Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سردار علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در آیین مجازی اردو‌های راهیان نور گفت: اردو‌های راهیان نور دانش‌آموزی همه ساله با همکاری آموزش و پرورش و بسیج دانش‌آموزی و سپاه استان به صورت حضوری و اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس برگزار می‌شد، ولی با شیوع ویروس کرونا برگزاری این اردو به صورت حضوری امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: هم‌اکنون با توجه به شرایط جامعه و شیوع کرونا، اردوی راهیان نور در فضای مجازی و از طریق شبکه‌های استانی برای اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان، دانشجویان و مردم در خصوص ایستادگی، رشادت و ایثار شهدا، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید

اعزام کاروان راهیان نور پس از شکست ویروس کرونا

اکبری اضافه کرد: در این طرح از راویان دفاع مقدس استفاده می‌شود تا از طریق فضای مجازی با دانش‌آموزان ارتباط برقرار کنند و با استفاده از تصاویر مناطق عملیاتی و آرشیو برنامه‌ها، دانش‌آموزان را با این ارزش‌ها آشنا کنند.

او ادامه داد: با تولید و بارگذاری محتوای خاطرات و عملکرد شهدا در هشت سال دفاع مقدس، دانش‌آموزان و نسل جوان و نوجوان شناخت خوبی از دفاع مقدس پیدا می‌کنند و با ارزش‌هایی که انقلاب اسلامی را به ۴۳ سالگی رسانده است، آشنا می‌شوند.

اکبری گفت: در برنامه راهیان نور دانش‌آموزی، امسال دانش‌آموازن با شهدای استان و منطقه‌ای در کنار شهدای ملی به صورت مجازی آشنا می‌شوند.

او اجرای طرح راهیان نور را فرصتی برای خودسازی و شناخت ارزش‌های انقلاب اسلامی برای دانش‌آموازن عنوان کرد.

فرج‌الله اعرابی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: همه ساله بیش از هشت هزار از دانش‌آموزان مقطع متوسطه در قالب اردو‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و جنوب اعزام می‌شدند و از یادمان‌های دفاع مقدس دیدن می‌کردند و با خاطره‌گویی راویان ایثارگری و از خودگذشتگی شهدا با سال‌های دفاع مقدس آشنا می‌شدند.

او افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا از سال گذشته، اجرای حضوری اردوی راهیان نور ممنوع شد و دانش‌آموزان می‌توانند با عضویت در کانال مخصوص راهیان نور در شبکه شاد با آثار شهدا، زندگی شهدا، یادمان‌ها و ارزش‌های آن دوران آشنا شوند.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اردو های راهیان نور آموزش و پرورش اردو های راهیان نور دانش آموزان دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۷۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آئین تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مسئول روابط عمومی سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) اصفهان گفت: پیکر پاک شهیدان عباس رمضانی، مجتبی نادر طهرانی و شهید جواد مراثی از شهدای دفاع مقدس که به تازگی تفحص شده اند و همچنین پیکر یک شهید گمنام از فلکه فیض بر روی دستان مردم شهید پرور اصفهان پس از تشییع در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده می‌شوند.
روح‌اله حکیمی‌فرد افزود: هویت پیکر‌های مطهر این شهدا که از شهدای هشت سال دفاع مقدس بوده‌اند، از طریق پلاک هویت و DNA احراز شده است.
وی گفت: این شهدا متعلق به شهر اصفهان هستند که پس از سال‌ها چشم انتظاری خانواده هایشان به آغوش خاک دیار خود بازگشتند.
شهیدان جواد مراثی سال ۶۰ در ۲۲ سالگی در منطقه چذابه، مجتبی نادر تهرانی بسیجی داوطلب سال ۶۳ در هورالهویزه و شهید عباس رمضانی در ۲۰ سالگی در منطقه مهران به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان در لردگان
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار
  • حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز آئین تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده دراصفهان
  • برگزاری امتحانان نهایی دانش آموزان در ۱۱۰ حوزه امتحانی چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده فردا در اصفهان