Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

صف کاندیداهای نظامی در این دوره از انتخابات درحال بلندتر شدن است، بعد از اعلام کاندیداتوری سردار حسین دهقان، امروز نیز سردار سعید محمد رسما حضورش در انتخابات ۱۴۰۰ را اعلام کرد. دو روز پیش بود که سعید محمد از قرارگاه خاتم الانبیاء رفت، برخی این را تعبیر به استعفا کردند و برخی دیگر از برکناری او سخن گفتند، ماجرا هرچه که بود او امروز در مشهد رسما حضور محکمش در انتخابات پیش رو را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن رضایی و قالیباف نیز دو چهره دیگری هستند که وجهه نظامی دارند و شائبه کاندیداتوری آنها مطرح است. این درحالیست که فضای سیاسی کشور با نگاهی تردیدآمیز به حضور نظامیان نگاه می کند.

اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه که در زمره مخالفان حضور نظامیان در انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد، در واکنش به حضور چندین چهره نظامی در انتخابات ۱۴۰۰ به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: مردم به این نوع کاندیداها رأی نمی دهند چراکه می ترسند کشور تبدیل به پادگان شود.

اگر چهره نظامی، حاج قاسم سلیمانی بود رأی می دادیم اما...
او در پاسخ به این سوال که با توجه به اعلام رسمی کاندیداتوری سردار سعید محمد برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ و در عین حال مخالفت شما با ریاست جمهوری نظامی ها و موافقت برخی از اعضای حزب متبوعتان از جمله آقای رفیق‌دوست با رییس جمهور نظامی برای حل مشکلات کشور، نگاه حزب موتلفه به کاندیداتوری نظامی ها چیست، گفت: در نشست مطبوعاتی قبلی، قبل از اینکه چنین بحث هایی مطرح شود از بنده این سوال پرسیده شد؛ بنده بر این باورم که چهره نظامی یا غیرنظامی چندان مطرح نیست مهم شخصیت مطرح شده است اگر سردار حاج قاسم سلیمانی بود همه به او رأی می دادیم.

مردم می ترسند کشور پادگان شود
دبیرکل حزب موتلفه افزود: همه به سردار سلیمانی رأی می دادیم چون ویژگی های خاص خود را داشت اما در حالت کلی، ملت ما نشان داده که به چهره های نظامی و امنیتی رأی نمی دهد همچنان که به آیت الله ری شهری که وزیر اطلاعات بود رأی ندادند؛ همچنان که به آقای فلاحیان نیز رأی نداد بنابراین ملت به این تیپ کاندیداها رأی نمی دهند چراکه می ترسند کشور دچار مشکلات امنیتی شود یا در مورد چهره های نظامی نیز بدین گونه است و می ترسند کشور پادگانی شود.

 

دبیرکل حزب موتلفه ادامه داد: به عنوان مثال آقای قالیباف با وجود اینکه سال هاست از نظامی گری خارج شده و اکنون به مجلس رفته است، زمانیکه کاندیدای ریاست جمهوری شد، ملت به او رأی ندادند. به عنوان مثال در انتخابات ریاست جمهوری، آقای روحانی خطاب به قالیباف گفتند که مردم به دنبال سرهنگ نیستند، هفته گذشته نیز یکی از نمایندگان در مجلس خطاب به قالیباف گفت اینجا پادگان نیست.

کاندیداهای نظامی برای کاندیداتوری ابتدا باید استعفا دهند
او عنوان کرد: بنابراین این مشکلات در رابطه به کاندیداتوری نظامی ها وجود دارد، نه اینکه بحث شخصیت نظامی و غیرنظامی مطرح باشد. در واقع بحث بنده با جناب رفیق‌دوست در این مسئله نیست که شخص کاندیدا، نظامی یا غیرنظامی باشد بلکه مسئله مهمتر این است کسی که می خواهد در سپاه یا ارتش یا بخش‌های دیگر فعالیت کند تحت فرماندهی است و افراد تحت فرماندهی باید اجازه فرمانده را داشته باشند سپاه و نیروهای نظامی و ارتش و دیگران حق فعالیت سیاسی حزبی را ندارند سیاست برای حزب و سیاسیون است بنابراین آنها ابتدا باید استعفا بدهند.

سردار محمد الان مشاور فرمانده کل سپاه است و استعفا نکرده!
بادامچیان اشاره کرد: سردار سعید محمد هم در حال حاضر از سپاه کناره گیری نکرده و استعفا نداده است بلکه مشاور فرمانده کل سپاه شده است در نتیجه اگر او می خواهد وارد انتخابات شود به او خوشامد می‌گوییم چراکه ما که نمی توانیم به او بگوییم که وارد انتخابات نشود.

با ورود سردار محمد، شائبه استفاده از امکانات سپاه ایجاد می شود
این چهره سیاسی اصولگرا تاکید کرد: در واقع مبنای ورود به انتخابات ریاست جمهوری این است که سردار سعید محمد استعفا بدهد نه اینکه از قرارگاه خاتم الانبیاء کناره گیری کند و به عنوان مشاور فرمانده سپاه منصوب شود و فعالیت کند. از این رو این شائبه که از امکانات سپاه استفاده شود در جامعه ایجاد می شود. خود سپاه نیز چنین عقیده ای دارد چراکه مردم در این حالت می گویند این رییس جمهور سپاه است. بنابراین سپاه هم این را نمی خواهد.


نباید اجازه سوءاستفاده به برخی افراد را داد
دبیرکل حزب موتلفه بیان کرد: به هر حال هر کاری راه حلی دارد هر عزیز و برادری که در لباس ارتشی یا لباس سپاهی می خواهد وارد انتخابات ریاست جمهوری شود باید این نکات و موارد را مدنظر قرار دهد. در حال حاضر یک برادر ارتشی برای انتخابات کتابچه هم ارائه کرده است. حال اگر او هم می خواهد به انتخابات ۱۴۰۰ ورود کند ابتدا باید استعفا بدهد تا اینکه در نهایت از سوءاستفاده بعضی افراد از این گونه مسائل جلوگیری شود.

منبع: خبرآنلاین

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بادامچیان سعید محمد انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری سردار سعید محمد انتخابات ۱۴۰۰ ترسند کشور حزب موتلفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۶۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم انتخابات را اعلام کرد و گفت: تبلیغات از پنجشنبه این هفته آغاز می‌شود.

ولی‌الله رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: انتخابات در حوزه انتخابیه زنجان و طارم و خدابنده به دور دوم کشیده شده است.

وی افزود: در همین راستا همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه فراهم شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان گفت: کد انتخاباتی کاندیداها به آنها اعلام شده و بر این اساس در حوزه انتخابیه زنجان و طارم کدهای انتخاباتی محمد اسماعیلی و نبی‌الله محمدی به ترتیب ۱۱ و ۲۲ است.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه انتخابیه خدابنده نیز کدهای انتخاباتی احمد بیگدلی و سعید رفیعی به ترتیب ۱۱ و ۲۲ است.

رحیمی با بیان اینکه تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در زمینه‌های فنی، اجرایی و پشتیبانی مورد بررسی مجدد قرار گرفته است، افزود: با هدف اجرای هرچه مطلوب‌تر انتخابات در دور دوم، تدابیر لازم پیش‌بینی شده است، گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه‌ها همچون دور نخست نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از ثانیه نخست بامداد روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت تا ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ بیستم اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در حوزه های انتخابیه (زنجان – طارم) و (خدابنده) مستقر هستند که در حوزه انتخابیه (زنجان – طارم) ۱۹۹ شعبه ثابت و ۱۳۲ صندوق سیار و در حوزه انتخابیه خدابنده ۹۰ شعبه ثابت و ۷۰ صندوق سیار اخذ رای پیش‌بینی شده است.

کد خبر 749251

دیگر خبرها

  • کلنگ‌زنی ۶۰واحد مسکن مددجویی در چهارمحال و بختیاری توسط سپاه
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات کشور / مهلت تبلیغات کاندیداهای مجلس اعلام شد
  • آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • انتشار لیست کاندیداهای دور دوم انتخابات تهران +کد انتخابی نامزدها
  • با کاندیداهای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس دو حوزه انتخابیه فارس آشنا شوید
  • توضیحات جدید و جالب سردار حاجی‌زاده از حمله نظامی به اسرائیل + فیلم | سپاه چند درصد تجهیزات تدارک دیده شده را استفاده کرد؟
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی