ساز برگرفته از پیام‌های مهم مقام معظم رهبری و به تاثیر از فرامکانی و فرا زمانی بودن شهدا و شهدای زن برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی ادامه داد: گرامیداشت جایگاه زنان شهید و ایثارگر و تجلیل از آنها که با از خودگذشتگی، فرهنگ ایثار را به جامعه ما تزریق کردند اقدام ارزشمندی است چرا که به برکت خون این شهدای گرانقدر است که موفق به کسب پیروزی در عرصه‌های مختلف شده‌ایم.   این مسئول بیان داشت: زنان در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پس از آن در صحنه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقش بی‌نظیری داشته و حتی در مبارزه با ویروس کرونا هم زنان حضور چشمگیری داشتند و بخش قابل توجهی از شهدای مدافع سلامت را بانوان تشکیل می‌دهند و از سویی مردان شهید و ایثارگر هم در دامن مادرانی رشد یافته‌اند که آنها را به گونه‌ای شایسته تربیت کرده است.   مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان خاطرنشان کرد: آنچه وظیفه است معرفی درست و شایسته پیشکسوتان ایثارگر و شهدای عزیز است تا با پی بردن به زوایای پیدا و پنهان آن، نسل امروزی را به همراهی و همدلی با الگوهای برجسته ایثار در عصر حاضر دعوت کنیم.   بلوری بیان داشت: امروز بیش از ۸۰ درصد مخاطبین این کنگره، دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس را ندیده‌اند و تصویر ذهنی درستی از آن دوران ندارند و از طرفی هم تحت هجمه روانی رسانه‌های خارج از کشور هستند.   وی افزود: لذا استفاده از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه فضای مجازی و نشان دادن نقش و حضور ایثارگرانه زنان به عنوان الگویی برتر به دلیل تاثیرگذاری فرهنگی آنها در خانواده و عرصه اجتماع باید مدنظر قرار گرفته و حفظ شود.    این مسئول ادامه داد: امیدواریم با الگو پذیری از حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) و مقام والای زنان ایثارگر به عنوان مفاخر ارزشی نظام و جامعه به نسل حاضر و آینده گام به عرصه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی بگذاریم و از چهره انقلابی، سیاسی، و اجتماعی ایشان درس بگیریم که چگونه می‌توان از بدترین شرایط با مدیریتی قوی عبور و شیوه، منش و اندیشه‌های والای آنان را درسی برای آموزاندن به فرزندان و آیندگان قرار داد.   به گزارش موج رسا، کنگره ملی فرشتگان تاریخ ساز امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد که در استان زنجان نیز همزمان با برگزاری این کنگره از کتاب شهدای زن استان زنجان و تمبر و شناسنامه بانوان شهیده استان رونمایی شد.   همچنین در قالب این کنگره از خانواده‌های شهدای زن استان زنجان از جمله شهیده پروین آزاد، شهیده اکرم احدیان بهیار مدافع سلامت،بهجت یحیوی جانباز ۴۰ درصد، الهام دوستگانی جانباز ۷۰ درصد ، شهیده ربیعه آیس ، شهیده طاهره طاهری، شهیده فهمیه خلیفه‌لویی، شهیده فهیمه سیاری و مکرمه بهرامی به عنوان جانباز تجلیل شد.   برپایی نمایشگاه عکس از رشادت‌های بانوان زنجانی در دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این کنگره در استان زنجان بود.   استان زنجان با تقدیم 40 بانوی شهیده و 72 بانوی جانباز کارنامه درخشانی در دوران مبارزه با طاغوت و در دوران دفاع مقدس دارد.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استان زنجان دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۶۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت

روزنامه کیهان به اظهارات احمد علیرضابیگی نماینده تبریز در باره حجاب واکنش نشان داد.

روزنامه کیهان نوشت: یک نماینده ردصلاحیت شده این دوره از انتخابات بدون فهم فلسفه حجاب مدعی شده اگر نظام ستمشاهی توانست با زور و جبر چادر از سر زنان ما باز کند، اکنون هم می‌توان با الزام قانونی عکس آن را انجام داد.

مقایسه الزام حجاب همراه با اقناع فرهنگی و محترمانه زنان بی‌حجاب در جمهوری اسلامی با رفتارهای مخوف و ضرب و شتم بانوان محجبه توسط رژیم دیکتاتوری پهلوی از مبنا دچار اشکال است. حجاب یک قانون مثبت، سازنده و موافق با فطرت و متضمن کرامت انسانی بانوان است. اما بی‌حجابی و برهنگی درتضاد بافطرت انسان است و نتیجه‌ای جز افزایش خیانت و فساد و فروپاشی کانون خانواده ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لقب‌های تازه کیهان برای 5 چهره سیاسی و فرهنگی کیهان: اعتراض به حجاب بهانه‌ای برای فتنه‌گری در دانشگاه

دیگر خبرها

  • گناوه میزبان شهید دوران دفاع مقدس خواهد بود
  • صادرات دست آفریده‌های بانوان تهرانی
  • نقش حماسی بانوان در دفاع مطهر بی بدیل است
  • دین اسلام مدافع اصلی حقوق زنان است
  • دعوت از ۲۶ بازیکن به اردوی تیم ملی زنان
  • بانوان آمریکای لاتین نسبت به کشتار زنان در غزه موضع بگیرند
  • لزوم مردمی شدن کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان
  • زن و مرد در رسیدن به مقامات معنوی برابر هستند/ دین اسلام؛ مدافع‌ اصلی حقوق زنان است
  • شاعر نیشابوری برگزیده ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس
  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت