Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@12:30:52 GMT

نشست زن تراز انقلاب اسلامی در قم برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۶۸۵۶

نشست زن تراز انقلاب اسلامی در قم برگزار شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، -نشست کشوری «زن تراز انقلاب اسلامی» با محوریت الگوی سوم زن ایرانی، از سوی مرکز بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهرا (علیها السلام) در قم برگزار شد.

آیت الله نوری همدانی در پیامی به این نشست  بر نقش زنان ایرانی با حجاب در اتفاقات مختلف تاریخ تاکید کرد و گفت: انقلاب پر شکوه اسلامی با الهام از پیام دین، تحولی عمیق در عرصه احقاق حقوق زنان پدید آورده و به جای استفاده ابزاری از وجود زنان، به تبیین جایگاه رفیع آنان در زمینه‌های مختلف جهادی، علمی، اقتصادی و اجتماعی پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خانم افتخاری، دبیر کل اتحادیه جهانی بانوان جهان اسلام هم در این نشست با بیان این که در جوامع دیگر ابتدا به زن به دید یک جنس دوم یا عقب مانده نگاه می‌شود و سپس مکتبی به نام فمنیست آمد که به دنبال احقاق حقوق اولیه زن بود، گفت: اسلام طبق آنچه در بیانیه گام دوم انقلاب هم آمده برای زن جایگاه ویژه‌ای قائل بوده و هست از این رو ما باید به دنبال تربیت انسان‌هایی با مسئولیت در نظام دینی باشیم.


او  افزود: در این راستا لازم است که حول محور رهبری الهی حرکت کنیم و در همه زمینه‌ها از جمله فرزند آوری، سبک زندگی، ازدواج، رفتار‌های اجتماعی، ساده زیستی و ... پاسدار ولایت باشیم.


خانم حیدری مجد دبیر این نشست هم از تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز در زمینه‌های مختلف با تاکید بر مبانی اندیشه‌های امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و آیت الله مصباح یزدی در جامعه الزهرا خبر داد و گفت: به دنبال تبیین جایگاه زن هستیم زنی که می‌تواند در همه زمینه‌ها از جمله تحصیل، فرهنگ، اجتماع و آموزش اثر گذار باشد.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انقلاب اسلامی حوزه علمیه جایگاه زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۶۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

در این نشست خبری صابر جعفری کافی‌آباد رئیس مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سجاد یاهک معاون مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارند. همچنین ضمن ارایه گزارش عملکرد یک‌ساله مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره طرح‌های ملی خاتمه‌یافته و در دستورکار مرکز توضیحاتی ارایه می‌شود.

نحوه پیشرفت و تحولات شیوه اجرای طرح‌های ملی، از انتخاب مجریان و تعامل با آنان تا تحولات فنی اجرای پرسشنامه و شبکه ملی طرح‌های ملی در کشور و نیز چشم‌انداز مرکز طرح‌های ملی از دیگر مباحث مطرح در این نشست خبری به شمار می‌رود.

همچنین در این نشست درباره سیاست انتشار داده‌های ملی و در دسترس قرار گرفتن نتایج طرح‌ها توضیحاتی ارایه می‌شود.

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

کد خبر 6090138 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد/ معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول است
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند 
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز