Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی قلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای توسعه و تقویت حوزه صنایع تبدیلی مرتبط با بخش کشاورزی استان بوشهر تلاش گسترده‌ای صورت گرفته و سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر برنامه‌های ویژه‌ای در این زمینه دارد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به کسب رتبه سوم کشوری شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان بیان کرد: در راستای جهش تولید و کمک به بهبود فضای کسب کار در استان بوشهر تلاش ویژه‌ای را داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش ظرفیت سردخانه‌ها

وی از افزایش ظرفیت سردخانه‌های استان بوشهر در حوزه آبزیان و خرما خبر داد و خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت فرآوری آبزیان برای ماده خام تولیدی (میگو و ماهی)، فرآوری خرما و صنایع بسته بندی و جانبی آن از دیگر اقدامات بوده است.

قلی‌پور با اشاره به ایجاد صنایع فرآوری و تولید رب گوجه فرنگی در استان بوشهر اضافه کرد: طی چهار سال گذشته سه واحد صنایع مرتبط با گوجه فرنگی در استان راه‌اندازی شده و مجوز چند واحد نیز صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر در زمینه تولید خوراک آبزیان پرورشی با کمبود شدیدی روبرو بوده است، تصریح کرد: سه واحد جدید خوراک آبزیان به بهره‌برداری رسیده است.

فعال سازی ۹ واحد راکد

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به انجام مراحل ساخت چند واحد دیگر در حوزه خوراک آبزیان، تاکید کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این واحدها، نیاز استان بوشهر در این حوزه رفع خواهد شد.

وی گفت: فعال سازی ۹ واحد راکد صنایع تبدیلی کشاورزی (خرما و آبزیان) در استان بوشهر از دیگر فعالیت‌های واحدهای تولیدی در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی استان بوده است.

قلی پور ادامه داد: از دیگر اقدامات صورت گرفته می‌توان به ایجاد صنایع تبدیلی فرآوری گیاه آلوئه‌را (تولید ژل و نوشیدنی) برای اولین بار در استان و پس از سال‌ها کشت این گیاه دارویی با اهمیت اشاره کرد.

کاهش ضایعات محصولات تولیدی کشاورزی

وی اظهار داشت: این اقدامات نقش بسزایی در ایجاد اشتغال، جهش تولید، افزایش فرآوری و کاهش ضایعات محصولات تولیدی کشاورزی غالب استان از جمله آبزیان. خرما و گوجه فرنگی و گیاه دارویی آلوئه‌را در استان بوشهر داشته است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: امیدواریم با تخصیص اعتبارات یارانه ویژه و ارزان قیمت به بخش صنایع تبدیلی کشاورزی و حمایت سایر دستگاه‌های مرتبط از جمله اعمال معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌ای و تخفیف تعرفه‌های انرژی واحدهای تولیدی شاهد رشد این صنایع با تولید محصولات جانبی و با ارزش افزوده بیشتر باشیم.

وی گفت: این حمایت‌ها باعث اقتصادی شدن تولید و فعالیت مستمر واحدهایی که بعضاً فصلی فعالیت دارند می‌شود که با تولید اینگونه محصولات موجب فعالیت دائمی واحدها و اشتغال در طول سال برای نیروی‌های شاغل این واحدها می‌شود.

کد خبر 5166139

منبع: مهر

کلیدواژه: صنایع تبدیلی بوشهر آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر مصطفی قلی پور خرما نخلستان ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا گرگان اردبیل شیراز عکس استانها همدان انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات 1400 شهرستان کرج سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر استان بوشهر صنایع تبدیلی گوجه فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۸۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی بوشهر از برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی تولید ۴۰ هزار تن محصول گندم از اراضی کشاورزی استان شده است. - اخبار استانها -

کبری توکلی در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به خسارت به مزارع گندم به سبب تداوم خشکسالی و کاهش بارش باران اظهار داشت: به علت خشکسالی و عدم بارندگی در فصل کشت همه سطوح بیمه شده گندم دیم به میزان 140 هزار هکتار خسارت دیده است.

وی خسارات به سطوح گندم آبی را مورد اشاره قرار داده و بیان کرد: از 18 هزار هکتار مزارع گندم آبی استان بوشهر به سبب کاهش بارش باران در فصل کشت حدود 4 هزار هکتار آن خسارت دیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر پرداخت غرامت خسارت به مزارع گندم را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بر اساس مناطق کشت شده و ظرفیت تولید و نوع طرح بیمه‌ای غرامت خسارت از یک تا 3 میلیون تومان در هر هکتار مزارع گندم به کشاورزان پرداخت می‌شود.

توکلی از برداشت 15 هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان گندم تحویل مراکز خرید شده که شامل گندم معمولی و بذر گندم است.

وی با بیان اینکه برداشت گندم تا خرداد ماه ادامه دارد تصریح کرد: پیش‌بینی تولید 40 هزار تن محصول گندم از مزارع استان بوشهر شده که نسبت به تولید 125 هزار تنی سال قبل کاهش بیش از 70 درصد کاهش دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از خرید گندم توسط 14 مرکز خرید اداره غله و خدمات بازرگانی و مرکز خرید با مشارکت سازمان تعاون روستایی استان بوشهر خبر داد.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • تولید گوجه فرنگی به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید