Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، کامران حقی آبی شامگاه سه شنبه در سخنانی اظهار داشت: براساس مدل‌ها و نقشه‌های هواشناسی، از اواخر وقت روز پنجشنبه شاهد ورود یک سامانه بارشی به جو استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی در اکثر نقاط لرستان فعال است، تصریح کرد: شدت فعالیت این سامانه برای قسمت‌هایی از جنوب شرق و شرق استان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس هواشناسی لرستان با تاکید بر اینکه افزایش سرعت باد از دیگر پدیده‌های همراه با این سامانه بارشی خواهد بود، گفت: همچنین کاهش محسوس دما برای روزهای ابتدایی هفته آینده پیش بینی می‌شود.

براساس این گزارش، همزمان با فعالیت سامانه بارشی مذکور، وزش باد شدید تا خیلی شدید (سرعت متوسط ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت)، احتمال وزش باد لحظه‌ای شدید موقت با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به صورت نقطه‌ای و محلی پیش بینی شده است.

خسارت به گلخانه‌ها و احتمال شکستن درختان از مخاطرات فعالیت این سامانه بارشی و وزش باد شدید خواهد بود که براین اساس، نسبت به لزوم استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم جهت مقاومت در برابر باد، خودداری از محلول پاشی و سم پاشی، استحکام و ترمیم سقف و سازه‌های گلخانه‌ها، تهویه و کنترل دما در سالن‌های مرغداری در شرایط باد شدید، عدم انجام آبیاری جهت جلوگیری از سست شدن ریشه گیاهان به دلیل وزش باد و جمع آوری شاخه‌های هرس شده از کف باغ توصیه شده است.

همچنین با توجه به نفود هوای سرد به جو استان، نسبت به استفاده از کود دامی در پای درختان، تأمین سوخت و سرویس و راه اندازی وسایل حرارتی و کنترل دما و رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها با توجه به کاهش محسوس دما، ایجاد پوشش بر روی نهال‌های جوان و درختان آسیب پذیر (پلاستیک سیاه، گونی، پلی اتیلن و نایلون)، خودداری از انجام هرس درختان، روشن کردن آتش و ایجاد مه دود در باغات (در ساعات نزدیک صبح و بامداد)، حفاظت درختان از طریق گرم کردن هوای باغ با استفاده از بخاری‌های باغی و سایر روش‌ها، کنترل سرما قبل از تورم جوانه‌ها و استفاده از روغن ولک برای جلوگیری از باز شدن شکوفه‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.

کد خبر 5166125

منبع: مهر

کلیدواژه: سامانه بارشی بارش باران ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا گرگان اردبیل شیراز عکس استانها همدان انتخابات 1400 انتخابات شورای شهر و روستا شهرستان کرج سامانه بارشی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۸۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبارهای بهاری میهمان پایان هفته آسمان مازندران است

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، احمد اسدی اظهار داشت: براساس هشدار جوی سطح زرد هواشناسی مازندران با فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر جمعه ۱۴ تا صبح ‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه شاهد رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید و کاهش تدریجی دما در استان هستیم.

وی افزود: منطقه اثر سامانه بارشی ارتفاعات به‌ویژه ارتفاعات نیمه غربی مازندران است. لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در تردد محورهای کوهستانی، جاری شدن روان‌آب، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، صاعقه و ریزش سنگ در مناطق کوهستانی از مخاطرات این سامانه بارشی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901995

دیگر خبرها

  • رگبارهای بهاری میهمان پایان هفته آسمان مازندران است
  • باران کشور را فرا می‌گیرد؛ شدت بارش‌ها در این مناطق | سامانه بارشی جدید هفته آینده وارد می‌شود
  • هشدار سطح زرد هواشناسی برای فعالیت سامانه بارشی در گیلان
  • ارتفاع موج در دریای خزر افزایش می‌یابد/ تشدید فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته
  • استمرار فعالیت سامانه بارشی در لرستان تا روز شنبه
  • کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در خراسان شمالی از هفته آینده
  • سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی فعال خواهد بود
  • دیدافقی درشهر یاسوج تا۱۰۰متر کاهش یافت/هشدار قرمز بارشهابرای فردا
  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان