Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجابا بیان اینکه حجم بسیاری از کلیپ‌های غیر اخلاقی خارج از کشور تولید می‌شود گفت: پلیس فتا بنابر وظیفه قانونی با تولیدکنندگان محتوا‌های غیراخلاقی، خشونت زا و اوباشگرانه در داخل کشور برخورد می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فضای مجازی این روز‌ها پر شده از انواع و اقسام مطالب، نوشته ها، عکس‌ها، فیلم‌ها و کلیپ‌ها؛ مواردی که طبیعت این فضا و بستر است؛ اما آنچه نگران کننده است انتشار محتوا و مطالب غیر اخلاقی، خشونت زا و اوباشگرانه است؛ به خصوص در این ایام کرونایی که سطح دسترسی کودکان و نوجوانان به اینترنت، فضای سایبری و شبکه‌های اجتماعی به واسطه آموزش‌های مجازی بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین تبلیغات پر زرق و برق شبکه‌ها و گروه‌های مختلف برای کسب فالوور بر هیچکس پوشیده نیست، اما دغدغه این است که انتشار تصاویر مستهجن، کلیپ‌های خشونت زا و انواع و اقسام کری خوانی، حریف طلبی و شاخ و شانه کشیدن و درگیری و دعوا و محتوا‌هایی هرچند بی ارزش با مهندسی هرچه تمام تر کودک و نوجوان را به خود جذب می‌کنند.

از همه بدتر دعوا‌های گروه‌های مختلف با تولید محتوا‌های خشن است که در شبکه‌های مجازی پخش می‌شود و طرفداران‌شان به آن دامن زده و بر حجم ناامنی فضای سایبری و ترویج خشونت می‌افزایند.

چگونگی رصد، شناسایی و برخورد با جرایم فضای مجازی ما را بر آن داشت تا با سرهنگ «رامین پاشایی» معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا به گفتگو بنشینیم.

سرهنگ پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در گفتگویی با بیان این مطلب که افسران سایبری پلیس فتا به صورت شبانه روز در حال رصد فضای مجازی هستند اظهار داشت: فضای مجازی و محتوای درج شده در شبکه‌های اجتماعی به صورت ۲۴ ساعته توسط تیم مجرب افسران پلیس فتا رصد و بررسی شده و اگر با مواردی از قبیل ترویج خشونت، اوباشگری، فساد، قمار، شرط‌بندی و کلاهبرداری مواجه شویم بلافاصله مراتب به مقام قضایی منعکس شده و هماهنگی لازم جهت برخورد و دستگیری متهمان اخذ می‌شود.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: کری‌خوانی، خط و نشان کشیدن، انتشار تصاویر و فیلم‌های غیر اخلاقی و کلیپ‌های خشونت زا و اوباشگرانه که به هر بهانه و دلیلی در فضای مجازی منتشر شود از جمله مواردی است که پلیس فتا قاطعانه با آن برخورد می‌کند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در پاسخ به این پرسش فارس که مردم نسبت به انتشار مطالب غیر اخلاقی در فضای سایبری گله‌مند هستند، گفت: تقریبا تمام موارد غیر اخلاقی در رصد پلیس فتا قرار می‌گیرد، اما بحث اصلی شناسایی است؛ متاسفانه بیشتر محتوای غیر اخلاقی که هیچ سنخیتی با فرهنگ، شعور، آداب و رسوم کشور ما ندارد در بیرون از کشور و خارج از مرز‌های آبی و خاکی تولید شده و به داخل کشور پمپاژ می‌شود.

سرهنگ پاشایی با تأکید دوباره بر این مطلب که پلیس در رصد مشکلی ندارد خاطرنشان کرد: پلیس تمام مطالب را می‌بیند، اما فقط با مطالبی که در داخل کشور تولید می‌شود و تولیدکنندگان آن، بنابر قانون_ که کاملاً وظایف را مشخص کرده_ می‌تواند برخورد کند.

سرهنگ پاشایی در پاسخ به این پرسش فارس که برخی افراد محتوا‌های بد را به قصد اذیت و آزار دیگران ارسال می‌کنند و چگونه باید این موضوع را پیگیری کرد، گفت: قانونگذار برای هرگونه آزار و اذیت، توهین، فحاشی و اخاذی در فضای مجازی جرم انگاری کرده است؛ بنابراین اگر فردی با چنین مواردی مواجه شد باید به دادسرای ویژه جرایم رایانه‌ای شهرستان خود یا دادسرای عمومی مراجعه و طرح شکایت کند؛ بعد از شکایت بلافاصله پلیس فتا به موضوع رسیدگی و فرد خاطی را دستگیر می‌کند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با بیان اینکه متاسفانه حجم زیادی از کلیپ‌ها و موارد غیراخلاقی خارج از مرز‌های آبی و خاکی کشور تولید می‌شود به هموطنان توصیه کرد که هوشیار باشند؛ به خصوص در این ایام که با شیوع ویروس کرونا مواجه بوده و سطح دسترسی فرزندان و کودکان به فضای مجازی نسبت به قبل بیشتر شده است.

وی به خانواده‌ها تاکید کرد: در این ایام بیش از گذشته مراقب بوده و از یک سری نرم افزار‌های خاص مثل کنترل والدین استفاده کنند تا انشاالله حداقل امنیت نسبی و قابل قبولی را در فضای مجازی تجربه کنیم.

معاون اجتماعی پلیس فتا از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اعلام کنند.

منبع: فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فضای مجازی پلیس فتا کلیپ غیر اخلاقی خشونت آزار مجازی جرایم مجازی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا فضای مجازی غیر اخلاقی خشونت زا شبکه ها کلیپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۸۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجاوز جنسی ۴ مرد افغان به نوجوان ایرانی در تهران | التماس کردم فایده نداشت! +فیلم

20 شهریور سال گذشته پسر ۱۶ ساله‌ای به نام نوید به همراه پدرش با مراجعه به پلیس آگاهی پایتخت شکایتی را مبنی بر آزار و اذیت چهار متجاوز ثبت کرد.

به گزارش روزنامه ایران، وی در تشریح ماجرا به مأموران گفت: صبح در حال بازی در زمین فوتبالی در نزدیکی خانه‌مان بودم که چهارمرد افغانستانی با موتور به آنجا آمدند و بعد با تهدید چاقو مرا سوار کردند و به حاشیه تهران بردند. بعد از آن وارد باغی شدیم و آنها بدون توجه به التماس‌هایم مرا آزار دادند و در آخر هم تهدیدم کردند که اگر دراین‌باره به کسی حرفی بزنم خودم و خانواده‌ام را می‌کشند.

نوید در حالی که اشک می‌ریخت ادامه داد: خیلی ترسیده بودم به همین خاطر قصد نداشتم به کسی حرفی بزنم اما وقتی به خانه رسیدم آنقدر آشفته و به‌هم ریخته و ناراحت بودم که پدرم فهمید اتفاق بدی برایم افتاده و من هم ماجرا را برایش تعریف کردم و تصمیم گرفتیم از آن متجاوزان شکایت کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

پس از آن شاکی با دستور قضایی برای انجام معاینه به پزشکی قانونی معرفی شد و کارشناسان این سازمان آزار و اذیت وی را تأیید کردند. به این ترتیب مأموران ردیابی ۴ متهم را در دستور کارشان قرار دادند و با بررسی‌های فنی موفق شدند دو نفر از متهمان را شناسایی و بازداشت کنند. دو متهم پس از دستگیری به پلیس آگاهی منتقل شدند و در بازجویی‌ها منکر ماجرا شدند.

با تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه 11 دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در جلسه تحقیق این پرونده، پسر نوجوان که با پدرش در دادگاه حاضر شده بود به قضات گفت: دو متهم دستگیر شده همان کسانی هستند که بدون توجه به التماس‌هایم من را مورد آزار و اذیت قرار دادند و بعد هم تهدیدم کردند که نباید حرفی بزنم. آن روز به قدری از تهدیدهای‌شان ترسیده بودم که فکر می‌کردم من و خانواده‌ام را می‌کشند اما حالا که شکایت کردیم و دو متهم این پرونده بازداشت شده‌اند درخواستم اعدام آنهاست و به هیچ عنوان هم حاضر به گذشت نیستم.

پس از آن دو متهم با رد اتهام‌شان مدعی شدند: ما در روز حادثه در محل بودیم اما کاری نکردیم و دو دوست دیگرمان که حالا متواری هستند به شاکی تعرض کرده‌اند. ما بی‌گناه هستیم و بی‌دلیل بازداشت شده‌ایم. دو متهم در پاسخ به سؤال قاضی که دو دوست‌تان حالا کجا هستند نیزعنوان کردند: بعد از آن روز دیگر نه آنها را دیدیم و نه از آنها خبر داریم.

با پایان جلسه تحقیق قرار است دو متهم بزودی پای میز محاکمه بایستند.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • حذف هوش مصنوعی غیراخلاقی از اپ استور
  • تجاوز جنسی ۴ مرد افغان به نوجوان ایرانی در تهران | التماس کردم فایده نداشت! +فیلم
  • درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان