Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@17:32:39 GMT

۲۵ تن از کالاهای وارداتی به کشور کالاهای اساسی است

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۸۳۱۸

۲۵ تن از کالاهای وارداتی به کشور کالاهای اساسی است

به گزارش خبرنگار مهر، حمید زاد بوم شامگاه سه شنبه در مراسم تجلیل از صادر کنندگان گیلان در رشت، صادر کنندگان را جهادگران عرصه اقتصاد عنوان کرد و گفت: در سال گذشته با تلاش صادر کنندگان شاهد بیش از ۴۱ میلیارد دلار صادرات از ایران بودیم.

وی به ۶۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری تجارت خارجی ایران از ابتدای امسال تاکنون با توجه به فشار و تحریم‌های اقتصادی اشاره و اظهار کرد: از این میزان بیش از ۳۱ میلیون دلار در بخش صادرات و مابقی نیز در بخش واردات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه در بخش صادرات در مقایسه با سال گذشته شاهد کاهش ۱۹ درصدی و در بخش واردات نیز کاهش ۱۵ درصدی شاهد هستیم، گفت: شیوع کرونا بر اقتصاد جهانی و به ویژه کشور ما تأثیر گذار بوده است.

وی با بیان اینکه نخستین بار صادرات ایران در سال ۶۵ به مرز یک میلیارد دلار رسیده و از آن زمان تاکنون اقدامات لازم برای توسعه صادرات انجام شده است، ادامه داد: ایران در ۲۸ گروه از ۴۰ گروه صادراتی فعال است.

زادبوم با بیان اینکه از ابتدای امسال در بخش کشاورزی از نظر وزنی بیش از ۵۲ درصد و از نظر ارزشی ۴۳ درصد رشد داشته‌ایم، افزود: در حوزه صادرات میوه و تره بار ۲۵ و گل و گیاه ۵۲ درصد رشد شاهد بوده‌ایم.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در راستای توسعه صادرات اشاره و اضافه کرد: ایران با مرکز تجارت بین الملل پروژه‌ای هشت میلیون یورویی به مدت پنج سال در حال اجرا است که منابع مالی این پروژه از سوی سازمان‌های بین المللی تأمین می‌شود.

معاون وزیر صمت با اشاره به رقابت نابرابر صادر کنندگان ایرانی به دلیل تحریم‌ها، افزود: به دلیل تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی گاهی صادرکنندگان ایرانی در این بخش در رقابت با سایر صادرکنندگان متحمل ضرر می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد کالاهای وارداتی به کشور کالاهای سرمایه‌ای است، گفت: از مجموع ۳۰ تن کالای وارداتی به کشور ۲۵ تن به ارزش ۲۵ میلیارد دلار جز کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم است.

کد خبر 5166089

منبع: مهر

کلیدواژه: تجارت کالاهای اساسی ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه بوشهر شیوع کرونا گرگان اردبیل شیراز عکس استانها همدان انتخابات 1400 شهرستان کرج اراک صادر کنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۸۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟

به گزارش همشهری آنلاین، آخرین جزئیاتی که از ریز مبادلات ایران و عراق منتشر شده مربوط به ۹ ماهه ۱۴۰۲ است که نشان می‌دهد در این بازه زمانی، حدود ۲۰ درصد از تجارت ۷.۳ میلیارد دلاری ایران و عراق به صادرات گاز اختصاص داشته و مابقی کالاهای غیرنفتی و مصرفی بوده است.

بنا بر اعلام سازمان توسعه تجارت، در ۹ ماهه پارسال، علاوه بر گاز، محصولات فولادی، پلاستیکی، لبنی، معدنی فلزی، صنایع تبدیلی، کاشی و سرامیک، شیرینی و شکلات مهم‌ترین محصولات صادراتی ایران به عراق بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق

کد خبر 847420 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها صادرات تجارت خارجی عراق

دیگر خبرها

  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت