Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@13:18:46 GMT

کرونا در فارس، گزنده و نیش دار

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۶۴۷۳

کرونا در فارس، گزنده و نیش دار

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، سه‌شنبه در دویست و هشتادمین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی این شهر، حمایت و همراهی مسوولان فارس با دانشگاه در زمینه مقابله با کرونا را سبب دلگرمی مجموعه سلامت برشمرد و بر لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و ایجاد محدودیت‌ها برای عبور از موج چهارم کرونا تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مهرزاد لطفی، در این نشست که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس و جانشین استاندار در ستاد استانی مدیریت کرونا برگزار شد، گزارشی از اقدامات انجام شده در جدال سخت کادر درمان کشور و استان فارس با ویروس کرونا در یک سال گذشته و شهادت تعدادی از مدافعان جان بر کف حوزه سلامت در این کارزار سهمگین ارائه داد.

او، یاد و خاطره این شهدا را گرامیداشت و ایثار و جانفشانی تمام مجموعه سلامت برای حفظ و ارتقای سلامت مردم را ستودنی و هم ردیف مجاهدت و ایثار شهدای هشت سال دفاع مقدس دانست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، همچنین حمایت، همراهی، همدلی و هم‌افزایی مسوولان استان فارس با دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای مهار و کنترل بیماری کووید۱۹ را عاملی برای دلگرمی کادر بهداشت و درمان و مسوولان این دانشگاه در مسیر سخت مبازره با این بیماری همه گیر عنوان کرد.

لطفی، با اشاره به ظرفیت بالای آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در این استان گفت: روزانه ۱۰ هزار تست با هدف تشخیص کرونا و شناسایی بیماران و موارد مشکوک ابتلا به کرونا انجام می‌شود.

شناسایی بیش از ۱۸۱ هزار بیمار کووید۱۹ در فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این نشست، به موضوع افزایش ورودی و بستری بیمارستان‌های مرجع کرونا در استان فارس پرداخت و اظهار داشت: این بیمارستان‌ها علاوه بر بیماران این استان به مراجعان از سایر استان‌های همجوار نیز خدمت رسانی می‌کنند.  

اورنگ ایلامی بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۶۵۸ هزار و ۱۲۰ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه‌های استان فارس انجام شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۸ هزار و ۳۱۶ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی افزود: همچنین از آغاز اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۴۵ هزار و ۹۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد، سه هزار و ۶۸۰ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تا امروز (نوزدهم اسفندماه ۹۹)، ۱۸۱ هزار و ۹۹۶ نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده‌اند. 

او گفت: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون ۱۷۲ هزار و ۸۰۴ نفر در استان فارس بهبود یافته و از بیمارستان‌های این استان ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اضافه کرد: هم اکنون ۵۷۴ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه ()ICU)، خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

ایلامی ادامه داد: با جان باختن ۶ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کروناویروس در ۲۴ ساعد گذشته، شمار جانباختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون در فارس به سه هزار و ۲۹۰ نفر رسیده است. 

مردم خون اهدا کنند

وی، همچنین به کاهش ذخایر خون در استان فارس اشاره و بیان کرد: با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروز و اعلام کاهش ذخایر خون از سوی سازمان انتقال خون، از مردم این استان درخواست می‌کنیم با آسودگی خاطر از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند و در امر خداپسندانه اهدای خون برای کمک به بیماران نیازمند سهیم شوند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز استان فارس انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۶۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مدیر کل دفتر وزارتی وزارت بهداشت میگوید: در دوسال اخیر ۱۰ هزار تخت خوابگاهی دانشگاهی، به خوابگاه‌های مجردی دانشگاه‌ها افزوده شده و ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌های علوم پزشکی هم در این مدت افزایش قابل توجه داشته است. 

آقای پورحسینی افزود: در افتتاح صورت گرفته ، یک واحد خوابگاه ۳۳ واحدی به خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان علوم پزشکی اضافه شد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • مواظب این موجود خطرناک باشید
  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین