Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@18:41:43 GMT

معماری ایرانی در تلفیق هنر و فناوری

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۷۷۷۵

معماری ایرانی در تلفیق هنر و فناوری

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اسفندیار ایمانزاده مدیرعامل شرکت خلاق تندیس و پیکره شهریار (یادمان)، گفت: یکی از حوزه‌های اصلی کار ما مجسمه‌سازی به صورت مولاژ، با الهام از آثار باستانی و تاریخی است. مولاژ به معنای شبیه‌سازی آثارباستانی با در نظر گرفتن همه جزئیات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت خلاق تندیس و پیکره شهریار (یادمان)، ادامه داد: انواع سردیس، تندیس و آلمان‌ها در این مجموعه خلاق تولید می‌شود. شهرداری‌ها، خریداران خصوصی، دانشگاه‌ها، مدارس غیرانتفاعی و مراکز فرهنگی در کنار عموم شهروندان از جمله مشتریان  تولیدات نرم و خلاق این شرکت هستند.

این فعال صنایع نرم و خلاق، ضمن توضیح بیشتر در مورد ویژگی‌های مختلف محصولات این شرکت، گفت: برای مثال در یک پروژه بزرگ، کتیبه‌های باستانی برای یک باغ موزه شبیه‌سازی شد. همچنین یک پروژه ساخت مولاژ از کتیبه‌های دوره ساسانی و اشکانی برای یک مرکز دانشگاهی، انجام دادیم که در آن تمام جزئیات و حساسیت‌های کار رعایت شد.

وی افزود: همچنین در همکاری با پژوهشکده میراث فرهنگی، پروژه‌های کاری مختلف دیگری نیز انجام شده است. تولید اشکال عناصر تزئینی معماری ایرانی مانند قرنیز، مشبک، ستون و سرستون، یکی دیگر از فعالیت‌های ما در این شرکت خلاق است. در حال حاضر در مجموعه ما، حدود 500 سردیس مشاهیر وجود دارد.

مدیرعامل شرکت خلاق تندیس و پیکره شهریار (یادمان)، در توضیح بیشتر پیرامون سردیس‌ها، گفت: این سردیس‌ها، غالباً از مشاهیر علمی و تاریخی هستند. شهرداری‌ها نیز معمولاً المان‌های شهری از مشاهیر مورد قبول عامه سفارش می‌دهند. حتی منازل مسکونی نیز برای زیباسازی هر چه بیشتر، درخواست یک اثر هنری به شکل المان، مجسمه یا سردیس زیبا را دارند.

ایمانزاده، در توضیح بیشتر ویژگی های فرهنگی این کسب و کار، بیان کرد: این حرفه، تمام خصایص صنایع نرم و خلاق را دارد و امیدوار هستیم، با حمایت و پشتیبانی بیشتر نهادهای مسئول بتوانیم این هنر خلاق را در تلفیق با فناوری به تعداد بیشتری از هنرجویان نسل جوان منتقل کنیم.

 

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: تندیس سازی معماری ایرانی خبرخوب شرکت خلاق شرکت خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۷۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشمندان ایرانی با توفیقات علمی خود، امنیت و توسعه پایدار کشور را تضمین کردند

در بیانیه پایانی کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ تاکید شد با اینکه بیش از ۴۰ سال است که جمهوری اسلامی ایران تحت تحریم‌های شدید قرار دارد، دانشمندان ایرانی به برکت فداکاری و تخصص خود به موفقیت دست یافته و در نتیجه این توفیقات، حاکمیت فناورانه، امنیت و توسعه پایدار کشور تضمین کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ از هفدهم تا نوزدهم اردیبهشت در شهر اصفهان برگزار شد، با صدور بیانیه پایانی اختتامیه پایان یافت.

در این بیانیه آمده است: «ما شرکت کنندگان، دانشجویان، استادان، پژوهشگران و مهندسان از جمهوری اسلامی ایران به ویژه انجمن هسته‌ای ایران، سازمان انرژی اتمی ایران، پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای و دانشگاه‌ها به خاطر برگزاری این رویداد مهم سپاسگزاریم.

در غرب آسیا همواره در خط مقدم پژوهش و نوآوری هسته‌ای و میزبان همایش‌های مرتبط بوده که حاکی از تعهد این کشور به تقویت همکاری‌ها و تبادل دانش در این زمینه حیاتی بوده است.

مباحثات و گفتگوهای علمی مطروحه در این گونه از همایش‌ها در شکل دهی آینده دانش هسته‌ای و کاربردهای آن در دنیا و غرب آسیا مؤثر خواهد بود.

این همایش محفلی پیشرو برای محققان، دانشمندان، مهندسان و کارشناسان صنعت فراهم نمود تا در آن به تبادل اطلاعات و نظرات در خصوص پیشرفت‌های اخیر چالش‌های پیش رو و نوآوری‌های حوزه‌های مرتبط با علوم و فنون هسته‌ای بپردازند.

این همایش شاهد برنامه‌های متنوعی اعم از سخنرانی‌های کلیدی نشست‌های عمومی و میزگردها بود و مقالات متعددی به صورت شفاهی و پوستری در طیف وسیعی از موضوعات از جمله محورهای زیر ارائه شد:
• طراحی، بهره برداری و ایمنی رآکتورهای هسته‌ای
• مدیریت چرخش سوخت هسته‌ای و دفع زباله
• سپر هسته‌ای و حفاظت در برابر تشعشعات
• مواد هسته‌ای و یکپارچگی ساختاری
• فناوری‌های پیشرفته هسته‌ای و کاربردهای آن
• انرژی هم جوشی و فیزیک پلاسما
• سیاست هسته‌ای، مقررات و تلاش برای منع اشاعه
• پزشکی هسته‌ای و رادیو داروها
این رویداد فرصت بی نظیری برای شرکت کنندگان فراهم کرد تا در گفتگوهای میان رشته‌ای مشارکت داشته باشند و یافته‌های پژوهشی را به اشتراک بگذارند و همکاری‌ها را با هدف تقویت نوآوری و پیشرفت در علوم و فناوری هسته‌ای گستردش دهند.

شرکت کنندگان از فرصت ارتباط با هم پایان و پیشگامان صنعت سیاستگذاران و دانشگاهیان بهره مند شدند.

به عنوان شرکت کنندگان این کنفرانس باعث خرسندی است که گلچینی از جملات را از متون ارسال شده توسط پروفسور میخائیل کوالچوک، رئیس مرکز تحقیقات ملی مؤسسه کورچاتوف باز نقل کنیم.

معتقدم دانشمندان ایرانی سزاوار احترام عمیق هستند؛ علی رغم اینکه بیش از ۴۰ سال است که جمهوری اسلامی ایران تحت تحریم‌های شدید قرار دارد، دانشمندان ایرانی به برکت فداکاری و سطح بالای تخصص خود به موفقیت دست یافته اند و در نتیجه این توفیقات، حاکمیت فناورانه، امنیت و توسعه پایدار کشور را تضمین کردند.

من عمیقاً معتقدم که الگوی موفق توسعه علمی و فناوری ایران و روسیه که تحت فشارهای خارجی بوده اند برای مواجهه با چالش‌ها و تهدیدهای نوین برای هر دو کشور بسیار حائز اهمیت است.

بحث‌های صریح، همکاری و تشریک نظرات و تبادل بهترین شیوه‌ها در طول برگزاری همایش ترغیب شد.

شرکت کنندگان به بررسی راه حل های نوآورانه پرداختند، با چالش‌ها مقابله کردند و از فرصت‌ها برای استفاده از ظرفیت علم و فناوری هسته‌ای به نفع همه بهره مند شدند.

هدف از برگزاری این همایش تقویت ارتباطات، بهبود مشارکت و پیشرفت در مرزهای علوم و فناوری هسته‌ای بود لذا توصیه می‌شود که این شتاب و تعهد ظهور یافته در برگزاری کنفرانس در تعاملات آتی نیز پیگیری شود تا سرانجام منجر به گفتگوهای چندجانبه‌ای گردد که برای گذار هسته‌ای پیش رو حیاتی است.

ما به عنوان شرکت کنندگان از مسئولان محترم جمهوری اسلامی ایران تقاضا داریم برای رونق بخشی به صنعت هسته‌ای و توجه به آینده شغلی دانشجویان حداقل هر دو سال یک بار همایش بین المللی علوم و فناوری هسته‌ای برگزار گردد.

ما به عنوان شرکت کنندگان مراتب قدردانی صمیمانه خود را از جناب آقای دکتر کریمی ثابت رئیس انجمن هسته‌ای ایران و جناب آقای مهندس محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به عنوان متولیان برگزاری کنفرانس و حمایت‌های بی دریغ و سایر حامیان مالی و تمامی مقامات محلی ابراز می‌کنیم.

در پایان توفیق این رویداد مهم را به روح پاک استاد مجید شهریاری تقدیم می‌کنیم.»

کد خبر 751844

دیگر خبرها

  • دانشمندان ایرانی با توفیقات علمی خود، امنیت و توسعه پایدار کشور را تضمین کردند
  • اینوتکس ۲۰۲۴ میزبان ۳ نوآوری ایرانی
  • «نقشه راه اجرای سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم» رونمایی شد
  • دهقانی: شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان دو بازوی جوامع انسانی هستند
  • سهم ایران در اقتصاد خلاق کمتر از یک درصد!
  • سهم ایران در اقتصاد خلاق کمتر از یک درصد است 
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را دریافت کرد
  • از اینوتکس ۲۰۲۴ بیشتر بدانید
  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • ضرورت توجه به معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی