Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از خراسان جنوبی : آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی در جمع اعضای کانون فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه تخریب فرهنگ قابل بازسازی نیست اظهار داشت: اگر مدیریت درستی وجود داشت می‌توانستیم تهاجم فرهنگی کنیم اما به خاطر برخی ضعف‌های مدیریتی می‌بینید در توزیع چند کیلو گوشت درمانده هستند چه برسد به اینکه تهاجم فرهنگی انجام بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه  هنر واقعی در دست مسلمانان است اما در میدان چیزی وجود ندارد و مشاهده می‌کنید دیگران از طریق هنر فاسد به تمام خانه‌ها راه پیدا کردند افزود: عناصر فتنه در سراسر جهان به قتل و تعدی و تخریب کشورها مشغول هستند و این موضوع کف قضیه است و بدتر از آن تهاجم های فرهنگی و جنگ‌های روانی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نسبت به هنرهای فاسد بی تفاوت نباشید و از بهترین انسان‌ها در سراسر کشور می‌توان برای تولید بهترین تولیدات هنری به منظور تبلیغ دین اسلام استفاده کرد و آن تولیدات را در اختیار مساجد قرار دهند اما این موضوع هنوز اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید در بحث‌های آموزشی با همکاری سایر نیروهای فعال در مساجد به میدان بیایند افزود: سرود ۴۰ ساله انقلاب را در اختیار جوانان و نوجوانان قرار دهید تا آنها در مقابل حیله‌ها و شبهات دشمن جوابی داشته باشند.

عبادی با بیان اینکه هیچ خدمتی بالاتر از حفظ فرهنگ غنی اسلام وجود ندارد گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز این وظیفه را برعهده دارند و قدر آن را بدانید و در این جهت هیچ کوتاهی نداشته باشید و با مسئولان موثر جلساتی به منظور فعال شدن و بی تفاوت نبودن داشته باشید.

وی بیان کرد: کشورهای دیگر محدودیت‌های سختی برای فضای مجازی و حفظ فرهنگ خود تعیین کرده اما در ایران این چنین نیست و ویروس کرونا نیز باعث شد تا فضای مجازی بیش از گذشته در اختیار دشمن قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مسجد یک ظرفیت فوق العاده دارد که قابل تصور نیست افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جبهه بسیار مبارکی هستند و باید در برابر جنگ‌های فرهنگی دشمن تدبیر  و چاره اندیشی کنند.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی امروز به عنوان ابزار دشمن جهت تهاجم‌های فرهنگی استفاده می‌شود ادامه داد: فضای مجازی خوب است اگر درست استفاده شود اما این ابزار در دست دشمن است و متاسفانه به دلیل ضعف مدیریت داخلی دشمن از این ابزار به صورت دلخواه خودش استفاده می‌کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی نیز در این دیدار  با اشاره به اجرای نخستین رویداد ملی «فهما» در سال گذشته تصریح کرد: در این رویداد ۳۳ کانون استان منتخب کشوری شدند و همچنین ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در عرصه «شبکه‌سازی و ساماندهی» موفق به کسب رتبه برتر شد.

حجت‌الاسلام سبزه‌کار افزود: امسال متأسفانه به خاطر شیوع ویروس کرونا پایتخت فهما را نخواهیم داشت و انتخاب پایتخت فهما دوسالانه شده است هدف کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تنها اجرای برنامه نیست و در طرح ملی «ایران قوی» فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سرلوحه کار قرار گرفت و در این طرح رویکرد انسجام‌بخشی و کیفیت‌سنجی و یک نگاه شبکه‌سازی مدنظر بوده است.

وی همکاری با امام جماعت و پایگاه مقاومت بسیج از اولویت‌های برنامه‌های فرهنگی و هنری مساجد استان دانست و افزود: خوشبختانه این تعامل و همدلی بین ارکان مسجد در اجرای برنامه‌های مختلف وجود دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با تشریح طرح ملی ایران قوی بیان کرد: شناسایی و توانمندسازی استعدادهای فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی، جریان سازی گفتمان ایران قوی و ترویج روحیه، امید و تلاش و حضور موثر و هدفمند بچه‌های مسجد در فضای مجازی از اهداف طرح ایران قوی است.

سبزه‌کار تاکید کرد: طرح ایران قوی ۴۸ برنامه در قالب ۱۲ رواق و سه شبستان طراحی شده و محورهای اصلی آن «قرآن و سیره اهل بیت»، «مسجد و گام دوم انقلاب»، «پیشرفت و امید به آینده» و «مقاومت و عزت ایرانی» است.

وی به برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامّتان به صورت غیر حضوری و از طریق بارگذاری اثر در سامانه بچه‌های مسجد ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و افزود: برنامه شنبه‌های با کتاب و  پیوند مسجد، مدرسه و منزل در قالب طرح ایران قوی انجام می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی به فعالیت‌های رواق همدلی در طرح ایران قوی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۰ تن گوشت گرم و گوشت قربانی ۱۲۲ رأس دام با همکاری کانون‌های مساجد استان، برنامه سمت خدا و موسسه حضرت خدیجه کبری (س) قم در بین خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده از کرونا سطح استان توزیع شده است.

سبزه‌کار با اشاره به اجرای طرح سه شنبه‌های تکریم خاطرنشان کرد: در این راستا تاکنون ۹۰۰ خانواده شهید، نخبگان علمی و هنری در نقاط مختلف استان توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تکریم شدند.

48

کد خبر 1494142

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان خراسان جنوبی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی طرح ایران قوی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۶۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، امام جمعه اهل سنت شهر اینچه برون، گفت: نکاح موجب تولد فرزند صالح و رشد و ترویج اسلام شده و انسان را از شر شیطان حفاظت می کند.
 
آخوند «مدد آقا هوشمند» در نماز جمعه این هفته مصلای شهر مرزی اینچه برون با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص نکاح و اهمیت و ضرورت آن در جامعه و همچنین مقام و منزلت زن مسلمان، اظهار کرد: در جوامعی که به نکاح و ازدواج شرعی اهمیت می دهند فحشا، فساد و بی بند و باری بسیار کاهش یافته و شریعت و دین مبین اسلام ترویج و گسترش خواهد یافت.
 
به گفته وی؛ پیامبر گرامی اسلام (ص) فرموده است: «نکاح سنت من است و هر کس از سنت من روی برگرداند از امت من نخواهد بود».
 
امام جمعه اهل سنت شهر اینچه برون با عرض تسلیت فرارسیدن شهادت امام جعفر صادق علیه السلام، تصریح کرد: امام جعفر صادق (ع) از خاندان پیامبر (ص) و عالم و فیلسوف زمانه بود، ابوحنیفه رحمة الله علیه پیشوای حنفی مذهبان شاگردش بود و از علم ایشان بهره مند شد.
 
وی افزود: اهل بیت پیامبر اسلام (ص) همانند کشتی نوح هستند، هرکس به اهل بیت علیهم السلام تمسک جوید در دنیا و آخرت در فلاح و رستگاری خواهد بود.
 
فضای مجازی ظرفیت بالایی برای تبلیغ دین دارد
امام جمعه اهل سنت قازان قایه مراوه تپه، گفت: فضای مجازی ظرفیت بالایی برای تبلیغ و ترویج مباحث دینی دارد.
 
آخوند «ناصر محمد قزل» در نماز جمعه این هفته مسجدالنبی قازان قایه مراوه تپه با تأکید بر فعالیت درست در فضای مجازی، اظهار کرد: جوانان از پتانسیل فضای مجازی همت خود را صرف انجام کارهای نیک به ویژه تبلیغ و اهمیت دادن به مسئله طلاب و حوزه های علمیه کنند.
 
به گفته وی؛ طلاب جوان از اساتید زحمتکش خود نهایت استفاده را ببرند، این یکی از مهمترین کارها است پس بیایید در فضای مجازی برنامه ها و مباحث دینی و مذهبی حوزه های علمیه و طلاب را تبلیغ و منتشر کنیم.
 
امام جمعه اهل سنت قازان قایه مراوه تپه با اذعان بر انرژی و نیروی دیر پایان جوانان، ابراز کرد: اگر این توان به خوبی استفاده و بکارگیری شود می تواند اقدامات بزرگی به ویژه در فضای مجازی انجام دهد.

وی افزود: در ماجرای دختر گمشده صحرا «یسنا» جوانان در پیداکردن او در فضای مجازی تبلیغ کردند به گونه ای که بسیاری از مردم جهان از این خبر مطلع شدند.
 
به گفته وی؛ شما جوانان عزیز در هر کاری اراده کنید حتما می توانید آنرا به خوبی انجام دهید و من این را در ماجرای یسنا با چشم خود دیدم، به جای اینکه فضای مجازی را با مطالب و محتوایی که به درد دین و آخرت مردم نمی خورد پر کنیم می توان با مطالب و محتوای دینی و مذهبی کمک کار دین مبین بود.
 
تلاش نیروی انتظامی در اجرای طرح نور
امام جمعه اهل سنت شهر سیجوال، گفت: زحمات و تلاش شبانه روزی نیروهای خدوم انتظامی در اجرای طرح نور قابل تقدیر است.
 
آخوند «یوسف ایری» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع ابوحنیفه شهر سیجوال با اشاره به وظیفه همگان در قبال اجرای صحیح عفاف و حجاب در جامعه اسلامی، اظهار کرد: اقشار مختلف مردم و مسئولان نهادها و دستگاه های اجرایی وظیفه دارند در اجرای بهتر این طرح نیروهای انتظامی را حمایت کنیم.
 
به گفته وی؛ اجرای این طرح به مسئله عفاف و حجاب جامعه کمک می کند و بانوان محجبه بدانند که در این مسیر تنها نیستند؛ بلکه مسئولان کشوری و لشگری به جد و با تمام توان از این طرح اجتماعی حمایت و پشتیبانی لازم را دارند.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • کتاب پژوهشی «تبلیغ دینی در مسجد؛ رویکردی آسیب‌شناسانه»
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • ایران هراسی در مقابل آموزش زبان فارسی و تبلیغ سفر به ایران
  • پیکر آخرین خنیاگر خراسان در خاک آرام گرفت
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است