Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران به نامه ۱۴۰ قانونگذار آمریکایی که از دولت کشورشان خواسته‌اند به «توافقی جامع» با ایران برای رسیدگی به همه حوزه‌های اختلاف با ایران برسد واکنش نشان داد.
 
ظریف در پیامی در توییتر نوشت: «برجام برنامه‌ای جامع است که توسط سه کشور اروپایی به علاوه سه کشور دیگر (شامل آمریکا) و ایران به سرانجام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حرف C ( در JCPOA) نماینده کلمه جامع (COMPREHENSIVE) است.»
 
ظریف در ادامه نوشت: « این توافق تنها توسط ایران اجرا شده است. آمریکا و اروپا باید در نهایت به جای ژست گرفتن به تعهداتی که دادند اما هرگز آنها را اجرا نکردند عمل کنند.»
 
وزیر امور خارجه ایران بار دیگر هشتگ «تعهد،‌اقدام،‌جلسه» را یادآوری کرد و در ادامه نوشت ایران پاسخ متقابل خواهد داد.
 
۱۴۰ قانونگذار از هر دو حزب آمریکا در نامه‌ای از دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور کشورشان خواسته‌اند به توافقی فراتر از برجام با ایران دست پیدا کند.
 
شبکه خبری «ای‌بی‌سی» که می‌گوید این نامه را رویت کرده نوشته قانونگذاران آمریکایی از بایدن خواسته‌اند هدفش را رسیدن به اجماع دو حزبی بر سر ایران و تلاش برای دست‌یافتن به توافق جامعی قرار دهد که علاوه بر مسائل هسته‌ای، سایر اختلافات با تهران را هم پوشش می‌دهد.
 
این نامه به امضای ۷۰ قانونگذار دموکرات و ۷۰ قانونگذار جمهوری‌خواه رسیده و روز سه‌شنبه برای «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا ارسال شده است.
 
قانونگذاران آمریکایی در توضیح درباره شرایط مدنظر خود برای توافق جدید، خواستار مهار برنامه موشکی ایران، بازگرداندن محدودیت‌ها علیه برنامه هسته‌ای و کنترل فعالیت‌های منطقه‌ای این کشور شده‌اند.
 
با آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق هسته‌ای را نقض کرده و از آن خارج شده است دولت آمریکا می‌گویند بازگشت به برجام منوط به این است که جمهوری اسلامی ایران گام‌هایی را که در واکنش به نقض عهد آمریکا برداشته به عقب برگرداند.
 
جمهوری اسلامی ایران تصریح کرده که با توجه به آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق را نقض کرده و کاهش تعهدات تهران در واکنش به اقدام غیرقانونی آمریکا انجام شده هر گامی از سوی تهران بعد از رفع تحریم‌ها صورت خواهد گرفت.
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۶۹۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیر گرفتن وحشتناک مردم توسط یک راننده فراری (فیلم)

 

 

 

منبع : برترین ها 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: امدادرسانی به خودروی گرفتار شده در رودخانه زمکان با ۶ سرنشین (فیلم) نجات ۱۸ نفر گرفتار در سیل روستای شادکام بافق (فیلم) حرکت جنون‌آمیز پسر جوان؛ پرش از روی ۲ خودرو در حال عبور (فیلم)

دیگر خبرها

  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • بالا گرفتن احتمال کشتن چند دانشجوی معترض توسط پلیس/ چت پلیس نیویورک: فکر کنم به یکی از دانشجوها شلیک کردیم! + فیلم و عکس
  • زیر گرفتن وحشتناک مردم توسط یک راننده فراری (فیلم)
  • نامه رهبر انقلاب به دانشجویان منشا تحولات عظیم اروپا و آمریکا شد
  • عاقبت سبقت گرفتن با سرعت بالا (فیلم)
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها