Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:14:37 GMT

فروش طرح زمستانه کتاب خراسان شمالی ۲۷ درصد رشد داشت

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۶۵۳۳

فروش طرح زمستانه کتاب خراسان شمالی ۲۷ درصد رشد داشت

 رضا رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در طرح زمستانه کتاب امسال از هشت کتابفروشی عضو طرح در مجموع یک میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال کتاب خریداری شد که نسبت به طرح پاییزه کتاب رشدی ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد، به طوری که آمار سه  هزار و ۶۹۱ جلدی فروش کتاب در طرح پاییزه با رشد ۲۰درصدی در زمستانه کتاب به چهار هزار و ۴۴۴ جلد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سقف خرید برای هر خریدار در طرح زمستانه کتاب ۹۹، همچون طرح پاییزه ۲ میلیون ریال بود و خریداران در این طرح از ۲۵ درصد یارانه خرید کتاب بهره مند شدند.

معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: کتابفروشی ها عضو طرح بابت فروش خود ۴۴۰ میلیون ریال یارانه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کردند.
رضایی افزود: کتابفروشی های «اندیشه سبز،  پاتوق کتاب بجنورد، حاتمی، شهر کتاب بجنورد،  گوتنبرگ، پیام دانش، کتابسرای عضدی و کوچه کتاب » از شهرستان های بجنورد و آشخانه در طرح زمستانه کتاب امسال  مشارکت داشتند. 

وی ادامه در ادامه گفت: این طرح در هر فصل با هدف حمایت از ناشرین و کتابفروشی ها و توسعه کتاب و کتابخوانی با حمایت خانه کتاب و ادبیات ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

طرح زمستانه کتاب ۹۹  از ۹ تا ۱۶ اسفند  ماه در سراسر کشور اجرا شد.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: در خراسان شمالی ۲۷ کتابفروشی مشغول به فعالیت هستند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴، برای هدفمند کردن یارانه نشر طرح های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ در این طرح ها کتابفروشی ها می توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف داده و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارت خانه دریافت کنند.

در این طرح‌ها که با نام طرح‌های فروش فصلی مشهور شده‌اند، کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند، پس از ثبت نام، می توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشد به خریداران بفروشند.

سرانه مطالعه در خراسان شمالی با میانگین کشوری برابر است. آمار نشر کتاب در کشور نشان می‌دهد که سالانه به ازای هر ایرانی تقریبا ۲ کتاب چاپ می‌شود.

خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری، جایگاه نخست سرانه فضای کتابخوانی را به نسبت جمعیت خود در کشور دارد.

برچسب‌ها بجنورد خراسان شمالی کتاب کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد خراسان شمالی کتاب بجنورد خراسان شمالی کتاب کتابخوانی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۶۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال خوانندگان از کتاب پر فروش ترگل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ عماد دولت آبادی نویسنده کتاب گفت:کتاب ترگل، یکی از پرشمارش‌ترین کتاب سال‌های اخیر درباره‌ی پوشیدگی و حجاب است که اینک به چاپ نود رسیده است.


دولت آبادی افزود: این کتاب برگرفته از سخنرانی‌های آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی است که با زبانی شیوا و بیانی رسا به سوالات و دغدغه‌های مربوط به حجاب پاسخ داده‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • استقبال خوانندگان از کتاب پر فروش ترگل
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته