Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،سهراب مختاری، سه‌شنبه در جشنواره امتنان از کارگران و واحدهای نمونه و همایش تجلیل از کارفرمایان سلامت محور و خانه‌های بهداشت کارگری برتر استان فارس، افزود: ثبت نام متقاضیان مشمول در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی از طریق سامانه جشنواره امتنان در سراسر استان فارس انجام شد و داوری‌ها در این زمینه بر اساس مستندات ارائه شده صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: نفرات برتر این جشنواره برای رقابت ملی معرفی خواهند شد و گروه داوری ملی بعد از بازدید میدانی و راستی آزمایی، نفرات برتر را معرفی خواهند کرد.

به گفته مختاری، بر اساس ماده ۱۹۵ قانون کار، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است که هر ساله نخبگان جامعه کارگری ‌و کارفرمایی را شناسایی و به جامعه معرفی کند.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در شرایط موجود باید همه تلاش‌ها متمرکز بر حفظ فرصت‌های شغلی باشد، اظهار داشت: در سال ۹۲ در استان فارس، ۴۹۳ تشکل کارگری و کارفرمایی وجود داشت اما این تعداد اکنون به یک هزار و ۱۱۸ تشکل افزایش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس همچنین به تلاش بازرسان کار و کارشناسان بهداشت حرفه‌ای این استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون اشاره و بیان کرد: با توجه به همه‌گیری این ویروس، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محیط کارگری امر بسیار ضروری بو،د به همین سبب از زمان شیوع این بیماری خطرناک تاکنون ۷۸ هزار بازرسی از واحدهای تولیدی استان فارس انجام شده است.

مختاری افزود: ۴۷۱ هزار ۳۲۹ کارگر بیمه شده در استان فارس وجود دارد که تاکنون چهار هزار و ۸۷۱ نفر از این تعداد مشکوک به ابتلا به کرونا بوده‌اند که چهار هزار و ۴۷۰ نفر مبتلا قطعی در این استان از بین جامعه کارگری ثبت شده که از این تعداد چهار هزار و ۳۹۳ نفر بهبود یافته و تنها ۱۲ نفر فوت کرده‌اند که این نشان از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه کار و تلاش فارس دارد.

وی، با بیان اینکه در ایام شیوع کرونا به ۷۴ هزار نفر در استان فارس بیمه بیکاری پرداخت شده است، گفت: همچنین ۴۹۵ میلیارد تومان تسهیلات کرونا به کارفرمایان این استان پرداخت شده و فارس در حوزه ثبت نام این تسهیلات رتبه دوم و در بخش پرداخت، رتبه چهارم کشور را دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس اضافه کرد: با هدف حفظ و احیای مشاغل آسیب دیده از کرونا، اقدامات زیادی در این استان انجام شده که نتیجه آن به نحوی است که اکنون از نظر تعداد بیمه شدگان براساس لیست تامین اجتماعی در مقایسه با بهمن ماه سال ۹۸ تعداد بیمه شدگان فارس، یک ممیز ۵۶ صدم درصد رشد داشته است.

وی، همچنین بیان کرد: ظرف چند سال اخیر نیز ۱۴ مجموعه فرهنگی، رفاهی و ورزشی کارگران با صرف اعتبار ۱۴۵ میلیارد ریال در سراسر استان فارس ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است.

در ادامه این جشنواره، ۹ نفر کارگر برتر در سه بخش صنعت،خدمات و کشاورزی، ۶ گروه کار نمونه ،سه واحد کار نمونه ، ۲ کارفرما سلامت محور و ۲ خانه بهداشت کارگری برتر معرفی و از آنها تجلیل شد.

برچسب‌ها کارگر اداره کل تعاون کار و امور اجتماعی استان فارس کارآفرینی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کارگر کارآفرینی کارگر کارآفرینی فارس اخبار کنکور استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۸۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز؛ آخرین مهلت نام نویسی برای دریافت وام‌های ضروری و ودیعه مسکن

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا با اعلام اینکه بیش از ۱۰۰ هزار داوطلب برای دریافت وام‌های ضروری و ودیعه مسکن نام نویسی کرده‌اند؛ تاکید کرد: دانشجویان تا امروز ۱۵ اردیبهشت مهلت نام نویسی دارند.

وی افزود: دانشجویان برای دریافت وام شهریه تا پایان اردیبهشت مهلت نام نویسی در سامانه صندوف رفاه دانشجویان وزارت علوم را دارند.

گنجی تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه، تمام وام‌های دانشجویی تا پایان تیر ۱۴۰۳ پرداخت خواهند شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: به دانشجویان شاغل و پردیس خودگردان هیچ نوع وامی تعلق نمی‌گیرد و فعلاً دانشجویان روزانه و شبانه در اولویت قرار دارند.

گنجی گفت: مبلغ وام ودیعه مسکن برای شهر‌های کمتر از ۵۰۰ هزار نفر ۶۰ میلیون تومان، بیشتر از ۵۰۰ هزار نفر ۹۰ میلیون تومان و در شهرتهران ۱۲۰ میلیون تومان افزایش داشته است.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • نویسنده و پژوهشگر کرمانی درگذشت
  • صلاح به تاریخ‌نویسی در لیگ برتر ادامه می‌دهد
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • کدکاپ ۸ رویدادی برای ترویج برنامه‌نویسی در سراسر ایران
  • لیگ ملی برنامه‌نویسی دانشجویی کدکاپ برگزار می‌شود
  • لیگ ملی برنامه‌نویسی کدکاپ ۸ با محوریت ترویج برنامه‌نویسی
  • رقابت ۲ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز برای تکنولوژی‌های آینده
  • امروز؛ آخرین مهلت نام نویسی برای دریافت وام‌های ضروری و ودیعه مسکن
  • برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز