Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده قرارگاه عمار گفت: ابوطالب (ع) با وجود فرماندهی لشکر اسلام، گمنامی را به جان خرید و شبهه ایمان نداشتن حضرت ابوطالب (ع) کاملاً بی اساس است.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام مهدی طائب صبح سه شنبه در مراسم افتتاحیه همایش بین‌المللی «حضرت ابوطالب (ع) حامی پیامبر اعظم (ص)» که در سالن قدس مجتمع امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به ابعاد شخصیت حضرت ابوطالب (ع) گفت: درسی که ابوطالب (ع) به ما آموخت این بود که اگر شخصی با خداوند معامله کند، در هر حال پیروز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده قرارگاه عمار با تأکید بر اینکه حضرت ابوطالب (ع) خود را فدای پیامبر اکرم (ص) کردند، افزود: ابوطالب (ع) تا پایان عمر لحظه‌ای از حمایت از پیامبر اکرم (ص) کوتاه نیامد.

حجت الاسلام طائب با اشاره به اینکه حمایت بی دریغ ابوطالب از پیامبر اکرم (ص) را همه مورخان قبول دارند، گفت: ایمان راسخ حضرت ابوطالب (ع) نسبت به پیامبر اکرم (ص) و دین مبین اسلام بی نظیر است، اما آنچه ایشان را از پای در آورد، محاصره در شعب ابیطالب بود.

وی با بیان اینکه حضرت ابوطالب (ع) دارای ایمان والا و انگیزه‌های الهی در حمایت و دفاع از رسول خدا (ص) بود، گفت: ابوطالب (ع) جان، مال و آبروی خودش را فدای پیامبر اکرم (ص) کرد. امروز همه سادات در سراسر دنیا از نسل ابوطالب (ع) هستند و سیادت خود را مدیون ایشان هستند. با پژوهش در تاریخ می‌فهمیم که همه مسلمین ایشان را دوست داشتند و شبهه ایمان نداشتن حضرت ابوطالب (ع) کاملاً بی اساس است.

حجت الاسلام طائب با اشاره به اینکه حضرت ابوطالب (ع) امین بودند و مسئولیت سفیر پیامبر اکرم (ص) را بین مشرکان بر عهده داشت، افزود: ایشان همواره فرمانده لشکر اسلام بود، اما گمنامی را به جان خرید. ابوطالب سردار گمنام پیامبر اکرم (ص) بود و یقیناً حضرت ابوطالب (ع) با عمل صالح و با ایمان از دنیا رفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مهدی طائب حضرت ابوطالب شعب ابیطالب پیامبر اعظم تاریخ اسلام حضرت ابوطالب پیامبر اکرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۷۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | لحظاتی قبل از خاکسپاری شهید گمنام در رفسنجان

پیکر شهید گمنام 24 ساله که از دو روز گذشته مهمان دیار فاتحان اروند بود، با مداحی کربلایی مجتبی رمضانی در سالروز شهادت امام صادق علیه السلام آماده خاکسپاری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، امروز شنبه پانزدهم اردیبهشت، مردم دیار فاتحان اروند در استقبالی باشکوه، شهید گمنام ۲۴ ساله را که در سال ۱۳۶۳ در منطقه بدر شرق دجله به شهادت رسیده بود، از میدان شهید سلیمانی (شهدا) تا میدان حضرت ابراهیم علیه السلام و خیابان امام خمینی (ره) تشییع کردند.

در فیلم زیر لحظاتی قبل از خاکسپاری شهید گمنام را ببینید:

کد خبر 750528

دیگر خبرها

  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • فیلم | لحظاتی قبل از خاکسپاری شهید گمنام در رفسنجان
  • مذاهب اسلامی برای کسب فیض به محضر امام صادق(ع) شرفیاب می شدند/ امام صادق(ع) مورد تأیید تمام مذاهب اسلامی هستند
  • حامیان شعار زن، دختران دانشجو را در کف خیابان لگدمال می‌کنند
  • خدمت اهالی هرمزگان در چایخانه حضرت رضا علیه السلام
  • امام جعفر صادق(ع) بر اتحاد و وحدت امت اسلامی توصیه می‌کردند
  • بندرلنگه در سوگ حضرت صادق علیه‌السلام
  • امام صادق(ع) مرجع امت اسلامی است