Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، کلویی ژائو که چند شب پیش با «سرزمین آواره‌ها» جایزه بهترین کارگردان را از مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب برد و لی ایساک چونگ که با «میناری» برنده جایزه بهترین فیلم خارجی شد، در بخش بهترین کارگردان بفتا با تامس وینتربرگ «یک دور دیگر»، شنن مرفی «دندان‌های شیری»، یاسمیلا ژبانیچ «کجا می‌روی آیدا؟» و سارا گاورون «راکس» رقابت می‎‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال گذشته در مراسم بفتا فیلم‌های «جوکر»، «ایرلندی» و «روزی روزگاری در هالیوود» پیشتاز دریافت جوایز بودند و در میان نامزدهای چهار بخش بازیگری آن حتی یک غیر سفیدپوست هم دیده نمی‌شد اما امسال بسیاری از نامزدهای جوایز بازیگری را رنگین‌پوستان تشکیل می‌دهند تا معلوم شود دگرگونی‌های بفتا برای دیدن شدن تمام قوم‌ها و نژادها و جنس‌ها تا حدودی اثرگذار بوده است.

«سرزمین آواره‌ها» و «راکس» هر کدام با هفت نامزدی پیشتازند و «پدر»، «منک»، «میناری» و «زن جوان نویددهنده» با شش نامزدی پس از آنها قرار دارند. در بخش نامزدهای کارگردانی که سال گذشته فقط مردان فیلمساز حضور داشتند، امسال حضور زنان چشمگیر است. ضمن اینکه نامزدی‌های این دوره بین ۵۰ فیلم تقسیم شده، در حالی که پارسال ۳۹ فیلم نامزد شده بودند.

هفتاد و چهارمین دوره مراسم اهدای جوایز بفتا روزهای ۱۰ و ۱۱ آوریل ۲۰۲۱ در رویال آلبرت هال لندن برگزار می‌شود؛ یک مراسم برای بخش‌های فنی و مراسم دوم برای بخش‌های اصلی. فهرست نامزدهای این دوره از این قرار است:

بهترین فیلم: پدر، موریتانیایی، سرزمین آواره‌ها، زن جوان نویددهنده، دادگاه شیکاگو هفت

بهترین فیلم خارجی‌زبان: «یک دور دیگر» تامس وینتربرگ، «رفقای عزیز» آندری کنچالفسکی، «بینوایان» لاج لی، «میناری» لی ایساک چونگ، «کجا می‌روی آیدا؟» یاسمیلا ژبانیچ

بهترین انیمیشن: «به پیش» دن اسکنلن، «روح» پیت داکتر و دانا ماری، «وولف‌واکرز» تام مور

بهترین کارگردان: تامس وینتربرگ «یک دور دیگر»، شنن مرفی «دندان‌های شیری»، لی ایساک چونگ «میناری»، کلویی ژائو «سرزمین آواره‌ها»، یاسمیلا ژبانیچ «کجا می‌روی آیدا؟»، سارا گاورون «راکس»

بهترین بازیگر زن: باکی باکرای «راکس»، رادا بلنک «نسخه چهل و یک ساله»، ونسا کربی «قطعه‌های یک زن»، فرانسیس مکدورمند «سرزمین آواره‌ها»، وونمی موساکو «خانه او»، آلفری وودارد «رحم»

بهترین بازیگر مرد: ریز احمد «صدای متال»، چدویک بوزمن «ما رینی بلک باتم»، آدراش گوراو «ببر سفید»، آنتونی هاپکینز «پدر»، مدس میکلسن «یک دور دیگر»، طاهر رحیم «موریتانیایی»

بهترین موسیقی متن: منک، میناری، اخبار جهان، زن جوان نویددهنده، روح

کد خبر 589802 برچسب‌ها سینمای جهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای جهان سرزمین آواره ها یک دور دیگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۷۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأیید کرد انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • معرفی نامزدهای کسب جوایز بهترین‌های فوتبال فرانسه در سال ۲۰۲۴
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • درخشش خبرنگار خبر خورستان در جشنواره استانی ره آورد سرزمین نور
  • درخشش خبرنگار خبر خورستان در جشنواره ره آورد سرزمین نور
  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • لواندوفسکی: توپ طلای 2021 حق مسی بود؛ بلینگام و ام باپه بهترین بازیکنان دنیا هستند