Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@15:37:19 GMT

قطع و آسیب به درخت عاقبت خوشی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۶۹۱۵۱

قطع و آسیب به درخت عاقبت خوشی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، حجت الاسلام سید مصطفی طباطبایی نژاد مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور صبح امروز در آیین افتتاح طرح اشتغالزایی و کاشت نهال در آستان امامزاده عبدالله(ع) شهرری اظهار کرد: به وجود آمدن درخت‌ها بر دو نوع است؛ درختانی که توسط خدا کاشته و رویانیده شدن مانند جنگل‌های روی کره زمین و درخت‌های غیر از این‌ها که توسط اولیای الهی و تمامی پیامبران به وجوده آمده است به عنوان مثال حتی حضرت آدم نیز درخت کاشته است که اوسجه نام دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت کاشت درخت در احادیث و روایات گفت: در مورد درختکاری از حضرت علی(ع) حدیثی داریم که ایشان فرموده است: اگر کسی خاک و همینطور آب در اختیار داشته باشد با این وجود فقیر باشد این شخص از خدا دور است.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: در اکثر سفارشات به وقف به درختکاری و مخصوصاً درخت توت سفارش شده است، اینکه چرا به درخت کاشتن و به خصوص نوع توت تأکید شده است حتماً سِر و رازی در پشت این توصیه وجود دارد.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد اضافه کرد: اگر دقت کرده باشید میوه درخت توت چه به شکل تر و تازه و چه خشک شده برای همه فصول در دسترس است و همین‌طور ثمرات فراوان دیگری درخت توت برای همه‌ موجودات زنده و طبیعت در دل خود دارد.

وی با توصیه‌ به کاشت درخت مثمر در همه جا با توجه به احادیث و روایات عنوان کرد: اینکه گفته می‌شود دلیل عدم کاشت درخت میوه در فضاهای عمومی جلوگیری از شکسته شدن شاخ، برگ و در نهایت خود درخت موقع چیدن توسط مردم است، که این مورد هم به دلیل کم بودن درخت میوه بوده است و اگر تعداد زیاد باشد شاهد این اتفاق نخواهیم بود.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه بر حفظ و نگهداری درختان بسیار سفارش شده است، افزود: کاشت درخت راحت بوده اما نگهداری درخت مهم است که متأسفانه امروز برخی سودجویان به راحتی درخت‌ها را قطع می‌کنند.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد با تأکید بر اینکه به فرموده امام صادق(ع) قطع درخت عذاب می‌آورد، یادآور شد: توسط بسیاری از همکاران منابع طبیعی و مردم گفته شده است که کسانی که درخت‌ها را قطع کردند هیچ‌کدام زندگی خوبی ندارند و عاقبت خوشی نصیبشان نشده چون درخت موجودی زنده است و نباید مورد اذیت و آزار قرار بگیرد.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مراتع و آبخیزداری کشور آستان امامزاده عبدالله ع شهرری مراتع و آبخیزداری کشور کاشت درخت درخت ها جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۹۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) قدرت باورنکردنی یک فیل در کندن یک درخت از ریشه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   منبع: راز بقا tags # حیات وحش ، فیل سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • ببینید | عاقبت سلبریتی هایی که به ایران پشت پا زدند چه شد؟
  • ببینید | عاقبت آزادی بیان در آمریکا
  • (ویدئو) قدرت باورنکردنی یک فیل در کندن یک درخت از ریشه
  • بازگشت به دنیای صدا
  • عاقبت آزادی بیان در آمریکا + فیلم
  • بازداشت لیدر هتاک سپاهان؛ عاقبت حرف زشت به زنان پرسپولیسی | تصویر
  • (ویدئو) نجات مرد سیل‌زده که ۵ روز بالای درخت بود
  • (تصاویر) تهدید درخت‌های قدیمی پارک لاله؟
  • تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور
  • کاشت مو بدون جراحی با خواب طبیعی