Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@02:55:06 GMT

آیت‌الله کعبی: جهاد حضرت ابوطالب(ع) جهاد مقاومت است

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۶۸۰۴

آیت‌الله کعبی: جهاد حضرت ابوطالب(ع) جهاد مقاومت است

گروه استان‌ها- عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه جهاد حضرت ابوطالب(ع) در مکه، جهاد مقاومت است، گفت: این حضرت مجاهد دوران مبارزه و انقلاب رسول اکرم(ص) در مکه و پرچم‌دار این انقلاب بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم ، آیت‌الله عباس کعبی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب(ع) حامی پیامبر اعظم(ص) که در سالن قدس مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: جهاد حضرت ابوطالب(ع) یک جهاد کبیر مقاومت در برابر دشمنان اسلام بود که به دنبال این بودند که اجازه ندهند اسلام تأسیس شود، ایشان سردمدار و پیش‌قراول جهاد کبیر بود، جهاد قتالی، جهاد صغیر است و امام علی(ع) سردار جهاد قتالی در صدر اسلام بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه حضرت ابوطالب(ع) از همان ابتدای اسلام، ولایت مدار بود و مقاومت همه‌جانبه در ابعاد مختلف اجتماعی و سیاسی داشت، خاطرنشان کرد: مقاومت حضرت ابوطالب(ع) برای تمام ملت‌ها و دفاع از محور مقاومت در همه ابعاد درس‌آموز است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بر اساس روایات، حضرت ابوطالب(ع) شیفته رسول اکرم(ص) بود و کسانی که در مکه به پیامبر(ص) توهین کردند را مورد تنبیه قرارداد، قریش را تهدید کرد که اگر به رسول اکرم(ص) تعدی کنند، با آن‌ها وارد جنگ می‌شود.

آیت‌الله کعبی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه مقاومتی که حضرت ابوطالب(ع) داشت، مقاومت چندبعدی بود و همه این ابعاد می‌توانند برای محور مقاومت در زمان کنونی الگو باشد، تصریح کرد: مقاومت سیاسی یکی دیگر از ابعاد مقاومت حضرت ابوطالب(ع) بود به‌طوری‌که او بنی‌هاشم را بسیج می‌کرد تا در برابر قریش قرار بگیرند و به حمایت از رسول اکرم(ص) بپردازند،

رئیس کمیته مقاومت همایش حضرت ابوطالب(ع)، همچنین  مقاومت حضرت ابوطالب(ع) را مقاومت اقتصادی دانست و تصریح کرد: حضرت ابوطالب(ع) همه داروندار خود را برای حمایت از رسول اکرم(ص) در شعب ابی‌طالب و شکستن محاصره اقتصادی پیامبر(ص) گذاشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه  حضرت ابوطالب(ع) برای دفاع از پیامبر(ص) در مکه شمشیر کشید، ولی کار به جنگ نکشید، افزود: شخصیت او مجاهد فی سبیل الله بود و جهاد او مربوط به دوران حضور رسول اکرم(ص) در مکه است.

انتهای پیام/459/ی

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حضرت ابوطالب ع رسول اکرم ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۶۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان طی بیانیه‌هایی اعلام کرد که حمله‌های جدیدی را علیه نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی به انجام رسانده است.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۲:۱۰ عصر امروز سه‌شنبه سی‌ام آوریل ۲۰۲۴ پس از رصد یک تانک مرکاوا اسراییلی که در حال تعرض به هموطنان و روستاهای ما بود و در داخل موضع المطله سنگر گرفته بود، این تانک را هدف حمله‌ای غافلگیرانه قرار دادند.

در ادامه بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: رزمندگان مقاومت اسلامی این تانک را با موشک‌های هدایت‌شونده هدف گرفته و مورد اصابت قرار دادند که در نتیجه آن این تانک منهدم شد و شماری از نظامیان سوار بر آن به هلاکت رسیده و شمار دیگری نیز زخمی شدند.

علاوه بر این حزب‌الله لبنان در بیانیه دیگری اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی عصر امروز موضع‌گیری نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در پست سایه‌بانی نظامی در داخل موضع نظامی صهیونیستی «المطله» را با تسلیحات مناسب هدف قرار داده و این نظامیان را به هلاکت رسانده یا زخمی کرده‌اند.

از سوی دیگر حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان نیز همچنان ادامه دارد؛ خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی شهرک‌های «العدیسه»، «یارون» و «عیتا الشعب» در جنوب لبنان را هدف قرار داده‌اند.

علاوه بر این منابع خبری از حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های پیرامونی شهرک «طیرحرفا» در جنوب لبنان خبر دادند.

کد خبر 6093395

دیگر خبرها

  • حزب الله لبنان پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی
  • اهمیت شهر مدینه و شخصیت رسول مکرم اسلام(ص)
  • تکریم زائران ایرانی در مدینه به خاطر حمله به اسرائیل
  • شهادت رزمنده حزب الله در راه قدس
  • ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) در شهرک گلستان شیراز
  • گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در قم برگزار می شود
  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود