Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر تقویت اشتغال پایدار در روستاهای استان، گفت: شاخص اشتغال در روستاهای کشور افزایش یافت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  ساری،  محمد امید عصر امروز در  پنجمین جلسه  کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اظهار داشت: روستا مهد تولید و قدرت در جامعه بوده که پس از پیروزی انقلاب در نظام جمهوری اسلامی در عرصه عمران و آبادانی روستاها اقدامات بزرگی در زمینه گاز، آبرسانی و آی تی انجام  شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان‌ اینکه در زمینه برق، آب، راه، درمان و آموزش اقدامات خوبی انجام شد، افزود: در دولت  مشکلات روستاییان به درستی رصد و پیگیری شد اقدامات مناسب در زمینه آب رسانی، گازرسانی  انجام و درزمینه آی ای روستایی از 15 درصد به 94 درصد رسید.

امید با بیان اهمیت وظائف دهیاری‌ها در مدیریت روستا، تصریح کرد: دهیار نقش شهردار برای شهر  را دارد که تلاش داریم تامدیریت محلی تقویت شود. همچنین بحث اشتغال روستایی مهم است بسیاری از فعالیت خوب دولت توسط دهیاری‌ها اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه روستا کانون اشتغال و تولید است، ازود: خوشبختانه با ارائه تسهیلات، نرخ اشتغال روستایی روند خوبی  داشت و سهم اشتغال روستاییان در سبد اشتغال کشور از 5 درصد به 30 درصد رسیده است.

کمیته امداد توسعه اشتغال خرد خانگی را در اولویت قرار داده استبیش از 5 هزار طرح اشتغال‌زایی ویژه مددجویان کمیته امداد استان بوشهر اجرا شدایجاد900نفر اشتغال تا انتهای سال آینده در اردبیل

امید بیان کرد: معاونت توسعه روستایی  و دستگاه‌هایی که زیرساخت را انجام می دهند توجه بیشتری داشت و اقدام‌مناسب شد و دراین دولت منابع جدید تعریف می‌شود‌‌.

وی با تقدیر از اداره کل بیمه روستایی استان‌گفت: خوشبختانه درزمینه بیمه روستایی در مازندران اقدامات خوبی انجام شد تا گامی مناسب جهت حمایت همه جانبه روستاییان شود‌.

استاندار مازندران نیز گفت: روستا به عنوان بخش بزرگی از نظام  در تمام شئون اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و فرهنگی کشور اهمیت به سزایی دارد و روستائیان یکی از ارکان مهم در حفظ توان اقتصادی کشور محسوب می‌شوند.

احمد حسین زادگان بیان کرد: امروزه به برکت ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های توسعه روستایی، توجه ویژه ای به معیشت و اقتصاد روستا و تشخص بخشیدن به روستا و جایگاه روستائیان و حرکت به سوی توسعه فراگیر صورت گرفت.

انتهای پیام/ 682

منبع: تسنیم

کلیدواژه: توسعه روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۷۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی سملیان ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: پس از درخواست‌های مردمی در خصوص عدم پوشش مناسب در روستای حسین آباد و پس از بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره کل، با ایجاد سایت ایرانسل در این روستا، مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات برطرف و به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر افزود: حسین آباد، روستایی از توابع شهرستان جم با ۵۲ خانوار و جمعیت ۱۷۶ نفر است که با ایجاد سایت در این روستا، روستاهای اقماری آن به نام دره چاه با ۳۲ خانوار و جمعیت ۱۱۷ نفر، چم چشمه با ۸۴ خانوار و ۳۳۱ نفر، نیلاب ۳۸ خانوار و ۱۴۳ نفر، بندانو ۶۹ خانوار و ۲۵۰ نفر تحت پوشش ارتباطی قرار گرفته است.

سملیان اظهار کرد: پروژه سایت روستای چاه پهن، با نیازسنجی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر و اعتبارات طرح خدمات اجباری روستایی (USO) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به پیمانکاری شرکت ایرانسل با تکنولوژی 3G/4G طراحی، نصب و راه اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی، می‌تواند سبب توانمندسازی و تأثیرگذاری آگاهانه این قشر از جامعه، در توسعه پایدار روستایی و روند توسعه کشور شود ICT در روستا منجر به توانمندسازی در ابعاد گوناگونی مانند آموزش، بهداشت، بازاریابی و داد و ستد، درآمد، گردشگری، بهره وری و غیره می‌شود.

مدیرکل ارتباطات استان بوشهر، هدف این اداره کل را مرتفع نمودن مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات و همچنین فناوری اطلاعات نقاط محروم و بروز رسانی اطلاعات روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اعلام کرد.

کد خبر 6094261

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۰۰۰ میلیارد پروژه عمرانی در روستاهای یزد
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور
  • واکسیناسیون دامی به میزان ۸۰۰ هزار دز در میامی انجام شد
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان