Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دانشگاه یزد سید مصطفی فاطمی در پنجاه و چهارمین نشست کانون تفکر گردشگری دانشگاه یزد که با محوریت ایجاد مکانیسم و استراتژی‌های مدیریت بحران در صنعت گردشگری با نگاه ویژه به ظرفیت رویداد بزرگ نوروز ۱۴۰۰، برگزار شد افزود: شیوع اولیه ویروس‌های جهش‌یافته کرونا به‌واسطه فعالیت‌های صنعتی و در شهرهای صنعتی رخ‌داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی این در حالی است که صنعت گردشگری سهم ناچیزی از میزان ابتلا در استان را به خود اختصاص داده اما توجه عمومی و انگشت اتهام به سمت این صنعت معطوف شده است.

وی در تائید این سخن، از عدم ابتلای حتی یک مورد مسافر در تورها و اماکن اقامتی مجاز خبر داد و بیشترین نگرانی موجود را متوجه مقاصد غیرمجاز گردشگری دانست.

وی مهم‌ترین برنامه‌های کنترلی در ایام نوروز را استعلام گردشگران و تشخیص افراد مبتلا بر اساس تست سامانه جانا و ماسک اعلام کرد که بر اساس اطلاعات هویتی فرم‌های مربوطه و QR کد، قابل‌پیگیری و رهیابی است.

فاطمی، تصمیمات مرکز، شرایط متغیر کشوری و استانی، واکنش‌ها و پیام‌های مؤثر را ازجمله علل عدم امکان تصمیم‌گیری تخصصی در موضوعات مختلف ایام پیش‌رو عنوان کرد و یادآور شد: گردشگری جزو ۱۰ تهدید زیستی اصلی استان یزد گزارش نشده و تردد اتباع خارجی در حوزه درمان، ورود مواد غذایی در مسیر ترانزیت و سرویس مشترک بین‌راهی بیشترین آمار خطر آفرینی را به خود اختصاص داده است.

فاطمی، یزد را در زمره استان‌هایی قرارداد که بیشترین تعطیلی اماکن گردشگری را اعمال کرده و نقش متشنج شدن افکار عمومی در این اقدام بی‌تأثیر نبوده است.

در ادامه محمدمهدی شرافت دبیر کانون تفکر گردشگری دانشگاه یزد، نوروز را نمونه بارز رویدادهای فرهنگی مؤثر در اقتصاد دانست که بیشترین بهره اقتصادی در بخش خرد را به‌طور سالانه برای اصناف رقم‌زده است. وی با اشاره به خروج نیروی متخصص و آسیب‌های وارده به این صنعت، از تردید سرمایه‌گذاران و مدیران استانی مبنی بر کارآمدی گردشگری به‌عنوان پایه اقتصادی استان سخن به میان آورد.

دکتر سعید عطار رئیس دبیرخانه کانون‌های تفکر دانشگاه یزد با اشاره به پیچیدگی و پراکندگی موجود در بخش تصمیم‌گیری، تجربیات یک سال طی شده را سرمایه‌ای برای مدیریت با اهتمام به مسائل علمی و گردشگری دانست.

سید محمد رستگاری فرماندار یزد با اشاره به آسیب‌های واردشده به صنعت گردشگری، شرایط موجود را مبهم ارزیابی کرد که با وجود ویروس جهش‌یافته و فشار افکار عمومی در استان نگرانی‌های این حوزه نیز افزایش‌یافته است.

فرماندار یزد بر تشدید نظارت‌ها در ایام نوروز تأکید کرد و رعایت دستورعمل‌های بهداشتی را گامی مهم در جهت جلوگیری از آسیب‌های اقتصادی ناشی از تعطیلی اصناف دانست.

وی ضمن اطمینان‌بخشی به مردم در حوزه برنامه‌ریزی برای سفر ایمن و تقویت مقاصد مجاز، از آمادگی مدیران استانی جهت کنترل شرایط و جلوگیری از تعطیلی مشاغل تا حد امکان خبر داد.

سید رضا بهادری راهنمای گردشگری و مسئول کمیته گردشگری پایدار، با اشاره به ناهماهنگی موجود میان وزارت گردشگری و بهداشت، فقدان رسانه قدرتمند در بخش گردشگری را یکی از علل سردرگمی مردم دانست که اخبار متناقض، برنامه‌ریزی غیر منسجم و عدم اتحاد ذینفعان این حوزه به آن دامن زده است. وی سفر با اتومبیل شخصی را امن‌تر از وسایل نقلی عمومی تلقی کرد و اعتمادسازی و تبلیغ جهت سفر ایمن در استان را خواستار شد.

دکتر محمدحسین ایران‌نژاد پاریزی عضو هیات علمی گروه محیط‌زیست دانشگاه یزد اثرات ناشی از بحران کرونا را بحرانی دیگر عنوان کرد که مدیریت بحران مضاعفی را طلب می‌کند و ارکان پیش‌بینی، امکان‌سنجی، سیاست‌گذاری و مطالعات آن احصا نشده است.

سید محمدرضا فهیمی فعال حوزه میراث فرهنگی با اشاره به آسیب‌های وارده به صنعت گردشگری، جابجایی انرژی و سرمایه را در کنار خروج نیروی متخصص از مهم‌ترین عواملی دانست که بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران را در پی داشته و امکان بازگشت و جبران خسارت را بسیار پیچیده کرده است و نقش وزارت خانه این بخش را به‌عنوان متولی امر در ساماندهی و مدیریت گردشگری کشور را نمایان تر می‌کند.

حسین دهقان منشادی مسئول کمیته گردشگری خوراک زیرساختی نیز با اشاره به ظرفیت گردشگری روستایی استان بر رونق بخشی سفرهای درون استانی تأکید کرد.

محمدمهدی لسان صدق، مدیرعامل توسعه گردشگری استان، پتانسیل‌های موجود در ارکان مختلف گردشگری استان را موردتوجه قرارداد و بر لزوم همکاری بین دستگاهی در ایام نوروز تأکید کرد.

محمدمهدی رجایی فرد کارشناس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، پیرامون مسئله حمل‌ونقل در ایام پیش رو گفت: بسیاری از مسافران با خودرو شخصی در دسته مسافران عبوری قرار گرفته که از اماکن اقامتی استفاده نمی‌کنند و این امر امکان نظارت و کنترل مخاطرات را به حداقل می‌رساند.

 دکتر منصور مهینی‌زاده، عضو هیأت علمی بخش علوم اقتصادی دانشگاه یزد با اشاره به ضعف مدیریتی موجود، شرایط حاکم را فرصتی برای تشخیص ضعف گردشگری در اتحاد بخش‌های مختلف جهت مدیریت بحران فعلی عنوان کرد.

علیرضا ثواچه، مدیر امور گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد نیز به گزارش رویداد استارت آپ شهرداری یزد پرداخت که با مشارکت ۱۰ استان و ۹۶ ایده برگزار شد.

کارگاه آموزشی واسطه‌گری ازدواج در دانشگاه یزد برگزار شد

کارگاه آموزشی اصول و فنون مشاوره در امر واسطه‌گری ازدواج از سوی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با همکاری ستاد ازدواج دانشجویی استان روز گذشته در تالار اندیشه دانشگاه یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه یزد به نقل از دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه، کارگاه اصول و تکنیک‌های مشاوره و ارتباط موثر ویژه واسطه‌گران امر ازدواج با هدف ترویج، ترغیب، حل گره‌های ذهنی و آسان نمودن مسیر ازدواج برای دانشجویان برگزار شد.

بر اساس این گزارش واسطه‌گران ازدواج در این خصوص تاکنون چندین کارگاه دیگر را با عناوین ترویج ازدواج، تسهیل ازدواج و تشکیل ازدواج گذرانده‌اند که پس از اتمام این دوره با حضور در دانشگاه‌های استان دانشجویان را برای ازدواج راهنمایی و کمک خواهند کرد. مدرس این دوره دکتر یوسف آخوندی از موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) است.

برچسب‌ها ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت یزد وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت یزد ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت یزد وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اخبار کنکور صنعت گردشگری دانشگاه یزد برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۷۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۵ استاد نمونه کشوری تجلیل شدند

سی و یکمین آیین تجلیل از اعضای هیئت علمی نمونه کشوری با تقدیر از ۶۵ استاد نمونه دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد که از این میان ۶ نفر از استادان زن بودند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران میزبان آیین هر ساله تجلیل از استادان نمونه کشوری با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، جمعی از روسای دانشگاه های کشور و اعضای هیات علمی بود.

در این مراسم از ۶۵ استاد نمونه کشوری تجلیل شد. همچنین نام‌های آشنایی مانند عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم، قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، احمد فاضل زاده رییس موسسه استنادی جهان اسلام در میان برگزیدگان به چشم می‌خورد.

همچنین جوان‌ترین استاد نمونه در این مراسم که از وی تجلیل شد ۴۵ ساله بود و مسن‌ترین استاد نیز که مورد تجلیل قرار گرفت ۷۰ ساله بود.

اسامی برگزیدگان این مراسم به شرح زیر است:

مصطفی صحرایی دانشگاه تبریز، مجید صنایع پسند دانشگاه تهران الهه گوهرشادی دانشگاه فردوسی مشهد، بهروز عبدلی دانشگاه شهید بهشتی، مسعود گنجی دانشگاه محقق اردبیلی، حسین کلباسی اشتری دانشگاه علامه طباطبائی، فرزام فرهمند دانشگاه صنعتی شریف، عباس مصلی نژاد دانشگاه تهران، ابوالقاسم یعقوبی، دانشگاه بوعلی سینا، سید عبدالکریم سجادی، دانشگاه فردوسی مشهد، فرزان قالیچی، دانشگاه صنعتی سهند، سید مصطفی حسین علی پور، دانشگاه علم و صنعت ایران، حسین شریعتمداری دانشگاه صنعتی اصفهان
سید محمدرضا تقوی، دانشگاه شیراز، عباس سعیدی، دانشگاه شهید بهشتی، بی بی فاطمه میرجلیلی، دانشگاه یزد، مجید قاسمی، دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طوسی، علی اکبر صبوری، دانشگاه تهران، مسعود دربندی، دانشگاه صنعتی شریف، علی طیب‌نیا، دانشگاه تهران، حسین بلندی، دانشگاه علم و صنعت ایران، عباس عرفانیان امیدوار، دانشگاه علم و صنعت ایران، محمدرضا یمانیان، دانشگاه تربیت مدرس
حمید نادگران، دانشگاه شیراز، یدالله اردوخانی، دانشگاه الزهرا، عبدالرسول پورعباس، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، صالح حسن زاده، دانشگاه علامه طباطبائی
حجت الاسلام والسلمین حسن نمازی ربطی دانشگاه علامه طباطبائی، صالح حسن زاده دانشگاه تبریز، مهدی ایران نژاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر، محمدمهدی سپهری، دانشگاه تربیت مدرس، محمد سعید تسلیمی، دانشگاه تهران، حمیدرضا قاسم، دانشگاه تبریز، عی باقری دولت آبادی، دانشگاه یاسوج، آرش قربانی چقامارانی دانشگاه بوعلی سینا، نجمه شیخ زاده، دانشگاه تبریز، قاسم محمدی نژاد، دانشگاه شهید باهنر کرمان، نوشین بیگدلی، دانشگاه بین المللی امام خمینی، مجید قلهکی دانشگاه سمنان، دانیال کهریزی دانشگاه رازی، سیدعلیرضا افشانی دانشگاه یزد، رضا درویش زاده دانشگاه ارومیه، امیر حمزه حقی آبی، دانشگاه لرستان
حسن هاشمی پور رفسنجان دانشگاه ولیعصر رفسنجان، حمزه امیری دانشگاه لرستان، اباصلت حسین زاده کلاگر دانشگاه مازندران، روح الله فدایی نژاد بهرام جردی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان، خسرو خواجه دانشگاه تربیت مدرس، رقیه رستم پور ملکی دانشگاه الزهرا (س)، یداله یمینی دانشگاه تربیت مدرس
مقصود امیری دانشگاه علامه طباطبائی، علیرضا کیاست دانشگاه شهید چمران اهواز، سیداحمد فاضل زاده حقیقی، دانشگاه شیراز، علی اکبر جعفری، دانشگاه مازندران، علی ربانی خوراسگانی دانشگاه اصفهان، رجبعلی برزویی دانشگاه شهید بهشتی، سعید عباس بندی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، زهره حجتی نجف آبادی دانشگاه اصفهان، حسن سبزیان دانشگاه اصفهان، قاسم عموعابدینی دانشگاه تهران، محسن نیازی دانشگاه کاشان، داود دمیری گنجی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، پیمان صالحی دانشگاه شهید بهشتی، رحمت الله مرزوقی دانشگاه شیراز، سید جلال دهقانی فیروزآبادی، دانشگاه علامه طباطبایی، رضا خجسته مهر دانشگاه شهید چمران اهواز.

کد خبر 749632

دیگر خبرها

  • فعالیت ٦١ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • ۷۳ دانشگاه ایرانی جز برترین‌های دانشگاه‌های آسیا
  • ۶۵ استاد نمونه کشوری تجلیل شدند
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • تجمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند