Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-در سطح استان تعداد جوانانی که به مجلس فرستادیم خیلی بیشتر بود و حدود 40 درصد نیروهایی که انتخاب شدند از میان نیروهای جوان بود.

حمیدرضا ترقی امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های شورای وحدت اصولگرایان برای انتخابات شورای شهر سال 1400 که در مسجد امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: در هر انتخاباتی نقش احزاب و گروه‌های سیاسی، نخبگان فرهنگی و اجتماعی برای ساماندهی مشارکت مردم و انتخاب آگاهانه و مسوولانشان و رسیدنش به انتخاب بهتر بسیار حساس و تعیین کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مشکلات و گرفتاری ها مردم باعث شد امکان انتخاب دقیق مردم کاهش بیاید، بیان کرد: همین موضوع باعث شده در کلان شهرهای مثل مشهد مردم با تکیه بر جریان‌های مورد اعتمادشان دست به انتخاب بزند تا با اطمینان بیشتر سرنوشت استان و شهر خود را به دست این کاندیداها بسپارند.

ترقی با اشاره به اینکه شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی که در انتخابات قبلی «شورای ائتلاف» نام داشت، اضافه کرد: فعلا دو ظرفیت جدید در کشور شکل گرفته، یکی ظرفیت شورای وحدت با محوریت روحانیت و رویکرد احزاب و تشکل‎های اسلامی و دیگری شورای ائتلاف با محوریت نخبگان و تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی با رویکرد تشکل‌های مردم نهاد در سطح کشور.

عضو شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در خراسان رضوی  عنوان کرد: این دو ظرفیت تلاش می‌کنند سرمایه اجتماعی نیروهای انقلاب را سازماندهی کنند و در جهت حضور فعال در انتخابات 1400 بتوانند وارد عمل شوند.

وی با بیان اینکه  ما در خراسان رضوی این دو شورا را که یک هدف و نیت را دنبال می‌کنند ولی در اجرا دو ظرفیت متفاوت را دور خود جمع کردند ادامه داد: این دو را یکی کردیم و تحت عنوان «شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب» فعالیت خواهیم کرد؛ چراکه در گذشته هم ما این ترکیب را در خراسان رضوی داشتیم.

ترقی با بیان اینکه خوشبختانه در انتخابات گذشته(انتخابات مجلس شورای اسلامی) مردم به این شورا اعتماد و نمایندگان پیشنهادی این شورا را راهی بهارستان کردند، اضافه کرد: اکثریت نمایندگانی که از خراسان رضوی توانستند به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند نمایندگان پیشنهادی شورای ائتلاف اصولگرایان بودند که این نشان می‌دهد مردم به ما اعتماد و اطمینان دارند.

عضو شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در خراسان رضوی   نمایندگان استان را در مجلس جزو عناصر سازنده و تاثیر گذار مجلس هستند،  بیان  کرد: ما پیگیری مسائل خراسان رضوی و مطالبه خواسته‌های مردمی که به آنان رای دادند هستیم .
وی ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی اکثریت آنان نیروهای تازه نفسی هستند به نظر می‌رسد برنامه‌های خوبی برای پیگیری مسائل مردم داشته‌اند که دستاوردش در بودجه سال بعد مشخص می‌شود.

ترقی با اشاره به اینکه ما از نامزدها و منتخبین مردم میثاق نامه‌ای را در حرم رضوی امضا گرفتیم که زمینه خدمت بیشتر نمایندگان را فراهم می‌کند، بیان کرد: با ایجاد یک کمیته مطالبه‌گری در شورای ائتلاف، مصمم هستیم مطالبات مردم را به طور مستمر پیگیری کنیم تا منتخبین پیگیر مسائل مردم باشند و ما هم با توجه به معرفی که به مردم داشتیم پاسخگوی آنها باشیم .

عضو شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در خراسان رضوی با بیان اینکه در مورد عملکرد شورای ائتلاف گذشته یک بازنگری شده، عنوان کرد: ما نقاط ضعف و قوت کار را با نظرخواهی بررسی و سعی کردیم در این مرحله اشکالات و معایب شورای قبل را برطرف کنیم و با تقویت نقاط قوت حرکت جدیدی را پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه در شورای جدید دو کارگروه ایجاد شده است، افزود: یک کارگروه مربوط به آسیب‌شناسی 5 شورای گذشته مشهد و خراسان رضوی است و کارگروه دیگر متشکل از متخصصین مدیریت شهری، در این کارگروه بالغ بر 40 متخصص، برنامه شورای شهر مشهد را برای سالهای 1400 تا 1404 تدوین می‌کنند.

ترقی با بیان اینکه قرار است هر یک ماه یک‌بار گزارش‌های مستمری از این کارگروه بگیریم، بیان کرد: با توجه به روندی که در کار شورای ائتلاف داشتیم اعتقاد ما این است که شورای شهر باید عمدتا گرایش آن تخصصی باشد و براساس کارآمدی و توانمندی سامان پیدا کند.

عضو شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در خراسان رضوی اضافه کرد: کمرنگ‌ترین مساله در آن گرایش‌های سیاسی باشد، اما به لحاظ تخصص و کارآمدی به تواند حلال مشکلات مردم باشد.

ترقی در خصوص نحوه حضور کاندیداهای ششمین دوره انتخابات شورای شهر مشهد در شورای ائتلاف اصولگرایان گفت: در این خصوص سایتی ایجاد شده که کاندیداها بعد از ثبت‌نام در انتخابات می‌توانند به آن سایت مراجعه، ثبت نام و مدارک خود را در آن سایت بارگزاری کنند، شورا 5 کمیته بررسی تشکیل می‌دهد و افراد با مدارک و مستنداتی که از آنها گرفته شده مورد بررسی قرار می‌گیرند.

عضو شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در خراسان رضوی ادامه داد: کاندیداها به تعداد 5 برابر نیاز وارد کمیته تطبیق می‌شوند و به لحاظ تخصصی به وسیله 8 نفر از متخصصین منطبق بر کمیسیون‌‎های شورای شهر و 9 نفر از نخبگان و مطلعین مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: چنانچه این افراد دارای شرایط لازم بودند از بین آنها به تعداد 3 برابر مورد نیاز انتخاب می‌شوند و شورای مرکزی ائتلاف با بررسی همه جانبه اعم از تخصصی و غیر تخصصی این افراد را مورد بررسی قرار می‌دهند.

ترقی بیان کرد: سپس این افراد به تعداد 2 برابر مورد نیاز تقلیل پیدا می‌کنند و بعد از این ماجرا سایر کاندیداها مجمع عمومی با جمعیتی بالغ بر 300 نفر رای گیری می‌کنند و لیست نهایی توسط مجمع انتخاب و به مردم ارائه خواهد شد.

عضو شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در خراسان رضوی بیان کرد: نتیجه این فرآیند این خواهد بود که به مردم کمک کنیم بهترین افراد را برای شورای شهر انتخاب کنند. 

وی اضافه کرد: ما معتقدیم افرادی که برای شورای شهر انتخاب می‌شوند نباید شورا را سکوی پرشی برای رسیدن یه مسوولیت‌های دیگر انتخاب کنند و باید همین مسئولیت‌شان را تا پایان به سرانجام برسانند.

ترقی با تاکید بر اینکه مبنای کار ما این است ک توسعه متوازن و همه جانبه‌ای باید در شهر مشهد اجرا شود، عنوان کرد: باید از چهره شهر محرومیت زدوده شود، زائرمحوری باید در مشهد که منشا تولید و بهبود اقتصاد و تجارت است مورد توجه قرار بگیرد و چهره مشهد متناسب با عنوان پایتخت معنوی ایران باشد.

عضو شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در خراسان رضوی با بیان اینکه درب ائتلاف به روی همه نیروهای انقلابی باز است،  عنوان کرد: در شورای آینده باید نقش زنان و جوانان پررنگ باشد، شهر مشهد شهری معنوی است و به همین دلیل باید نقش روحانیت نیز در آن پررنگ باشد.

یک چهارم ظرفیت شورای وحدت در اختیار احزاب است

وی  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا عهدشکنان دوره قبلی شورا جایگاهی برای حضور دوباره در این دور از انتخابات در شورای ائتلاف اصولگرایان خواهند داشت یا نه، گفت: طبیعتا برای این افراد این مساله به عنوان امتیاز منفی در کمیته تطبیق اعمال می‌شود اما ما مانع ورود افراد به شورا نمی‌شویم.

40 درصد راه یافتندگان  اصولگران به مجلس جوانان بودند

 ترقی در رابطه با اینکه چرا در لیست شورا جوان گرای جا مانده است، بیان کرد: هیچ فشاری بر روی شورا نبوده و نیست، وقتی شورایی با این گستردگی و فراگیری تشکیل می‌شود هیچ فشاری بر آن قابل پذیرش نیست، نکته دوم این است که مکانیزمی که ما در دوره قبل برای جوان گرایی داشتیم در سطح خراسان رضوی جواب داد، یعنی در سطح استان تعداد جوانانی که به مجلس فرستادیم خیلی بیشتر بود و حدود 40 درصد نیروهایی که انتخاب شدند از میان نیروهای جوان بود.

وی خاطرنشان کرد: اما در ترکیب 5 نفره مشهد طبیعتا مقداری شاخص گرایی و معیارگرایی باعث شد این مساله به نتیجه کامل نرسد، ما از ابتدا ما تدوین و تطبیق شاخص‌ها را به خود جوانان دادیم، امتیازاتی که دادند به نمایندگان سابق بیشتر بود، وقتی امتیاز بالایی به فردی بدهید این در رای مجمع تاثیر می‌گذارد.

ترقی بیان کرد: این پالایش به گونه‌ای صورت گیرد که به تعداد کافی جوان، زن و روحانی و افراد با تجربه در لیست حضور داشته باشد.



عضو شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در خراسان رضوی  ادامه داد: فکر نمی‌کنم ما در انتخابات پیش رو چالش درونی داشته باشیم، نیروهای انقلاب خودشان معترف هستند که این شورا هیچ گاه این‎قدر فراگیر نبوده است.
وی بیان کرد: به نظرات همه سلائق مختلف در درون اصولگرایان توجه می‌شود، چالش بیرونی اما طبیعی است چون فضا رقابتی است، و در نهایت مردم هستند که باید انتخاب کنند، هرچه مردم انتخاب کنند ما تسلیم رای مردم خواهیم بود اما تلاش می‌کنیم توانمندی و کارآمدی لیست مورد نظرمان را بالا ببریم تا بتوانیم اعتماد مردم را جلب کنیم.

با آیت‌الله علم‌الهدی دیداری نداشتیم

وی  درخصوص دیدار با آیت الله علم الهدی عنوان کرد: ما دیداری با ایشان نداشتیم، البته کلیات حرکت و تصمیمات نیروهای انقلاب ممکن است از طریق اشخاص مطلع به اطلاع ایشان برسد.
عضو شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در خراسان رضوی  بیان کرد: حاشیه شهر به هر حال یک جمعیت بسیار قابل توجهی از جمعیت شهر مشهد را تشکیل می‌دهد، خوشبختانه استعدادهای بسیار ارزشمندی در حاشیه شهر مشهد وجود دارد.


ترقی اضافه کرد: من فکر نمی‌کردم این قدر نیروی متخصص و دارای توانمندی‌های علمی و مدیریتی در حاشیه شهر مشهد وجود داشته باشد که این نشان می‌دهد با وجود محرومیت‌هایی که در این مناطق وجود داشته اما در پرورش استعدادهای ارزشمند توفیقات خوبی داشته‌اند، بنابراین هرچه قدر بتوانیم این استعدادها را وارد عرصه‌های تصمیم‌‎گیری کنیم کمک می‌کند به این مساله که حاشیه شهر از این وضعیت اسف‌بار و نگران کننده خارج شود.

لیست شورای وحدت تا 10 خرداد اعلام می‌شود

وی در خصوص ترکیب و لیست نهای گفت: ترکیب شورا پیش‌بینی کردیم که اعضای مطرح و نمایندگان حاشیه شهر باشند هم در لیست شورا بنای ما این است که این عناصر تاثیرگذار وجود داشته باشد، بنابراین این مساله همت خود ساکنان حاشیه شهر و معتمدین آنجا را می‌طلبد که بتوانند افرادی شاخصی را به شورا معرفی کنند.

وی با رد برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه لیست شورای ائتلاف از همین الان بسته شده است، گفت: چنین مطالبی تحت هیچ عنوان صحت ندارد، در انتخابات مجلس شورای اسلامی هم همین طور، ما در شب رای گیری مجمع خودمان هم نمیدانستیم نتایج  چگونه می‌شود و از فرآیند رای‌گیری چه کسانی بیرون می‌آیند.

ترقی در خصوص زمان اعلام لیست نهایی شورای ائتلاف گفت: تلاش می‌کنیم تا هفته دوم خرداد ماه(نهایتا تا 10 خرداد) لیست نهایی را اعلام کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خبرگزاری آریا خراسان رضوی حمید ترقی مجلس شورای اسلامی شورای ائتلاف انتخاب کنند لیست شورا شورای شهر حاشیه شهر شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۷۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای وحدت در خراسان رضوی اعلام کرد که این شورا برای حمایت از یکی از دو نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد به اجماع رسیده است.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برنامه‎‌ شورای وحدت خراسان رضوی برای حمایت از یکی از دو نامزد مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد، اظهار کرد: در جلسه‌ای که دو روز پیش با حضور آقایان اخلاقی و معتمدی‌فر (دو نامزد مرحله دوم انتخابات در مشهد) برگزار شد، ما برنامه‌های هر دو را بررسی کردیم و برای حمایت از یک کدام به جمع‌بندی رسیدیم و پس از آغاز مهلت قانونی تبلیغات، طی اطلاعیه‌ای اعلام می‌کنیم.

وی در خصوص احتمال اجماع تمام تشکل‌های اصولگرای مشهد بر سر یک نامزد، عنوان کرد: تشکل‌هایی که زیرمجموعه شورای وحدت هستند، برای حمایت از یک نامزد خاص به اجماع رسیده‌اند، اما در مورد سایر تشکل‌ها تا جایی که اطلاع دارم هنوز جلسه‌ای در این خصوص برگزار نکرده‌اند و هنوز حتی معلوم نیست که آیا می‌خواهند مجددا از نامزد دور نخست خود حمایت کنند یا خیر.

رئیس شورای وحدت در خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس، بیان کرد: در چند وقت اخیر ما یک نمایش بی‌نظیر از اقتدار کشورمان در سطح بین‌الملل را دیدیم. در چنین شرایطی تقویت اقتدار سیاسی در داخل از اهمیت مضاعفی برخوردار می‌شود که در گرو حضور گسترده مردم در انتخابات است.

ترقی ادامه داد: مردمی که به اقتدار خارجی کشور ایمان دارند و عملیات چندی قبل نیروهای مسلح در حمله به رژیم صهیونیستی برایشان غرور آفریده، باید در عرصه داخلی هم برای تقویت اقتدار کشور تلاش کنند. در شرایط فعلی و پس از اتفاقات اخیر، مردم امیدوارتر شده‌اند و همین زمینه خوبی خواهد بود برای مشارکت گسترده در انتخابات ۲۱ اردیبهشت تا حداقل همان میزان مشارکت انتخابات اسفندماه مجدداً حاصل شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد را شامل می‌شود
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
  • طرح مالیات بر سوداگری شامل حداکثر یک درصد از افراد جامعه است
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد