Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله سیدرحیم توکل نماینده مجلس خبرگان رهبری امشب در مراسم چهلمین روز رحلت آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه که در مسجد جامع ساری برگزار شد، جهل و نادانی را عامل همه بدبختی‌ها برشمرد و اظهار کرد: افراد جاهل نزد خداوند متعال مقامی ندارند و انسان‌های حقیری هستند.

وی با اشاره به اینکه انسان عالم، حامل علم است، اظهار کرد: عزت و علم به جان عالم می‌آید و عالم را عزیز می‌کند، عالم عزیز است چون علم عزیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 توکل با تأکید بر اینکه اگر عالم عامل شد و به علم خود عامل نبود آنقدر حقیر است که با حقارت با او برخورد می‌شود، اضافه کرد: اگر انسان عالم شد و به عمل خود عامل بود و آنچه که می‌گفت ابتدا خود به آن عمل کرده و بعد برای دیگران بیان می‌کرد با او با صلابت و ارزش برخورد می‌شود.

وی گفت: جلوه دنیا خیلی‌ها را زمین زده و از وادی دین بیرون برده است، آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه عمری بر روی یک حصیر و در یک اتاق حقیرانه کتب اهل بیت (ع) را مطالعه می‌کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه نسبت به دنیا و زرق و برق‌های آن کاملاً بی‌اعتنا بود، خاطرنشان کرد: زهد و ساده زیستی از در و دیوار بیت آیت الله نظری می‌بارد.

این مسؤول با تأکید بر اینکه آیت‌الله نظری نسبت به جلوه‌ها و جذبه‌های دنیا بی‌اعتنا بود، تصریح کرد: این نتیجه باور درون این عالم ربانی بود که سال‌ها زاهدانه زندگی کرد.

وی با اشاره به اینکه زهد و ساده زیستی آیت‌الله نظری خادم الشریعه نتیجه باور و اخلاص ایشان بود، خاطرنشان کرد: وقتی کار برای خدا و از روی اخلاص باشد این‌گونه موجب جذب قلوب می‌شود.

 توکل اضافه کرد: مردم بی‌جهت نسبت به فردی ابراز ارادت و علاقه نمی‌کنند و باید چیزی در دل ببینند تا ابراز محبت در دل به وجود بیاید، آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه (ره) در دل مردم جای داشت و در جان مردم مستقر بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رسیدن به مقام و جایگاه شخصیتی همچون آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه، سال‌ها زهد، ساده‌زیستی، تهذیب نفس، دوری از جلوه‌های دنیوی و بی‌توجهی به زرق و برق‌های دنیا را می‌طلبد، مقام‌های عالی را به همین راحتی به افراد نمی‌دهند و تلاش بسیار می‌خواهد.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه تنها برای ساری و مازندران نبود بلکه متعلق به عالم اسلام بود و همه عزادار این عالم وارسته هستند، افزود: به‌طور حتم فقدان چنین شخصیتی ضربه سنگینی است که جای ایشان پر نخواهد شد.

توکل گفت: آیت‌الله نظری در فقه، اصول، کلام، اخلاق و فلسفه استادی جامع بود، این عالم ربانی دستگیر مردم بوده و در رسیدگی به امور مردم به ویژه محرومان همواره دغدغه داشت.

وی یادآور شد: آیت‌الله نظری خادم الشریعه انقلابی پس از انقلاب نبود، این عالم انقلابی، مرد میدان قبل از انقلاب بود و در جریان مبارزات نهضت انقلاب، بدون هیچ ترس و واهمه‌ای در صحنه مبارزه علیه رژیم طاغوت همراه امام راحل بود.

 توکل با اشاره به اینکه خیلی‌ها انقلابی قبل از انقلاب هم بودند اما نتوانستند تا آخر عمر روی خط انقلاب بایستند، بیان کرد: آیت‌الله نظری قبل از انقلاب با امام راحل بود، بعد از انقلاب نیز با امام بود و در زمان رهبری، مقام معظم رهبری نیز همراهشان بودند و تا نفس آخر همان چیزی را که اول کار می‌گفت بیان می‌کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه ابراز محبت به اهل بیت(ع) را یکی دیگر از ویژگی‌های آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه (ره) عنوان کرد و گفت: این عالم ربانی، علم، عمل، زهد، تقوا، دوری از جاذبه‌های دنیوی، انقلابی و ولایی بودن را در کنار هم داشت.

توکل در بخش پایانی سخنان خود احیای فرهنگ غدیر با پایه‌گذاری دهه غدیر را از دیگر اقدامات ارزشمند و ماندگار آیت الله نظری خادم‌الشریعه برشمرد و اضافه کرد: این فقیه وارسته می‌دانست اگر غدیر احیا شود راه و مسیر امام علی(ع) گم نخواهد شد و با تبعیت از ولایت و رهبری ادامه خواهد یافت.

گفتنی است؛ در ادامه این مراسم از کتاب آیت الله نظری در اسناد ساواک و شهربانی همزمان با چهلمین روز رحلت این عالم ربانی رونمایی شد.

 این کتاب در ۳۰۰ صفحه و از سوی مرکز حفظ و نشر آثار آیت‌الله نظری خادم‌الشریعه تدوین و به چاپ رسیده است، که حاوی مجموعه‌ای از اسناد دوران مبارزاتی این فقیه مجاهد در نهضت انقلاب اسلامی است که از دستگاه اطلاعات امنیت و شهربانی رژیم طاغوت بر جای مانده، به چاپ شده است.

به گزارش فارس: این کتاب در چهار بخش زندگینامه آیت‌الله عبدالله نظری خادم‌الشریعه، مروری بر خاطرات آیت الله نظری خادم‌الشریعه، اسناد، ضمائم و تصاویر به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مجلس خبرگان رهبری مسجد جامع ساری آیت الله نظری خادم الشریعه عالم ربانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۸۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود. او شخصیت عظیمی بود که توانست دیانت و معنویت را همراه با سیاست الهی مبتنی بر عقلانیت به خوبی تفسیر نماید. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله علی عباسی ظهر امروز در همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی که در حسینیه ستاد برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی نقطه عطف تاریخ است. انقلاب اسلامی ایران یک نعمت بزرگ الهی است که روح جدیدی بر جهان دمید. این انقلاب همچنان مدیون اندیشه‌های شخصیت‌‌های بزرگ است، شخصیت‌ها و اندیشمندانی که در نظریه‌پردازی و تنظیم مبانی فکری انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفا کرده‌اند و استاد شهید مطهری یکی از برجسته‌ترین این شخصیت‌هاست.

وی، شهید مطهری را مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین برشمرد و افزود: شهید مطهری شخصیت عظیمی بود که توانست دیانت و معنویت را همراه با سیاست الهی مبتنی بر عقلانیت به خوبی تفسیر نماید و با زبان روز، معارف مکتبی اسلام ناب را به جامعه به ویژه جوانان بشناساند. این شهید والامقام فردی آگاه به زمان و مسلط بر دسیسه‌های دشمنان اسلام بود که با تبیین اسلام ناب، ماهیت اندیشه‌های انحرافی و خطرات اسلام التقاطی را برملا کرد.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: پاسخ شهید مطهری به اندیشه ماتریالیستی روشنفکرنماهای زمان، قوی‌ترین پاسخ بود. امروز شرایط جامعه ما نیز به گونه‌ای است که برخی جوانان به اندیشه لیبرال دموکراسی شیفتگی نشان می‌دهند بدون اینکه شناختی از آن داشته باشند. در شرایطی که حق و باطل در جامعه، دارای چهره‌هایی همسان‌اند و تشخیص حقایق برای مردم دشوار است، نیاز به جهاد فکری و معنوی وجود دارد. ما بایستی این شعارها را تحلیل و نشان دهیم که بی‌محتوا هستند.

عباسی بیان کرد: شهید مطهری از توان علمی و قلم خود برای تبیین و دفاع از آموزه‌های اسلام ناب و بالاخص مسئله حقوق زن در اسلام و مسئله حجاب و غیره استفاده و ایفای نقش کرد. در مسئله نظام زن هنوز هم با تمدن امروز چالش داریم، مقام معظم رهبری فرمودند حجاب فی نفسه چالش نبود اما دست‌هایی از بیرون تلاش دارد تا آن را به یک چالش تبدیل کند. شهید مطهری برای دفاع از اسلام با تمام وجود در صحنه بود و امروز هم میدان نزاع ادامه دارد و ما باید در صحنه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شهید مطهری به عنوان مدافع سنگر فکری و عقیدتی به خوبی احساس مسئولیت کرد و به آن عمل کرد؛ اقدامات شایسته‌ این شهید والامقام در عرصه‌های مختلف انقلاب و تفکرات ارزشمند آن برای حل مشکلات از دلایل اصلی ترور این شهید به دست گروه‌های تروریستی بود.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • تربیت فضلای دین توسط ماموستا فخری از حسنات ماندگار دفتر زرین زندگانی آن عالم فقید است
  • وزیر کشور : عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد
  • وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • چرا اوضاع مالی اهل علم خوب نیست؟
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است