Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو، با انتشار بیانیه‌ای، اتهام های بی اساس ضد ایرانی در ارتباط با وقوع انفجار کوچک در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در دهلی نو را رد کرد و تاکید کرد: این تبلیغات در جهت تحقق اهداف شوم دشمنان روابط ایران و هند منتشر می‌شوند.
روز یکشنبه در برخی رسانه‌های هند گزارش‌هایی منتشر شد که ادعا می‌کردند ایران در خصوص بمب گذاری و انفجار کوچک در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در دهلی نو نقش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روز جمعه ۲۹ ژانویه بمبی دست‌ساز در حدود ۵۰ متری ساختمان سفارت رژیم صهیونیستی در دهلی نو منفجر شد که به چند خودرو آسیب رساند اما آسیبی به سفارت نزد و تلفاتی هم به جا نگذاشت، .
سفارت جمهوری اسلامی ایران در حساب توییتری خود با اشاره به "انفجار مشکوک" در دهلی نو در ۲۹ ژانویه، در بیانیه خود تصریح کرد که این انفجار منجر به حمله عمدی، ناعادلانه و اتهام های بی‌اساس علیه ایران شد.
در ادامه این بیانیه آمده است: این سفارت ضمن احترام به دولت و مقام های هند در تلاش برای بررسی دقیق و تحقیق در مورد حادثه فوق جهت شناسایی مجریان این اقدام ها و محاکمه آن‌ها به دادگاه، هرگونه ادعای بی‌اساس یا اظهار نظر غیرمسئولانه در این زمینه را به شدت رد می‌کند و آن‌ها را گامی در جهت تحقق اهداف شوم دشمنان روابط ایران و هند می‌داند.
سفارت جمهوری اسلامی ایران با اعلام اینکه اینگونه اقدام ها برای جمهوری اسلامی ایران نفعی ندارد افزود: در برهه کنونی که روابط دیرینه و صمیمانه ایران و هند در همه حوزه‌ها از جمله در قالب ارتباطات هیات‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و دفاعی عالی رتبه دو کشور بیشتر تقویت و توسعه می‌یابد، باید به این سوال توجه شود که آیا انفجار مشکوک چه منفعتی برای روابط دوجانبه دارد و چه کسی واقعاً از این اقدام سود می‌برد؟
سفارت کشورمان در دهلی نو به فرهنگ صلح دوست ایران اشاره کرد و افزود : فرهنگ، تمدن، تاریخ و همچنین اعتقادات ملی و مذهبی دولت و ملت ایران هرگز اجازه انجام هرگونه عملی غیرانسانی، تروریستی، وحشیانه و مغایر با ارزش های انسانی و الهی، با هدف ایجاد ترس و نابودی زندگی مردم بی‌گناه و حتی حیوانات و گیاهان را نمی‌دهد. دولت و ملت ایران به عنوان پرچمداران صلح و امنیت در جهان در خط مقدم مقابله با تروریسم، جنگ افروزی و خشونت در سطح جهانی بوده‌اند و خود نیز قربانی تروریسم از سوی برخی دولت‌های تروریستی و نمایندگان آن‌ها شده‌اند.
بیانیه سفارت ایران در هند ادامه داد: دولت و ملت ایران هرگز جنگی را شروع نکرده‌اند، با این حال آن‌ها مدافعانی شجاع هستند که با پیروی از اصل دفاع مشروع، متجاوزان، جنگ افروزان، تروریست‌ها و حامیان آن‌ها را پشیمان کرده‌اند. ما انتظار داریم که رسانه‌ها و تحلیل گران در دام این تبلیغات گرفتار نشوند و بدین ترتیب ناآگاهانه سناریوهای توطئه از سوی اشخاص ثالث را که قصد و علاقه آن‌ها چیزی جز خراب کردن روابط رو به رشد ایران هند نیست، را اجرا نکنند.

منبع: خرداد

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران دهلی نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۹۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل بار عجیب توسط یک تاکسی/ معرفی تاکسیران به هیات انضباطی

به گزارش خبرگزاری مهر، بهنام پاکزاد سرپرست روابط عمومی سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: طی چند روز گذشته ویدئویی در فضای مجازی در حال انتشار است که در آن یک دستگاه تاکسی اقدام به حمل بار می‌کند. این در حالیست که شخصی هم روی سقف این خودرو ایستاده و از بار مراقبت می‌کند.

وی افزود: بلافاصله پس از اطلاع از موضوع مشخص شد این ماجرا در تونل امیرکبیر اتفاق افتاده، از این رو راننده متخلف شناسایی شد و ضمن پذیرفتن اشتباه، از این اقدام اظهار ندامت و پشیمانی کرد.

سرپرست روابط عمومی سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه طبق قانون حمل بار توسط تاکسی‌ها ممنوع است، خاطرنشان کرد: راننده متخلف جهت رسیدگی به این پرونده به هیأت انضباطی معرفی شد.

کد خبر 6090276 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • فیلم/ تظاهرات دانشجویان مقابل سفارت اسرائیل در آتن
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • ببینید | تصاویری از تجمع دانشجویان استان تهران مقابل سفارت فرانسه
  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • حمل بار عجیب توسط یک تاکسی/ معرفی تاکسیران به هیات انضباطی
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند