Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، پیام رشیدی سرپرست مرکز آموزش اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای نهاد ارائه کننده آموزش‌ها در حوزه مهارت‌های حرفه‌ای در کشور است و بخشی از توان آن بر آموزش‌های تقاضامحور متکی می‌باشد که کارآمدترین نوع آموزش در حوزه فضای کسب و کار و تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او در تشریح ابعاد این تفاهم افزود: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی و نماینده بنگاه‌های اقتصادی، تفاهم نامه‌ای را با سازمان فنی و حرفه‌ای با هدف ارائه آموزش‌ها براساس نیاز بازار کار منعقد خواهد کرد که این مهم می‌تواند برای گامی هر چند کوچک در جهت توسعه اقتصادی کشور باشد. این تفاهم کمک خواهد کرد تا این دو نهاد بتوانند ارتباط نزدیک و موثرتری را در تربیت نیروی کار داشته باشند.

بیشتر بخوانید

اجرای سند توسعه صادرات با هدف‌گذاری کالایی و کشوری

سرپرست مرکز آموزش اتاق بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: جامعه هدف این تفاهم نامه به دو گروه تقسیم می‌شود. نخست کارکنان شاغل در بنگاه‌های اقتصادی هستند که تحت عنوان ارتقاء مهارت، آموزش‌های لازم را دریافت خواهند کرد و گروه دوم نیز کسانی هستند که قصد ورود به بازار کار را دارند تا براساس نیاز بازار کار مهارت‌های لازم را آموخته باشند. این جامعه هدف متشکل از گروه سنی نوجوان و جوانان جویای کار خواهد بود.


رشیدی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه برای بازه زمانی ۴ ساله منعقد خواهد شد و قابل تمدید هم خواهد بود، بیان کرد: هدف نخست ما این است که در گام ابتدایی بتوانیم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را بیش از پیش ترویج کنیم و بنگاه‌های اقتصادی را تشویق نماییم تا بخشی از درآمد خود را به ارتقای مهارت‌های کارکنان تخصیص دهند و در بحث نیازسنجی مشارکت کرده و به سازمان فنی و حرفه‌ای نیازهایشان را منعکس کنند تا این نهاد نیز براساس نیاز بنگاه ها، برنامه ریزی لازم را داشته باشد، همچنین این ارگان بایستی تلاش کند تا آموزش‌ها مطابق با استاندارد‌های بین المللی ارائه شود و متخصصین و مدرسین مربوط به هر حوزه نیز به کار گرفته شوند.


انتهای پیام//ف. ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تفاهم نامه همکاری تفاهم نامه مشترک فنی و حرفه ای ایجاد اشتغال مهارت آموزی اتاق بازرگانی اتاق بازرگانی فنی و حرفه ای تفاهم نامه بنگاه ها آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۹۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود

عسل عظیمیان، رئیس مرکز تحقیقات حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی بین این واحد دانشگاهی و دادگستری شهرستان شاهرود خبر داد‌، اظهار کرد: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه تقویت و توسعه همکاری این مرکز و دادگستری شاهرود در زمینه به‌کارگیری دانش فنی و فناوری روزآمد در اجرای طرح‌های پژوهشی مطالعاتی، توسعه‌ای، کاربردی، مشاوره‌ای و آموزشی در موضوعات مرتبط با نیاز‌های طرفین و استفاده از توانمندی‌های تخصصی و نیروی انسانی و اطلاع‌رسانی با استفاده از همه امکانات طرفین است.

وی افزود: همکاری در انجام پروژه‌های تحقیقاتی با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های تحقیقاتی قوه قضائیه، تمرکز بر پیشگیری از وقوع جرم و کاهش تعداد پرونده‌های وارد شده به دادگاه‌ها، ایجاد زمینه‌های مناسب برای بهره‌گیری از توانمندی‌ها و خدمات پژوهشی طرفین، برگزاری جلسات، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با توجه به نیاز طرفین از دیگر مفاد همکاری‌های طرفین است.

رئیس مرکز تحقیقات حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود دیگر مفاد این تفاهم‌نامه را پیش‌بینی مرکز تحقیقات حقوقی به مصابه دفتر ارتباطی دادگستری شهرستان شاهرود در دانشگاه به‌منظور تسهیل ارتباط با استادان، دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه با همکاری و مساعدت کارکنان واحد پژوهش و فناوری دانشگاه و یا کارکنان باشگاه پژوهشگران جوان مستقر در دانشگاه در راستای ارتقای کمی و کیفی پژوهش‌ها و همکاری‌های پژوهشی عنوان کرد.

عظیمیان بیان کرد: برگزاری نشست‌های علمی مشترک برای انتقال تجربیات و نیاز‌های دادگستری شهرستان به دانشگاه و برعکس و نیز ارائه برنامه توسعه فناوری و مشاوره علمی و پژوهشی برای طرح‌های مطالعاتی و تحقیقاتی دادگستری شهرستان شاهرود حسب مورد ازجمله مفادی است که مورد توافق طرفین قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به رسالت و جایگاه دانشگاه و فراهم بودن امکان دسترسی به به‌روزترین فناوری و دانش‌های فنی، دانشگاه تلاش می‌کند فناوری‌های مورد نیاز دادگستری را از طریق هماهنگی و همکاری‌های دوجانبه در اختیار آن دستگاه قرار دهد.

رئیس مرکز تحقیقات حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود یکی از اهداف مهم را معرفی و ارائه طرح‌ها و اختراعات مرتبط با دانشجویان در مقاطع مختلف به‌منظور استفاده و برخورداری از حمایت‌ها و تشویق‌های مادی و معنوی دادگستری شهرستان شاهرود دانست و مطرح کرد: برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های مشترک به‌منظور افزایش بهره‌وری، کارایی و اثربخشی کارکنان حوزه قضایی شهرستان شاهرود در مقاطع مختلف یکی از اقسام مهم تفاهم‌نامه مذکور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • کنفرانس ویدویی میان تولیدکنندگان ازبکستان و اصفهان برگزار می‌شود