Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه وزارت خارجه آمریکا، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه این کشور با صدور بیانیه‌ای با تکرار مواضع واهی واشنگتن از ایران خواست تا درباره سرنوشت «رابرت لوینسون» کارمند سابق «اف‌بی‌آی» پاسخ دهد!

در بیانیه مذکور در این باره آمده ادعا شده است: امروز ۱۴مین سالگرد ربوده شدن «رابرت لوینسون» کارمند سابق «اف‌بی‌آی» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماه دسامبر ایالات متحده دو مقام بلندپایه وزارت اطلاعات ایران را که در ربودن، بازداشت و مرگ احتمالی لوینسون نقش داشتند تحریم کرد! با وجود این، این پرونده بسته نشده است.

بیانیه مذکور بدون ارائه هرگونه سند و مدرکی در این باره مدعی است: ما از دولت ایران می‌خواهیم درباره اتفاقاتی که برای  لوینسون افتاده پاسخ روشن ارائه کند.

گفتنی است دوشنبه ۲۴ اذر ماه ۹۹ وزارت خزانه داری آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ با انتشار بیانیه‌ای در وبگاه خود از تحریم‌های جدیدی پیرامون ایران خبر داد.

بهانه دفتر کنترل دارائی‌های وزارت خزانه داری آمریکا، ارتباط احمد خزایی و محمد باصری ۲ شهروند ایرانی با وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی عنوان شده بود.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه خود مدعی شد که شهروندان ایرانی مذکور در «ربودن» رابرت لوینسون کارمند سابق اف‌بی‌آی دست داشته‌اند!

گفتنی است، رابرت لوینسون چند سال قبل، در ماجرایی که بارها ایران اعلام کرده است اطلاعی از آن ندارد، ربوده شد.

ادعا می‌شود آخرین بار این فرد در جزیره کیش دیده شده است!

این در حالیست که تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت ربوده شدن احتمالی این فرد را بر عهده نگرفته است.

کد خبر 5165990

منبع: مهر

کلیدواژه: آنتونی بلینکن رابرت لوینسون اف بی آی وزارت خارجه آمریکا ایران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران عراق ایالات متحده امریکا عربستان سعودی فلسطین رژیم صهیونیستی ایران سوریه روسیه افغانستان لبنان ویروس کرونا برجام جنگ 2015 یمن جو بایدن رابرت لوینسون کارمند سابق اف بی آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۷۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت دفاع تایوان مدعی شد که پس از خروج آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از چین و بازگشت به واشنگتن، پکن تحرکات نظامی خود را حوالی جزیره تایوان از سر گرفته است.

وزارت دفاع تایوان مدعی شد که چین امروز با ۲۲ هواپیمای نظامی از جمله جنگنده‌های سوخو-۳۰ حوالی تنگه تایوان تردد داشته و ۱۲ فروند از این جنگنده‌ها نیز از «خط میانه» عبور کرده‌اند.

این خط فرضی زمانی مرز غیررسمی بین چین و تایوان محسوب می‌شد که هیچکدام از طرفین حق عبور از آن را نداشتند اما نیروی هوایی چین با اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز جدایی‌طلبان تایوان، تردد نظامی از این منطقه را تشدید کرده است. چین تاکید کرده است که این خط فرضی را به رسمیت نمی‌شناسد.

آمریکا به‌رغم اینکه با جزیره تایوان روابط دیپلماتیک رسمی ندارد اما بزرگ‌ترین و مهم‌ترین حامی بین‌المللی این جزیره محسوب می‌شود. بلینکن در سفر به چین بدون اشاره به تبادل تسلیحاتی بین واشنگتن و تایوان، مدعی شد که حفظ صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان، «اهمیت حیاتی» دارد!

چین جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و هرگونه روابط سیاسی سطح بالای سایر کشورها با این جزیره خودمختار به ویژه فروش سلاح از واشنگتن به آن را نقض اصل «چین واحد» تلقی می‌کند. «لای چینگ‌ته» رییس تازه‌منتخب جزیره تایوان، ۲۰ ماه مه در انتخابات پیروز شد. پکن این فرد را عنصری جدایی‌طلب و خطرناک توصیف کرده است.

کد خبر 6089788

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت
  • نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد