Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-28@08:15:37 GMT

تورم افغانستان ۴.۱ درصد!

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۹۰۶۵

در ادامه روند نزولی نرخ تورم در افغانستان، این نرخ در آستانه رفتن به زیر چهار درصد قرار گرفت.

 به نقل از تریدینگ اکونومیکس، متوسط نرخ تورم افغانستان در ۱۲ ماه منتهی به ژانویه با ۰.۹ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه منتهی به ماه قبل به ۴.۱ درصد رسید که این نرخ، کمترین تورم ثبت شده در این کشور در هفت ماه اخیر محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بین بخش‌های مختلف، تورم در بخش مواد غذایی و نوشیدنی ۱۲.۹ درصد، تنباکو  با ۷.۱ درصد، لباس و پوشاک ۹.۲ درصد بوده است.  از سوی دیگر کمترین تورم در بخش حمل و نقل با منفی ۳.۴ درصد بوده است. بر مبنای ماهانه، نرخ تورم افغانستان در ماه ژانویه ۱.۲ درصد اندازه‌گیری شده است که ۰.۲ درصد کمتر از تورم ثبت شده در ماه قبل بوده است.

متوسط نرخ تورم افغانستان در ۱۲ ماه اخیر معادل ۷.۷۷ درصد بوده است که بالاترین نرخ تورم ثبت شده مربوط به آوریل ۲۰۲۰ با ۸.۷ درصد و کمترین تورم ثبت شده نیز مربوط به مارس ۲۰۲۰ با سه درصد بوده است.

از سوی دیگر نرخ تورم در یکی دیگر از کشورهای منطقه یعنی بحرین کاهشی بوده است. تا پایان ۱۲ ماه منتهی به ژانویه، نرخ تورم در بحرین از منفی ۱.۶ درصد در ماه قبل به منفی ۲.۷ درصد در ماه ژانویه کاهش یافته است که این نرخ، کمترین نرخ تورم ۱۱ ماه اخیر محسوب می‌شود.

مواد غذایی و نوشیدنی با ۳.۳ درصد افزایش قیمت، بزرگترین محرک قیمت‌ها در این کشور بوده است و پس از این بخش، ارتباطات با تورم سه درصدی در رده بعدی قرار دارد.

از سوی دیگر کمترین نرخ تورم مربوط به فرهنگ و آموزش با منفی ۳۴.۱ درصد بوده و رستوران و هتلداری با تورم منفی ۷.۸ درصدی در رده بعدی قرار دارد. بر مبنای ماهانه نیز نرخ تورم بحرین در ماه ژانویه منفی ۱.۱ درصد اندازه‌گیری شده که ۰.۱ درصد بیشتر از تورم ثبت شده در این کشور در ماه قبل است.
(ایسنا)

برچسب ها: تورم افغانستان ، مواد غذایی ، نوشیدنی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000NMt

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: تورم افغانستان مواد غذایی نوشیدنی تورم افغانستان تورم ثبت شده درصد بوده نرخ تورم ماه قبل ۱ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۹۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد

بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره را ۵۰ درصد نگه داشت.

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی جمهوری ترکیه (CBRT) اعلام کرد که نرخ بهره را پس از افزایش در ماه گذشته بدون تغییر در ۵۰ درصد نگه می‌دارد.

کمیته سیاست پولی استدلال کرد که به دلیل تاخیر بین افزایش نرخ‌ها و تاثیر آن بر تورم، توقف در انقباض الزامی است.

بانک افزود که «به شدت به ریسک‌های تورمی توجه می‌کند».

بانک ترکیه گفت: تا زمانی که شاهد کاهش قابل توجه و پایدار در روند زیربنایی تورم ماهانه نباشد و تا زمانی که انتظارات تورمی به محدوده پیش‌بینی شده باز نگردد، موضع پولی فشرده خود را حفظ خواهد کرد.

این سازمان مجددا تاکید کرد که آماده است تا در صورت پیش‌بینی وخامت قابل توجه و مداوم تورم، نرخ‌ها را بیشتر افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • روز دوم نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ تفاوت جالب میان داوطلبان زن و مرد؛ این رشته کمترین داوطلب را دارد
  • روایت یک اقتصاددان از اتفاقی نگران‌کننده برای طبقه متوسط جامعه